Ga naar inhoud

5.1 Geluid doet het niet!!!


Aanbevolen berichten

Ik heb thuis nu een 5.1 speakerset gekocht,... maar krijg er geen geluid uit! Ik heb de kabels juist aangesloten, en de geluidskaart werkt volgens XP. Ik heb ook XP ingesteld dat ie 5.1 geluidsboxen heeft. Maar uit de bass komt alleen een trillend geluid, de rearboxen doen niks, de centerspeaker kraakt ontzettend maar er komt wel geluid uit, en alleen de twee front speakers doen het wel goed! Iemand hier ervaring mee? (zonde om het spul weer terug te moeten brengen!)
Link naar reactie
Wenu, het ligt niet aan de boxen die doen het prima. Ik heb een driverupdate gedaan maar dat hielp niets. De 2 rear en front doen het gewoon, maar het geluid uit de woofer en centerbox stoort ontzettend, ik hoor zelfs mijn muis bewegen. Storing vanuit de PC? Kan ik de geluidskaart iets lager erin steken? (Als ik de kabels verwissel doet alles het gewoon, dus de gegevens die uit de digitale-uit komen en naar de center en woofer gaan storen) (Alle instellingen zijn correct) _________________ [url=http://www.phrea.com/forum/index.php?s=]Ignore idiots and flamers! Replies only encourage them![/url] [ Dit bericht is bewerkt door: Juggernaut op 2002-04-13 13:34 ]
Link naar reactie
[quote:608cabb056]Alle instellingen zijn correct[/quote:608cabb056] Wel, als je er zo zeker van bent dat je alles goed hebt ingesteld, dan moet het wel kapotte hardware zijn hè. :roll: Ik weet niet wat voor kaart het is noch wat voor luidsprekers het zijn, maar bij mijn Creative Live!5.1-kaart en DTT2200, krijg ik een raar bromgeluid uit de center, als ik in de surroundmixer het vakje aankruis 'alle uitvoer digitaal'. Dit omdat die DTT2200 geen digitale set is.
Link naar reactie
Met de boxen is niks mis,... apart en elders doen ze het prima. Maar als er geluid uit mijn center en woofer moet komen,... kan ik mijn harde schijf en muis erin horen werken! Iemand zei me dat mijn MSI mobo en een SBlive! 5.1 storen. En dat ik dus of een nieuw mobo of een nieuwe geluidskaart moet aanschaffen! (Onderdelen: mobo, MSI K7T266pro, IBM 40Gb, GeForce3, SBlive!Player5.1, 1,33Ghz AMD) (Plaatsen stekkertjes in de SB: 2x rear in de uit2, 2x front in de uit1, woofer en center in de digitale uit) En deze digitale stuurt het geluid, maar zwaar storend, en HD en muis hoor ik erin! _________________ [url=http://www.phrea.com/forum/index.php?s=]Ignore idiots and flamers! Replies only encourage them![/url] [ Dit bericht is bewerkt door: Juggernaut op 2002-04-14 14:26 ]
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...