Ga naar inhoud

Half geluid geluids"kaart"


Aanbevolen berichten

Ik heb een on-board geluidschip/kaart (VIA) bij een Athlon processor onder WinMe. Ik heb ooit via de lijningang platen kunnen opnemen. Na een reorganisatie van de HD krijg ik geen signaal meer binnen die via de lijningang of de directe audio-CD ingang wordt aangeboden. Het Mic-signaal komt wel door, en alle signalen verschijnen wel aan de lijnuitgang (ik hoor ze tenslotte allemaal wel) maar audioprogramma's (Music Centre of Wave Studio) en ook het WIn eingen Geluidsrecorder zien het niet. De MIC signalen zien ze wel, Het lijkt wel of er ergens geen "doorverbinding" zit. Het moederboard is pas nieuw, het heeft ooit wel gewerkt, dus het moet een driver of software probleem zijn. Nieuwe drivers voor de VIA chip, opnieus installeren: geen baat. Ik las ergens iets over het simuleren van een SB via het installeren van extra drivers. Of ik dat voorheen had, weet ik niet; er stonden wel wat onduidelijke instructies in de autoexec.bat. WIe helpt ?
Link naar reactie
Welk besturingssysteem gebruik je? Bij win 98 heb je toch gewoon dat luidsprekertje links op de taakbalk staan, naast de klok? Als je die dubbelklikt en dan naar geavanceerd gaat, vervolgens opnemen selecteert. Dan kan je zien of de line-in wel aan staat. als deze om gedempt staat of het volume staat op 0 dan moet je dit dus veranderen. tis maar een simpele tip maar uit jouw verhaal kan ik niet opmaken of je dit al uitgeprobeerd hebt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...