Ga naar inhoud

DVD met DivX ook naar 2 CD's mogelijk?


Aanbevolen berichten

Ja dit is mogelijk. Het is afhankelijk van je bitrate. Je moet een bitrate calculator hebben en daarmee kun je berekenen wat voor bitrate je moet gebruiken tijdens het rippen. Je moet bijvoorbeeld invoeren de lengte van de film en het aantal te gebruiken CD-ROM's. Het is alweer een tijd geleden, maar volgens mij heette dat Bitcalc of Fitcd.
Link naar reactie
[quote:553f6423f1] Op 25-04-2002 21:21 schreef boomhutjes once and for all: Zoals al eerder vermeld, NO DIvx 5 !! En Virtual DUB kan niet overweg met MPEG2 dus ook geen DVD vob-files. [/quote:553f6423f1] Ten eerste: Waarom geen DivX 5? Ten tweede: VirtualDub kan wel overweg met vob-files. Je maakt eerst een d2v-bestand met dvd2avi, dan maak je met GKnot een avs-bestand en dat laadt je dan in VirtualDub. Lees de Guides maar, staat er allemaal in!!!
Link naar reactie
Op deze manier leest Virtualdub geen VOB bestand maar een door de AVIsynth frameserver geconverteerde vob. AVI-synth is een frame server, waarmee onder andere vob's maar ook andere "lastige" video files kunnen worden aangeboden aan programmas die de betreffende video standaart niet ondersteunen. De werkwijze die jij dus volgt doet dus het volgende: mbv DVD2AVI maak je een TMPGenc project file (dat deze een d2v file heet is slechts een detail), vervolgens wordt in Gknot mbv. de project file de correcte vob's geladen en voorzien van de nodige AVI-synth en directshow plugins(resize-crop-mpeg2decoder naar avi,enz enz) en vervolgens mbv. de AVI-synth frame server( het *.avs bestand) worden de gecoverteerde vob's naar Virtualdub doorgestuurd voor verdere bewerking. Boomhutjes heeft gelijk: virtualdub kan geen mpeg2 lezen,laat staan een vob, en zal dat waarschijnlijk ook in de toekomst nooit kunnen maar er zijn dus manieren om dit probleem te omzeilen. Als je de pagina van Ben Rudiaks AVI-synth bezoekt en vooral de pagina "AVI-synth a video language" goed leest zal je tot de ontdekking komen dat je voor het omzetten van vob's al deze programma's niet nodig hebt ,hooguit Vdub en met wat truken kan avisynth zelfs dat ook nog. AVI-synth is dus in staat om zelfstandig een vob serie te openen,nagenoeg iedere bewerking die je maar kunt verzinnen uit te voeren aan de video en audio(resize-crop,color adjust,levels,framerate,enz)en vervolgens de stream door te sturen naar de meeste video bewerkings programma's. 1 klein probleempje(voor de meeste mensen) AVI-synth is een comando regel programma, of eigenlijk: het is een DLL die je bestuurd via de dos-prompt. Hier spelen programma's als DVD2AVI en Gknot op in, zij zijn een grafische omgeving voor avi-synth. Wat betreft divx5: deze "verbeterde" divx4.12 versie zuigt, en niet zo'n beetje ook. Gebruik beter divx 4.12 deze heeft geen van de problemen van divx5, is volledig gratis(geen reclame en/of spyware) en presteert nagenoeg net zo goed,zo niet beter, dan divx5 Oh ja: http://math.berkeley.edu/~benrg/avisynth.html Het werk van Ben Rudiak ligt overigens al geruime tijd stil, Edwin van Eggelen heeft zijn werk voortgezet na versie 0.3 en 1.0 beta en voorzien in de nodige verbeteringen en werkt behoorlijk actief aan dit fraaie project : http://www.videotools.net/uk/index.php De laatste status is dat zelfs de winmedia encoder8 kan worden ge-served, zij het met wat beperkingen. [ Dit bericht is bewerkt door: rwilligen op 2002-04-27 01:34 ]
Link naar reactie
[quote:c7731d69b6] Wat betreft divx5: deze "verbeterde" divx4.12 versie zuigt, en niet zo'n beetje ook. Gebruik beter divx 4.12 deze heeft geen van de problemen van divx5, is volledig gratis(geen reclame en/of spyware) en presteert nagenoeg net zo goed,zo niet beter, dan divx5 [/quote:c7731d69b6] Hoezo DivX 4.12 is beter? Je hebt zeker ook een 2 Nanohertz processor wil je zeggen. Ik heb tests gedaan tot ik erbij neerviel. DivX 5 geeft betere kwaliteit dan welke andere codec ook. Ik heb een 1400 Mhz processor en daar werkt DivX 5 prima, of beter gezegd perfect. Je moet alleen ff weten hoe je het moet gebruiken en als je het goed doet, is hij tig keer zo goed als DivX 4: Geen macroblocks, beter ingepakt met gevolg dat hij beter codeert met een lagere bitrate en hij is sneller met het omzetten van een VOB naar een AVI dan DivX 3 of 4. En die adware-rotzooi kan je uitzetten met msconfig, en spyware kan je tegenhouden met een firewall :grin:.
Link naar reactie
Tja , ik heb nu eenmaal geen gigahertz pc, gewoon een p3-600(zoals zoveel mensen) en zoals je al zei: ik heb tests gedaan tot ik erbij neer viel. De divx5 codec lijkt het beter te doen met a: een heleboel testen b: een cpu van minimaal 1.2 GHZ Een "goede" codec is miz : volledig gratis,:eenvoudig te bedienen ,:heeft aan een "gangbaar" systeem (zeg 500-800 MHz)genoeg om de inhoud soepel af te spelen, :heeft geen storende bugs, :heeft geen spyware ingebouwd, enz enz Als je bovendien op de divx site de lijst met bugs bekijkt kan je maar tot 1 conclusie komen en dat is dat dit brokkie software te snel is uitgebracht waar bovendien een prijskaartje aan hangt terwijl nagenoeg alle vergelijkbare oplossingen (windows media,real,divx3-4)volledig gratis zijn,(bijna)geen bugs hebben,geen GHZ systeem nodig hebben, geen spyware installeren en geen eindeloze tests nodig zijn om het beste eruit te halen..... Een laatste punt is dat divx5 niet getest wordt met Flask, een grote misstap miz. daar 9 v/d 10 beginners Flask gebruiken vanwege het simpele gebruik en de mogelijkheid van subs. [ Dit bericht is bewerkt door: rwilligen op 2002-04-28 16:12 ]
Link naar reactie
Ah gut, wat zielig Een voodoo3 video kaart(!),een kapotte HP brander,een stukke Samsung dvd,een SB4.1 ,een chipset welke niet in DMA wil lopen en dan ook nog een AMD Thunderbird. Zeker geen geld genoeg voor een echt systeem? :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: [ Dit bericht is bewerkt door: rwilligen op 2002-04-29 00:39 ]
Link naar reactie
Ehm, die Voodoo3 wordt binnekort vervangen(door een GeForec4 Ti4600:D), de HP brander heb ik op-gebrandt wat sommige hier niet snappen, wat is er mis met een Thunderbird???????, die samsung DVD heeft ook nog garantie-> ik koop denk ik een Pioneer, voor die DMA-zeik: Help jij me dan als jij het zo goed weet hoe dat moet. En een SB 4.1 heeft ook een 5.1 Digitale uitgang en daar heb ik hem voor gekocht. Ik ben 15 en je moet niet denken dat ik full-time werk. En trouwens, wat heb jij dan: PIII 600Mhz, dat is me wat wil je zeggen, en dan ook zeker een GeForce 2-MX400?
Link naar reactie
Nee nog erger: een G400 , maar bij mij werkt alles , zij het wat langzamer... :sad: wat ik wilde zeggen: er is een verschil tussen dit :smile:. En als je een claim wilt maken met je hardware met dit :grin: moet je voorzichtig zijn , er is immers altijd baas boven baas..... Sorry, ik kon het gewoon niet laten :smile: Evengoed ben je een smaak maker en mag ik je posts graag lezen :smile: Zand erover? En als je wilt wil ik ook wel eens mijn hoofd breken over jouw dma probleem, mail me maar.... [ Dit bericht is bewerkt door: rwilligen op 2002-04-29 18:24 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...