Ga naar inhoud

Pick-up via versterker aansluiten op live-drive II


Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om mijn platenspeler via de audio versterker (rec out,li en re) met een tulpstekker aan te sluiten op de aux in (li en re) van een Creative Live drive II? Hiermee wil ik dan een lp opnemen als wav-bestand. Dus niet aansluiten op de (enkele) line-in van de kaart. Ik heb dit geprobeerd, maar ik krijg helemaal geen signaal binnen. Zelfs geen ruis. Wel wanneer ik de enklevoudige line-in ingang softwarematig inschakel (alleen maar zware ruis tot gevolg).
Link naar reactie
Is zonder meer mogelijk, en werkt bij mij perfect. Sluit de rec-out van de versterker aan op de aux2 in van je live-drive. Mijn ervaring is dat als ik met cooledit iets opneem, en ik selekteer in de mixer aux2 onder de rode rec button, dat dan het signaal nog net iets te zwak is. Is op te lossen door "What u hear" te kiezen onder de rode rec button. Dan beïnvloed ook de gele aux2 regelaar het volume. Let er wel op dat je bij aux2 ook daadwerkelijk aux2 kiest en niet SP-DIF in (deze regelaar heeft een dubbele functie, te herkennen aan de rode + erboven).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...