Ga naar inhoud

DVD-rip probleempjes [nav. C!T artikel]


Aanbevolen berichten

Ik heb het artikel in de nieuwste C!T gelezen, hoe je in 9 stappen een DVDtje naar een cdtje kan converteren. Dit heb ik onder andere gedaan met de programma's die beschreven staan. Het programma welke problemen oplevert, is FlasKMPEG (2.31a). Ik heb hier een tijdje mee zitten klooien, todat ik een goed werkend stukje film had gekregen, alles prima, 1Mb/s beeld, 128kb/s geluid met de radium codec, alles zag er prima uit. Toen heb ik de hele film laten converteren. Er kwam een bestand uit van 693MB voor een film van 110 minuten: niet slecht! Echter, als ik 'm start (in WMP), dan hoor ik geen geluid! Een klein onderzoekje gaf aan dat hij wel gewoon een geluidsstream had van de 128kb/s. Maar toch hoor ik niks, ook niet in een bewerkingsprogramma als VirtualDub. Wat is er mis gegaan? Ik snap er eigenlijk niks van, bij een klein stukje film gaat 't prima, maar bij het geheel niet!?! Beats me! Heeft er iemand een suggestie/oplossing?
Link naar reactie
Waarschijnlijk heb je nog geen DivX-codec http://www.divx-digest.com/software/divxcodec.html Anders heb je het geluid niet goed mee geript. Kijk ook eens goed op die site http://www.divx-digest.com Want hier kun je ook een aantal rippers downloaden. Zelf gebruik ik MovieJack en DvDeo (DaviDeo) succes [ Dit Bericht is bewerkt door: Edmond Varwijk op 2002-03-26 21:16 ]
Link naar reactie
[quote:277e6f841f] Op 26-03-2002 18:33, schreef 25061: Waarschijnlijk heb je nog geen DivX-codec [/quote:277e6f841f] Ehm, hoe wou je anders een film van 110 minuten met 1MB/s beeld en 128kb/s geluid in een bestand van 693MB krijgen, en dan ook nog zien waar de film over gaat? Natuurlijk heb ik DivX gebruikt... [quote:277e6f841f] Anders heb je het geluid niet goed mee geript. [/quote:277e6f841f] Maar als ik een stukje film omzet, dan is alles prima, niks aan het handje. Doe ik de hele film, dan geeft hij wel aan dat er een MP3-stream op 128kb/s aanwezig is, maar toch hoor ik niks. Hij is dus wel meegeript, maar toch moet er ergens iets fout zijn gegaan. [quote:277e6f841f] Kijk ook eens goed op die site http://www.divx-digest.com Want hier kun je ook een aantal rippers downloaden. [/quote:277e6f841f] 'k Zal eens even doorspitten. Is de radium codec misschien de boosdoener? Ik kreeg het eerst helemaal niet voor elkaar om wat te rippen, heb alles gedeinstalleerd en toen weer opnieuw geinstalleerd (DivX 3.11, DivX 5, radium codec, FlaskMPEG), en deed hij 't wel (behalve dus geluid bij een complete film).
Link naar reactie
Ik heb ook een paar DVD's geript is alweer een tijdje geleden maar heb daar ook flaskmpeg voor gebruikt met de DivX cod3ec en de Radium mp3 codec.. Ik denk dat je bij het flasken de verkeerde audio stream erbij hebt gekozen.. (weet ik niet zeker) maar wat ik altijd deed is eerst gewoon ff een minuutje van de film omzetten en dan kijken of hij het zo doet.. als dat het ook al niet doet heb je waarschijnlijk de verkeerde audiostream.. dus probeer je het met een andere.. ik hoop dat je erw at aan hebt veel suc6.. JK
Link naar reactie
Zoals ik al zei: [quote:13bbe2a462]Ik heb hier een tijdje mee zitten klooien, todat ik een goed werkend stukje film had gekregen, alles prima, 1Mb/s beeld, 128kb/s geluid met de radium codec, alles zag er prima uit. [/quote:13bbe2a462] alsmede ook: [quote:13bbe2a462]Ik snap er eigenlijk niks van, bij een klein stukje film gaat 't prima, maar bij het geheel niet!?![/quote:13bbe2a462] en niet te vergeten: [quote:13bbe2a462]Maar als ik een stukje film omzet, dan is alles prima, niks aan het handje. Doe ik de hele film, dan geeft hij wel aan dat er een MP3-stream op 128kb/s aanwezig is, maar toch hoor ik niks. Hij is dus wel meegeript, maar toch moet er ergens iets fout zijn gegaan.[/quote:13bbe2a462] zo zal ik het nogmaals zeggen :smile:: Als ik een klein stukje film rip, dan gaat alles goed, geluid is prima, beeld is prima, hij doet 't gewoon. Als ik daarentegen de hele film rip, dan hoor ik geen geluid meer, terwijl hij wel meeegeript moet zijn (volgens bijv. de info van WinXP zegt hij een audiostream van 110min op 128kbps te hebben). Wat gaat er fout bij het grote proces wat goed gaat bij het kleine? Verkeerd weggeschreven ofzo? [ Dit bericht is bewerkt door: TerraGuy op 2002-04-04 13:48 ]
Link naar reactie
Heb je het al met een andere dvd titel geprobeert? Je lijkt inderdaad wel alles goed te doen, sommige dvd's geven nu eenmaal omzet problemen. Mijn advies dan ook altijd als je het voor de eerste keer doet en het niet of niet goed lukt: probeer eerst een andere dvd, wellicht lukt het dan wel en dan weet je in ieder geval dat het niet aan je instellingen ligt. soms wil terug gaan naar de oude (of juist de nieuwe) versie van flask helpen, actueel zijn op dit moment versie 0.594 en 0.6. De extra installatie van de radium codec is een beetje overbodig aangezien je de divx 3.11 codec al had en deze installeerd de ook de radium codec. Houd er verder rekening mee dat bij nagenoeg iedere installatie van microsoft software zoals mediaplayer,explorer,office enz de radium codec wordt overschreven naar een gelimmiteerde versie en je zult na een dergelijke installatie altijd weer de radium codec opnieuw moeten installeren wat je ook kan doen door het bestand "runmefirst.exe" in de divx3.11alpha map te runnen. [ Dit bericht is bewerkt door: rwilligen op 2002-04-04 21:31 ]
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...