Ga naar inhoud

Kan een cd mijn brander mollen?


Aanbevolen berichten

Ik heb een cd van de Jingo(een organisatei die cd's maakt voor scholen)en daar staat op het doosje:"Waarschuwing! kopieren van JINGO-CD's is verboden!Alle cd's van Jingo bevatten een speciale anti-kopier code. Waneeer u deze code op cd brandt loopt u groot risico uw kopieer-apparatuur erstig te beschadigen." Kan dit egt of is dat maar een eind weg ge klests?
Link naar reactie
Het zou kunnen hoor. Zo is er voor audio-cd's de volgende beveiliging: key2audio. Die is zo gemaakt dat alle cd-rom achtige apparaten hem niet meer kunnen lezen... (is overigens wel te omzeilen :smile: ). Maar daar zit ook iets in wat de firmware (bios zeg maar) van je cd-rom kan vern**ken. Dus op zich zou het kunnen. Maar dat vind ik moeilijk te zeggen hoor.
Link naar reactie
Groot gelijk als je ze wil kopieren, zodat die kinderen op school niet de orginele cd's kunnen verkloten met hun onvoorzichtig gedrag. Is een cdr stuk brand je gewoon een nieuwe van het orgineel. Het is mogelijk dat een beveiliging je firmware aanpast, maar het is zeer onwaarschijnlijk die die beveiliging op deze cd zit. Zoek op http://www.cdfreaks.com naar Clonyxxl, daarmee kun je scannen met welke beveiliging de cd is uitgevoerd.
Link naar reactie
[quote:6035b2a044] Op 10-04-2002 14:22 schreef hjs: Groot gelijk als je ze wil kopieren, zodat die kinderen op school niet de orginele cd's kunnen verkloten met hun onvoorzichtig gedrag. [/quote:6035b2a044] Hjs, jij ziet direct weer het beste in de mens :grin:. Hoewel ik toch werkelijk niet hoop dat de vraagsteller leerkracht is. Dan mag ik hopen dat ze een aparte vakleerkracht voor taal hebben :roll: :lol: Ik vraag me trouwens af of dat mag, je firmware mollen. Je mag een backup voor eigen gebruik maken, de fabrikant mag dat heel moeilijk maken, maar je hardware verklooien terwijl je bezig bent met een legale backup maken?! Lijkt me trouwens een erg zware beveiliging voor dit soort cd'tjes...
Link naar reactie
Ik heb zelf kids en die gaan nog vrij netjes met cd's om, maar ik zie ook wel eens vriendjes over de vloer komen en hoe die met cd's omgaan soms, dat wil je niet weten. :grin: Philips is ook zwaar tegen kopieer beveiligingen, omdat de cd's oa. dan niet meer aan de voorschriften voldoen zoals ze staan in dat oranje boekje. Dus of het allemaal mag wat sony nu doet met die Celine Dion cd (dat was toch de cd met de nieuwe key2audio?)
Link naar reactie
Er was toch een tijdje gelden ook sprake van een beveiliging in audio cd's, die na het kopieren je boxen op kon blazen. Volgens mij is dat toen afgeblazen uit angst voor rechtzaken oid. Ikdenk dat dat met deze beveiliging precies hetzelfde gaat, als er massa's branders stuk gaan, dan is het hun schuld, want je mag een copy voor thuis maken. En idd HJS, ideale combi ColnyXL en CloneCD :grin:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...