Ga naar inhoud

probleem met geluidskaart


Aanbevolen berichten

In mijn armada notebook zit een ES1869 Plug and Play AudioDrive(WDM). Het probleem is dat ik bij het afspelen van een WAV-bestand een foutmelding krijg, "geen hardware available". Detail(Error ID=0x80040256, remedy id=0x00000000) Ook heb ik geen geluid bij MPEG video filmpjes en bijv. spellen. Als ik een CD in de CD-rom doe, speelt hij wel. Hij heeft het wel gedaan, maar MP3 bestanden speelde hij heel beroerd af. Volgens de system properties werkt alles goed. Ik heb ook drivers van Internet gehaald en opnieuw geïnstalleerd, helpt ook niet. In de eigenschappen Multimedia in het configuratiescherm zijn de knoppen playback en Recording grijs en kan ik ze dus niet aanklikken. Ik heb wel een netwerkkaartje geïnstalleerd maar ik weet niet of het geluid nadien is uitgevallen, of dat dat al eerder was. Wie kan mij helpen, is er iets in de instellingen mis of is de geluidskaart defect, maar dan zou hij toch de Cd ook niet afspelen?
Link naar reactie
Is de boel wel goed geinstalleerd, ook de juist IRQ's enzo, die niet gejat zijn door bijv. je netwerkkaart? Want als de playback/recording grijs zijn, dan vindt Windows het dus niet goed geinstalleerd. Staat er geen geel uitroeptekentje bij de system-properties (right-click my computer/properties/tweede tabbblad)? En dat je cd wel afspeelt... ach, ik kan ook onder DOS, zonder drivers geinstalleerd, een cdtje afspelen, waarschijnlijk omdat dat digitaal gaat (van de cd-rom naar geluidskaart met een kabeltje).
Link naar reactie
Ook mediaplayer had ik al opnieuw geïnstalleerd. Dxdiag.exe geeft aan dat alles goed werkt maar als ik test geeft hij foutmelding: geen device. Aswin, als er inderdaad een programma is die de geluidskaart niet vrij geeft moet dat toch bij het opnieuw opstarten weer goed zijn?. Of houd ie et vast op een of andere manier. Hoe kom ik er dan achter welk programma?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...