Ga naar inhoud

DVD geript met smartripper. En nu????


Aanbevolen berichten

Over die LAME encoder heb ik dus een vraag. Volgens mij is het geen codec (alleen encoder). Bestaat er een LAME codec, die je dus na installatie terugziet in de Windows lijst van codecs (in win98: configuratiescherm/multimedia/tabblad apparaten/audiocompressiecodecs). Ik gebruik zelf DVDx om DVD's te rippen, die dan ook in een keer als DivX worden gesaved. Alleen met de mp3 codecs die ik heb, krijg ik steeds hetzelfde probleem. Vanaf de start van het decoden lopen de systeembronnen snel terug (te zien in "bronmeter" dat bij de systeemwerkset programma's hoort). Als het teruggelopen is tot 10% krijg ik een waarschuwing. Ik kan dan nog net DVDx afsluiten. Ook met andere programma's heb ik hetzelfde probleem, steeds alleen maar bij het encoden van mp3. Nu gaat het met de LAME encoder wel goed (bijvoorbeeld in Plextools, bij het rippen van audio cd's), maar DVDx heeft geen mogelijkheid om de LAME encoder te gebruiken als audio encoder. Heeft iemand dit probleem eerder gezien, wat is de oplossing? En is er een echte LAME codec (encoder EN decoder), die dan ook door windows gezien wordt als normale codec? Hopelijk wat antwoorden.
Link naar reactie
O ja, nog een vraagje. In het nummer can C!T waarin dit besproken wordt (DVD's rippen naar DivX) staat op het eind van het artikel dat je dan alleen nog maar de DivX file hoeft te branden naar cd met bijvoorbeeld Nero. Maar wat voor type cd moet je daarvan maken dan? Geen VCD of SVCD denk ik, dat vereist MPEG bestanden toch? Wat dan...als data-cd?? Iemand?
Link naar reactie
Als je het door mij gegeven adres volgt en dl vind je in de dl een mapje acm (audio compression manager) met daarin een *.inf , rechtsklik/installeren en daarna heb je de lame als codec die in vdub (en ook andere proggies) gewoon als codec te kiezen is. Of Lame als codec beschikbaar is of niet hangt af van degene die de "build" maakt, lame is immers een open-source project waarbij in principe door de ontwikkelaars alleen aan de source wordt gewerkt. Of en hoe er een dll,acm of wat dan ook voor windows binairy wordt gemaakt hangt af van diegene die de source compiled, zodoende kan je verschillende versies hebben van lame
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...