Ga naar inhoud

Problemen met (muziek) cd-kopie (legaal)


Aanbevolen berichten

Ik heb hier 3 muziek-cd's. (legaal gekocht in de winkel) Ik wil van elke cd maar een paar tracks horen. Ik gebruik Nero 5.5/W2k en ik wil van elke cd een paar tracks op 1 cd branden. (voor eigen gebruik) Het probleem: Het branden gaat goed...ik kies voor audio-cd en sleep de juiste bestanden naar de nieuw te maken cd. Helaas hoor ik ongeveer naar 30 sec. een soort van ruis/gekraak...dit duurt ongeveer 30 sec. en de rest van de cd is oke!! Ik heb niets "op de achtergrond" draaien!! Het vreemde is dat het soms wel lukt!!! (kost me meestal zo'n 3 lege cd's!! :sad: ) Wat kan hier de oorzaak van zijn? Mijn gedachten, zover: Hardware?...soms doet tie ut wel! Ligt niet aan hardware!? Software?...soms doet tie ut wel! Ligt niet aan software!? Anders:.................vul in, a.u.b :smile: M.a.w. dit is toch erg vreemd? Oh ja, ik heb een firewall en up to date virus-scanner!!
Link naar reactie
Hoi, Wat voor snelheid ben je aan het branden??? En nog belangrijker: op wat voor snelheid rip je? (Dat is het 'opnemen' vanaf de audio-cd). Want als je dat te snel probeert te doen krijg je wel eens tikken ja. Dus gewoon op 2x rippen en dan ook relatief langzaam branden. Ik denk dat het dan wel beter gaat. Om te proberen kun je eventueel ook eerst naar je harde schijf rippen en dan dat WAV bestand even afspelen. Groetjes, Ed
Link naar reactie
Persoonlijk ripp ik altijd eerst de wavjes naar HD met behulp van EAC om ze daarna te branden. ( http://www.exactaudiocopy.de ) EAC is het beste programma voor het rippen van wavjes van audio cd's, als je wavjes na het gebruik met dit programma nog slecht klinken dan heb je een cdrom speler welke niet goed audio kunnen extracten (je zou het nog een keer dan met je brander kunnen proberen)
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik brand op 16x Cd-r kunnen max. 16x aan (volgens doosje) Rippen doe ik niet...ik start nero, plaats de muziek-cd en sleep de desbetreffende tracks in nero naar de nieuwe compilatie. En dan branden. Ook beeld-branden helpt niet. Het branden van een mp3 op cd, als muziek-cd, wil wel!!! Ik ben bang dat ik dus daadwerkelijk eerst wavjes cq mp3's moet maken van de originele cd's en dan die weer branden op cd?? Ik heb EAC al binnen. Zal dat eens proberen (als ik tijd heb)
Link naar reactie
Hoi, ik denk dat je dus on the fly aan het branden bent. Direkt van het orgineel naar de copy. Gaat soms goed maar 90% mis. Het beste is echt eraf trekken en dan branden. Des te sneller je brand des te rotter word het vaak. Even wat langzamer branden en dan zal het best gaan denk ik. Trouwens met rippen even niks doen he, anders hoor je dat wer op je copy.
Link naar reactie
[quote:0bbf33b08b] Op 21-03-2002 20:48 schreef Foutje: Ik heb hier 3 muziek-cd's. (legaal gekocht in de winkel) Ik wil van elke cd maar een paar tracks horen. Ik gebruik Nero 5.5/W2k en ik wil van elke cd een paar tracks op 1 cd branden. (voor eigen gebruik) Het probleem: Het branden gaat goed...ik kies voor audio-cd en sleep de juiste bestanden naar de nieuw te maken cd. Helaas hoor ik ongeveer naar 30 sec. een soort van ruis/gekraak...dit duurt ongeveer 30 sec. en de rest van de cd is oke!! Ik heb niets "op de achtergrond" draaien!! Het vreemde is dat het soms wel lukt!!! (kost me meestal zo'n 3 lege cd's!! :sad: ) Wat kan hier de oorzaak van zijn? Mijn gedachten, zover: Hardware?...soms doet tie ut wel! Ligt niet aan hardware!? Software?...soms doet tie ut wel! Ligt niet aan software!? Anders:.................vul in, a.u.b :smile: M.a.w. dit is toch erg vreemd? Oh ja, ik heb een firewall en up to date virus-scanner!! [/quote:0bbf33b08b] Ik maak ook altijd reserve copieën van CD's door ze eerst naar de harde schijf weg te schrijven (als WAV of MP3). Aangezien je dit allemaal legaal doet is WAV misschien beter, omdat je anders eerst gaat comprimeren en daarna de- comprimeren. Nadat je de backup gemaakt hebt, gooi je de WAV bestanden natuurlijk weg (shift+delete, dan komen ze ook niet in de recycle bin terecht.... :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
Link naar reactie
mp3 is niet illegaal hoor...pas als ik mijn mp3 aan jouw geef/verkoop DAN is het illegaal. (maar dat geldt ook voor wav of welke andere opslagmethode) Toch heb je gelijk...beter wav dan mp3 ! Het comprimeren zorgt voor kwaliteits verlies. Het rippen via de brander danwel de cd-rom speler lukt niet!! (misschien moet ik verder in een ander forum...hardware?) Of dit nu aan de branders zelf ligt of aan de instellingen dat moet ik nog effe uitzoeken. Mijn brander is de yamaha crw 2100s en de cd-rom is pioneer dvd-rom 105.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...