Ga naar inhoud

bestaan er ook beschermde dvd's?


Aanbevolen berichten

afgelopen weekend huurde ik de dvd Moulin Rouge, deze speelde perfect af in mijn standalone Cyberhome, maar niet in de dvdspeler van mijn computer, bij allerlei pogingen melde Windows dat een deel van de bestanden niet te lezen waren, ook Smartripper e.d. gaven aan dat bepaalde bestanden gelocked bleven, met de verkenners bestanden verplaatsen leidde ook tot leesfouten (blauw scherm), is dit net zoiets als ik van bepaalde audiocd's gelezen heb?
Link naar reactie
Er bestaan al inderdaad films die je niet meer kunt afspelen in regiovrije DVD spelers. Althans....Revox heeft alweer een nieuw model op de markt gebracht met RCE, waarmee dit probleem ook alweer is opgelost. Voor de pc's zal er dus ook wel een softwarematige oplossing komen. Of deze beveiliging op de bovengenoemde film zit weet ik niet, maar ik heb thuis met sommige DVD's ook problemen. Ze spelen wel op de ene regiovrij DVD speler af, maar niet op de andere. _________________ Wanna save a tree? Eat a beaver! [ Dit bericht is bewerkt door: Gerard Timmers op 2002-04-12 12:57 ]
Link naar reactie
Op de PC zou je de regio code moeten gaan wijzigen. Standalone DVD spelers : er zijn al meer dan een jaar beveiligde DVD, zoals Patriot etc. Deze kan je alleen op een regio vrije DVD afspelen als die ook RCE proof is. Voorbeeld regio 1 DVD schijfje : die vraagt af of de speler reio 1 aankan. Bij een regiovrije is het antwoord dus ja en kan je de dvd lekker afspelen. Toen kwamen de makers met de RCE beveiliging Die vraagt namelijk ook af of de speler alle regio's kan weergeven. Dus de reiog vrije speler zegt ja, dus zegt de DVD sorry. RCE DVD kan je alleen op een DVD speler bekijken als die behalve regio vrij ook RCE proof is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...