Ga naar inhoud

avi, maar geen beeld of geluid...


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een film gedownload en de volledige naam van het bestand is [tmd]panic.room.ts(1of2).avi (deel 2of2 heeft hetzelfde probleem). Een gewoon avi bestandje zo je zeggen maar welke player ik ook probeer (Real, WMP en The Playa), geen van alle produceren ze beeld of geluid bij dit bestand. Het rare is dat het bestandje wel gewoon "loopt" in deze players, maar het beeld blijft zwart (bij Real, blauw) en ik heb geen geluid. Ik begrijp het effe niet meer, te meer omdat alle andere gedownloade films het prima doen. Wie helpt mij op weg? Pieter
Link naar reactie
Heeft niks met divx codec te maken, aangezien het hier geen divx betreft. dis waarschijnlijk een bewerkte vcd (mpeg omngezet naar avi formaat). Ik zou eens de smr codec gebruiken. Misschien dat die help [ Dit bericht is bewerkt door: Kid E op 2002-04-08 14:32 ] [ Dit bericht is bewerkt door: Kid E op 2002-04-08 17:56 ]
Link naar reactie
Allereerst is het gebruik van mediaplayer 7 en hoger niet aan te raden voor divx, gebruik de "gewone mplayer2" (als je hem niet kan vinden: start/uitvoeren/mplayer2.exe)dit geeft de beste resultaten. Dan zal je moeten zien uit te vlooien in wat voor indeling de avi is. Probeer de avi eens te openen in Virtualdub en kijk dan onder file/file information wat voor indeling de avi heeft. Het installeren van allerlij codec's heeft totaal geen zin er zijn op dit moment maar 2 divx codec's waarmee alle divx-avi's af te spelen zijn en dat zijn divx 3.11 alpha en divx 4/5. Alle andere "codec's" zoals angelpotion,smr engodweetwaternogmeervoorrotzooiis zijn gewoon (slechte) kopieen van de divx3.11 codec die je maar beter niet kan installeren aangezien het simpelweg slechte troep is die je systeem instabiel maakt en mogelijk zelfs laat crashen. Zie hier: http://www186.pair.com/vdub/docs_codecs Houd er verder rekening mee dat wellicht de avi gewoon niet goed kan zijn. Verder zou je nog kunnen proberen het bestand te hernoemen naar *.mov en te kijken of quicktime er wel wat mee kan. Een andere optie(die ik de meeste kans geef) die je nog kan proberen is het bestand hernoemen naar *.mpg of *.mpeg, als het een complete film is die 2 cd's nodig heeft dan is de kans vrij groot dat het een mpeg1/vcd file is die een voorganger heeft hernoemt naar *.avi, divx films zijn meestal 1 cd groot, bij vcd past er niet meer als 60 minuten op 1 cd en dus zal de film wel 2 cd's groot worden. Films die nog in de bioscoop draaien(en dus een bioscoop-rip zijn) en 2 cd's groot zijn zijn over het algemeen in mpeg1/vcd formaat. [ Dit bericht is bewerkt door: rwilligen op 2002-04-08 19:02 ]
Link naar reactie
Dank voor je uitgebreide uitleg! In virtualdub zie ik de volgend info over het bestand. Ik kan hier niet echt chocola van maken: Frame size/fps: 352x144, 8.000 fps # of frames (time): 21049 (43:51) Decompressor: uncompressed RGB1 Number of key frames: 21049 Min/avg/max key frame size: 6336/6336/6336 (130241K) Min/avg/max delta frame size: no delta frames Lijkt eruit te zien als een normale film. Toch? Niettemin blijft ook hier het beeld zwart. En veranderen in .mov en met Quicktime lukte ook niet. Quicktime weigerde 'm af te spelen. Het begint erop te lijken dat ik een nieuwe downloadpoging zal moet wagen.. :sad: In ieder geval bedankt voor je uitgebreide en duidelijke uitleg. Groet, Pieter
Link naar reactie
Hm, dit is een vaag bestandje... 8 fps betekend zo ongeveer dat je naar een diashow zit te kijken en 352x144 is een postzegel resolutie.... Wat het ook wel is: een film is het volgens mij niet..... Wen er maar aan : op het internet zijn een hoop grapjassen, zo "vond" ik laatst (dacht ik) een door mij felbegeerd programmaatje , bleek het een heel irritant popup schermpje te zijn wat zegt "i hate you!" , het staat nu al 2 dagen in mijn systray en ik kom van dat ellendige ding niet af, wat een lolbroeken :sad:
Link naar reactie
Ha, genept dus. Nou ja, blij dat ik het niet opnieuw hoef te doen met een 56k6 modem. :wink: Dank voor het advies. Jij hebt dus last van hardnekkig onzin in je systray? Dan heb ik misschien nog een tipje voor jou: gebruik regcleaner? (http://www.zdnet.nl/downl.cfm?id=10682) Bijzonder effectief tegen dat soort ongein... Groeten, Pieter
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...