Ga naar inhoud

FOUTMELDING: Calibration area full


Aanbevolen berichten

Hallo,

Bij het copieren krijg ik deze fout melding "1015 File Writer.cpp, Line 284 Calibration area full" in mijn log.files. Heb gezocht bij diverse zoekmachine's. Alleen google vond iets, maar in het deens. Mijn deens is dusdanig dat ik er geen touw aan vast kan knopen. Weet iemand hoe ik dit oplos, ik heb een PHILIPS CDD3610 brander en gebruik Nero.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
9 van de 10 keer dat deze vraag wordt gesteld, weet je al op voorhand dat het een 3610 is :smile:

De melding betekent dat de laserpower niet kan worden ingesteld voor de betreffende CDR. Soms kan het zijn dat je een merk CDR gebruikt, dat niet wil werken in de 3610, of dat je gewoon wat CDRs uit een slechte partij te pakken hebt.

Wat vaker voor komt is dat het loopwerk van de writer te stroef gaat. In veel gevallen helpt het om de geleidingen te (laten) smeren.

Derde mogelijkheid is dat ie gewoon kapot is.

Link naar reactie
Wat toevallig! Ik hebben sinds kort hetzelfde probleem. Ook de philips 3610 brander. Maar: ik moet het nog even onderzoeken, maar het kan aan de cd liggen. Ik heb 2 80-minuten cd's geprobeerd van Lifetec(Aldi), en die gaven het probleem. Maar een oudere cd van een onbekend merk gaf het probleem niet. Misschien ligt het aan de cd? Probeer eens een ander merk. Als je een goede oplossing hebt, laat het me horen. Het adres is marijn@m-hummelink.myweb.nl

Groeten Marijn Hummelink.

Link naar reactie
  • 10 maanden later...
Deze fout trad bij mij ook plotseling op, ongeacht welk merk cdr ik gebruikte. De tip die ik vond en dit probleem bij mij oploste was het reinigen van de lens van de brander. Een lastig karweitje, omdat je de brander moet openen, en vooral omdat er speciale schroefjes zijn gebruikt (Torx of inbus). Reinig de lens voorzichtig met een niet pluizend zacht doekje of wattenstaafje met gedestilleerd water. Bij mij was het probleem direkt verholpen. :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...