Ga naar inhoud

pixel aspect ratio bij DivX?


Aanbevolen berichten

Zoals bekend wordt bij digitale video frames opgedeeld in beeldpunten, de pixels. Deze pixels hoeven niet vierkant te zijn. We spreken dan van de pixel aspect ratio. Bij PAL-DV (4:3) is deze bijvoorbeeld 1,0666... Bij PAL-DVD (4:3) zelfs 1,090909... Svcd heeft weer een andere pixel aspect ratio en ga zo maar door. Weet iemand wat de pixel aspect ratio bij DivX is? De voorbeelden die ik heb duiden op 1 (vierkante pixels dus). Maar eregns anders las ik dat dit bijDivX van alles mag zijn. Wie weet het?
Link naar reactie
divx is een pc formaat en dus is het pel-aspect 1(vierkant) Je zou er een ander pel-aspect aan kunnen geven(ik zou niet weten hoe...) en kijken of een soft dvd player het herkent en de film conform de pel aspect afspeelt (denk het niet) Ik denk echter dat het je niet zal lukken een avi te maken met een ander pel-aspect als 1, het avi formaat heeft nl.volgens mij geen plaats voor het opslaan voor zulke informatie/comfiguratie dit in tegenstelling tot mpeg1/2 die wel zulke gegevens kan herbergen. Ik reken DV-avi's dan even niet mee, dit is een verhaal apart binnen het avi formaat. [ Dit Bericht is bewerkt door: rwilligen op 2002-03-16 22:42 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...