Ga naar inhoud

de lengte van MP3 files


Aanbevolen berichten

ik kon geen betere plek vinden voor deze vraag

tegenwoordig zijn MP3 files een goede oplossing om goedkoop tegen een goede kwaliteit allerlei soorten muziek te beluisteren. Nu zijn de meeste songs hooguit 10 minuten lang. Dit hoeft geen probleem te zijn voor een huidig systeem Maar wanneer deze songs /concerten langer worden? Hoe ver kun je dan gaan zonder dat het zoveel van je systeem gaat eisen dat je niks meer anders kunt doen c.q. de kwaliteit (stotteren) achteruitholt.

Heeft iemand ervaring met echte grote opnames in mp3 formaat op een beetje hoge ripsnelheid (128/160 kb/s) en wat is dan de maximale lengte van een mp3 song ik kan mij voorstellen dat hiervoor een soort van formule voor geldt soort cpu aantal mb intern snelheid cdromspeler snelheid harddisk

Aan de andere kant kan ik met ook voorstellen dat het niks uitmaakt.

Gegroet

[This message has been edited by PWA (edited 30-08-1999).]

Link naar reactie
Volgens mij is het niet zo dat je mp3 speler het stotteren veroorzaakt. Het stotteren wordt veroorzaakt door dat je tijdens het luisteren allerlei bewerkingen doet die je mp3 player van slag kunnen brengen. Naar mijn idee kan je daar vrij weinig aan doen. Wil je echt genieten van je muziek dan moet je gewoon je computer met rust laten of ervoor zorgen dat hij zo weinig mogelijk moet laden en swappen....

Niels

Link naar reactie
  • 2 jaren later...
Probeer een lange opname eens niet als een PM3 bestand, maar als een WMA bestand om te zetten. Een bestand van meer dan 2 uur loopt op mijn computer prima. Wanneer je de WMA-kit (zie http://www.microsoft.com) gebruikt kun je ook markeringen aangeven in het bestand zodat je gemakkelijk naar je eigen delen in het bestand kunt 'zappen'. Succes en hoi
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...