Ga naar inhoud

Ondertiteling bij convertering


Aanbevolen berichten

Ik heb mijn probleem al op alle mogelijke manieren proberen op te lossen met de tutorials van VCDhelp.com en ook mijn vraag op het forum gesteld maar ik krijg geen antwoord. Daarom hoop ik dat er hier wel iemand is die mij kan helpen met mijn probleem. Ik heb een DivX film en deze wil ik nu converteren naar (S)VCD. Hiervoor gtebuik ik Virtual Dub en stel ondertiteling in d.m.v. een filter. Volgens de tutorial moet ik vervolgens de "Frame Server" in Virtual Dub starten. Ik krijg uiteindelijk een venstertje wat overeenkomt met de screenshot op VCDhelp en ik vind hier ook 3 maal een 0. Vervolgens moet ik het aangemaakte bestandje van 1 kb (klopt dat?) openen in TMPGenc maar daar krijg ik dan de foutmelding Illegal Stream Format. Ik snap er echt niks meer van. Kan iemand mij vertellen hoe ik ondertiteling bij mijn VCD krijg?
Link naar reactie
Er zijn verschillende oorzaken mogelijk; hebje wel in het auxsetup.exe venster van virtualdub geklikt op " install handler" ? , deze installeerd nl. de frameserver en zonder dit werkt het niet. Of: Kennelijk is de bron-avi/vdr in een formaat waar tmpg nix mee kan. is op twee manieren op te lossen die alletwee op hetzelfde neerkomen: bij tmpgenc hoort een plugin: de VFAPI plugin en deze heeft als functie de import module van tmpg uit te breiden waardoor tmpg allerlij formaten kan lezen. Of je hebt deze module niet of niet goed geinstalleerd of je versie tmpg is gewoon te oud. Bij de laatste versie tmpgenc die nu op de website staat wordt de vfapi nog steeds los ter download aangeboden en zul je deze na download zelf moeten installen (klik op de install.bat file). Bij de "retail" versie die op pegasys.com staat is de vfapi plugin opgenomen in het programma en hoeft niet los te worden gedownload/geinstalleerd. [ Dit Bericht is bewerkt door: rwilligen op 2002-03-11 01:55 ]
Link naar reactie
overigens; zo veel als ik van capture en codec's afweet zo weinig weet ik van subtitels maken/rippen/plakken. kan je me in het kort vertellen hoe en met welke filters je dit in virtualdub doet? ik heb het subfilter van de vdub website gehaald maar deze kan alleen omgaan met substation-alpha files? wat voor titel script gebruik je hiervoor?, zo'n text/subtitle file die je op veel divx/dvd sites vind? je begrijpt het; ik snap er geen fuckeduck van....
Link naar reactie
Ik zal kijken of ik wat met je info kan, je hebt denk ik wel gelijk want ik krijg in Virtual Dub al een melding dat het geen goed formaat is. Je hoort hier nog over. Wat ondertiteling betreft: Je moet voor VirtualDub eerst een plugin downloaden. Die vind je hier: http://www186.pair.com/vdub/virtualdub_filters.html#me_subtitler Dan de extensies voor subtitling die je op internet vind is heel vaak SRT, die moet je eerst converteren naar SAA. Dit doe je met SRT to SSA Converter. Die vind je óp: http://www.divx-digest.com/software/srt2ssa.html Vervolgens moet je je VirualDub plugin naar de plugin map plaatsen en vervolgens laden bij filters. Dan configureer je je filter en selecteer je je zojuist geconverteerde ondertiteling. Als je dan op preview drukt bij de configuratie kun je zien dat je er ondertiteling bij hebt!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...