Ga naar inhoud

wat is beste videobewerkingskaart?!?


Aanbevolen berichten

ik zit te denken over de aanschaf van een videobewerkingskaart, pinnacle lijkt het beste om zo'n kaart te halen, maar wat voor soort...ik wil het op een fatsoenlijk bedrag houden dus een DV500+ is echt te hoog gegrepen... ik twijfel nu nog tussen 3 stuks: - Studio DVplus - Studio Deluxe - DC10+ de deluxe is wat duurder dan de DVplus, maar biedt zowel digitaal als analoog, terwijl de DVplus alleen maar digitale input ondersteund...er zit echter nog één twijfelstuk: de resolutie, bij zowel DVplus als Deluxe is deze 720x576 terwijl die bij DC10+ 768x576 bedraagt, en ik heb gehoord dat laaststgenoemde resolutie de TV-standaard is...hoe zit dit? is 720x576 genoeg? als je nog een betere suggestie hebt dan deze 3 kaarten hoor ik dat graag...ook vraag ik me af of deze kaarten zonder alle software poespas verkrijgbaar zijn...ik gebruik graag eigen software (adobe of ulead) en dat zou me wat geld schelen!
Link naar reactie
Bij DV is er geen keuze voor de resolutie, die 720x576 en daar is nix aan te veranderen. Bij een dc10 is de resolutie welliswaar hoger maar als je de rommel (die je bij s-video of composiet) eraf knipt die rondom het beeld aanwezig is dan kom je op hetzelfde uit(en meestal zelfs op minder) De keuze heeft meer een beetje temaken met wat voor videobron je hebt? een dv camera? een HI8 cam?een videorecorder? Voorzover ik weet zijn pinnacle kaarten alleen "full" te krijgen, de dc10+ werkt overigens niet(goed) in premiere of andere pakketten, je mist dan de optie om te "smart-renderen" een techniek waarbij alleen de bewerkte frames worden ge-hercomprimeerd. Als je alleen analoog zou willen; heb je al een 2e hands DC30 overwogen?: deze werkt wel goed in premiere en is kwalitatief beterdan de dc10.
Link naar reactie
ok bedankt, dan weet ik dat de resolutie niets uitmaakt... dan valt de DC10+ dus af...ik gebruik overigens een Sony DV camera, maar ik overweeg een deluxe om gewoonweg niet gelimiteerd te zijn, op die manier blijft het een zeer brede investering die lang mee gaat...wie weet dat ik ooit nog voor mensen iets kan doen en dat ze alleen een analoge camera hebben... 2e hands kan indd ook, maar waar vind ik zou gauw een goede 2e hands 'ruilplaats'?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...