Ga naar inhoud

cd-r`s met "zwarte" schrijfkant!


Aanbevolen berichten

Ik weet dat er van het merk Intenso cd-r`s zijn, met een zwarte schrijfkant! Maar, weet iemand nog meer merken die dit soort cd-r`s produceren, en ook in Nederland te krijgen zijn? Ik dacht dat Hi-Space ze ook had, maar ik vind op het internet alleen maar de carbon cd-r`s, maar deze hebben geen zwarte schrijfkant! Hopelijk weet iemand meer? Ik wil ze gaan gebruiken in mijn pc brander, en mijn gemodificeerde audio brander! Er is namelijk een produkt "De Mat" genaamd, die je op de labelkant van je audio cd moet plaatsen, waardoor de muziek voller wordt in alle geluids regionen (en volgens mij maakt dit ook verschil bij dvd`s, meer kleurdiepte) maar ik denk dat deze zwarte cd-r`s dit ook doen. Iemand een mening? [ Dit Bericht is bewerkt door: Gromek op 2002-02-26 21:23 ]
Link naar reactie
Er zijn twee dingen: betere leesbaarheid van een cd en betere audiokwaliteit. betere leesbaarheid krijg je door reflecties te verminderen, zwart helpt daarbij. betere geluids kwaliteit krijg je door een bestand van een betere kwaliteit op de cd te branden. Cd's zijn digitale informatie dragers, de drager zelf of het loopwerk heeft weinig tot geen invloud op de geluids kwaliteit( is 1 v/d hoofd-eigenschappen van digitale data opslag!!!) tenzij de cd zo slecht is geproduceerd dat een zeer goede lezer er meer informatie vanaf weet te lezen dan een slechte lezer. je praat dan over cd's die zo slecht van kwaliteit zijn dat je ze beter weg kan gooien......
Link naar reactie
Ik denk toch dat je fout zit, Plextor en Yamaha voegen zulke technologien niet zomaar toe, waarschijnlijk heb je wel enige huis en tuin kennis, maar verklaar je hier stelligheden over dingen waarvan je het ook niet zeker weet. Ik beweer niet dat ik zeker weet dat zwarte CD-R's beter zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat Yamaha en Plextor een zwarte tray in hun laatste modellen zetten voor de sier. Op de websites word aangegeven dat deze zwarte kleur in samenwerking met een lagere snelheid zorgt voor minder BLER op de CD-R wat resulteert in een beter geluid. Zie ook: http://club.cdfreaks.com/showthread.php?s=&threadid=40027 Zeer intressante posting aangaande dit onderwerp...
Link naar reactie
Wat betreft "De Mat" weet ik dat het werkt. Heeft te maken met het verlies van info (door o.a. cd waar je dwars doorheen kan kijken, ook bij gekochte audio cd`s). Ik heb ook een dvd bekeken met deze mat, en dat is misschien het idee dat meespeelt, maar het leek iets verschil te maken. Zij die de mat willen proberen, kunnen dit doen bij RAF (voor zover ik weet de enige die ht verkoopt in amsterdam). Ik heb diverse apparaten van diverse merken, en ook collega`s van mij (een met zeeeeeeer dure apparatuur) horen ook verschil! Het klinkt warmer en helderder in alle regionen. Dus de mat werkt, echt! Ik ben alleen benieuwd naar de zwarte cd`s, zoals Intenso maakt. Deze beweren dat het met foto`s en film (op pc gebrand) mooiere kleuren verkregen worden als ze op een zwarte cd gebrand zijn! Geen idee, dus vandaar mijn bericht in dit forum. Ik had alleen gehoopt, dat er iemand zou zijn die dit geprobeerd zou hebben, en dus zijn/haar ervaringen kon delen. Komt misschien nog? Waarom zouden diverse merken anders cd-r`s produceren met een zwarte schrijfkant? Daar zal dan toch wel een betere reden voor zijn, anders dan iets nieuws op de markt etc. Toch leuk dat er een beetje discussie ontstaat, naar aanleiding van zo`n bericht! Bedankt allen!
Link naar reactie
[quote:b38650ab3f]Waarom zouden diverse merken anders cd-r`s produceren met een zwarte schrijfkant?[/quote:b38650ab3f] Het was toch zo ?-> De playstation 1 vereiste zwarte CD's. Overbranden gebeurde dus op die zwarte CD's (in den beginne), nadat de playstation d.m.v een mod illegale CD's kon lezen. Vandaar dat fabrikanten die CD's op de markt brachten. Heb zelf trouwens geen PS-1, dus praat niet uit ervaring :grin: [ Dit Bericht is bewerkt door: eas op 2002-03-01 23:34 ]
Link naar reactie
[quote:4a0cf66948] Ik beweer niet dat ik zeker weet dat zwarte CD-R's beter zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat Yamaha en Plextor een zwarte tray in hun laatste modellen zetten voor de sier.[/quote:4a0cf66948] Waarom niet? Er worden namelijk behoorlijk veel zwarte computerbehuizingen gemaakt. Een zwarte CD-rewriter staat daarin veel beter dan zo'n witte. Dat is ook de officiële reden die ik kan lezen bij Plextor: [quote:4a0cf66948]Designed specifically for the latest black PC cases, Plextor is one of the first companies to offer the choice of both black and white casing using the latest 40-speed writing technology.[/quote:4a0cf66948] http://www.plextor.be/english/products/pxw401240a.html
Link naar reactie
Sjees, en dat is moderator, als je een beetje had opgelet, wist je dat Plextor ook een witte versie levert met een zwarte lade. Verdiep je eerst eens in de materie voor je een antwoord geeft, zo breng je mensen alleen maar in de war. Uit het persbericht van Plextor: [quote:4955416fe7] The new Plextor has more improvements over the audio recording. The power source has been re-designed in order reduce the audio jitter and a black tray (!) is being used for reducing the reflection of the laser. [/quote:4955416fe7] Dus ik denk toch wel dat het er iets mee te maken heeft...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...