Ga naar inhoud

dvd branden op cd-rom


Aanbevolen berichten

Ik heb laatst het blad "microsoft windows xp" gekocht en daarin werd de suggestie gemaakt dat als je geen DVD-brander hebt maar el een CD-brander, je ook mini DVD's kunt maken. Deze filmpjes zouden dan een lengte van maximaal 20 minuten hebben. Nu heb ik een DV en een DVD welke geen Svcd ondersteund. Mijn idee was om de dv-filmpjes dan op cd te branden in DVD kwaliteit, maar met nero wil dat niet want die ziet geen dvd brander. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen, alvast bedankt. Bas van Dongen
Link naar reactie
Met nero kun je filmpjes branden op cd met svcd kwaliteit. Er moet dan wel een svcd codec geïnstalleerd zijn oftelwel een MPEG2 codec. Maar je hebt dus geen DVD brander nodig. Omdat je DVD speler geen svcd ondersteunt zou je 'm ook kunnen branden als vcd (MPEG1). Dan kan er ook dubbel zoveel op, maar de kwaliteit is ook minder
Link naar reactie
Het idee van de miniDVD is wel aardig. Ik heb daar een tijd lang mee lopen spelen, maar het probleem is dat het bijna niet ondersteunt wordt. Je moet in de meeste gevallen de miniDVD toch handmatig openen, en dan kun je net zo goed de clips gewoon als MPEG-2 branden zonder menu structuur. Op het internet zijn diverse sites te vinden die precies vertellen hoe je deze miniDVD's kunt maken. Ik heb helaas alle url's weggegooien, omdat ik met dit item gestopt ben. Ik denk dat google wel een aantal goede hits zal opleveren!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...