Ga naar inhoud

DVD, VCD, NTSC en PAL


Aanbevolen berichten

Vrienden van mij die in Ivoorkust wonen zijn hier op vakantie en hebben hier een (stand alone) DVD-speler gekocht. Nu heb ik een aantal VCD's (PAL formaat) gemaakt die ze graag daar naartoe willen meenemen. Nou gebruikt Ivoorkust NTSC voor zover ik begrepen heb. Zijn die VCD's dan wel goed te zien op de TV daar? Of krijgen ze dan hele rare effecten?
Link naar reactie
Uit proberen lijkt me in dit geval moeilijk. Ligt aan de TV. De DVD speler speelt gewoon PAL of NTSC af afhankelijk van het schijfje. In Europa (PAL) zijn de tegenwoordige TV's (ik weet niet of het opgaat voor de exotische merken) voorzien van de optie NTSC weergave indien het beeld wordt aangeleverd via de SCART. Staat dit in de handeleiding dan kan je in Nederland een NTSC DVD schijfe afspelen op je TV. In jouw geval is de situatie precies omgekeerd. Je moet weten of de TV PAL weergeeft indien het signaal via de scart komt. Hebben ze de handleiding meegenomen op vakantie ? Anders op Internet zoeken. Suc6 Waarom maak je geen VCD in NTSC formaat ? Minste risico, alleen omzetten van PAL naar NTSC [ Dit bericht is bewerkt door: Bosje op 2002-04-06 17:41 ]
Link naar reactie
[quote:1de41ee592] Op 06-04-2002 17:45 schreef Henny: Maar als ik NTSC VCD's maak, kan de Nederlandse (PAL...voor zover PAL en NTSC van toepassing is op een DVD-speler) DVD-speler dezen dan ook goed afspelen? [/quote:1de41ee592] Voor jou lijkt het me makkelijker om dat uit te proberen dan om een PAL VCD op een NTSC speler af te spelen. :grin: De meeste Nederlandse DVD-spelers kunnen volgens mij wel een NTSC VCD afspelen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...