Ga naar inhoud

DVD shot met print screen?


Aanbevolen berichten

Ik probeer hier shots van een DVD film te maken d.m.v. printscreen maar dit gaat heel gek. Als ik het gemaakte shot in bv paint plak dan kan ik met het beeld schuiven en als ik de film verderspeel en ik kijk weer in paint dan zie ik het schot waar ik hem vervolgens weer gestopt heb. Dus hoe kan ik een normaal shot maken? [ Dit bericht is bewerkt door: Chip op 2002-04-03 22:32 ]
Link naar reactie
Ik geloof niet dat ik je verhaaltje helemaal begrijp, maar een programmaatje die je waarschijnlijk wel kan helpen met het maken van screenshots: [url=http://download.cnet.com/downloads/0-10077-108-20737.html?tag=upd]SnagIt[/url] versie 6.nogwat. Het is wel shareware, 30-dagen proberen, maar als je ff snel wat wilt 'fotograferen' is 't natuurlijk prima.
Link naar reactie
Ik bedoelde dat als ik een print screen van een DVD scene maakte en die vervolgens in paint plakte, dat je dan gewoon de DVD door ziet schemeren. Dus als ik hem verder afspeel, dat ik ook gewoon in paint zou kunnen kijken. Maar wat je tip betreft: ik zal eens bekijken of het werkt. Volgens de beschrijving is het wat ik zoek. Dus bedankt!
Link naar reactie
Je kunt geen printscreen optie gebruiken om een beeld van de DVD te capturen. Dit komt omdat de DVD speler in overlay mode werkt. Dit wil zeggen dat de film direct geprojecteerd wordt en geen onderdeel uitmaakt van de windwos achtergrond. Dit geeft ook dit vreemde verschijnsel wat je krijgt als je deze printscreen inleest in een ander programma. Windows "denkt" nu dat de overlay ook verplaatst is en speelt de film verder af op de nieuwe locatie. De meeste software DVD spelers hebben een optie waarmee het wel mogelijk is om een capture te maken. Bij PowerDVD is dit bijvoorbeeld een icoontje van een camera.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...