Ga naar inhoud

Video van Videocamera bewereken op pc...


Aanbevolen berichten

Ik heb een project op school waarbij we een filmpje willen gaan maken (van +/- 15 min) met 2 analoge videocamera's... Omdat het monteren op de tv+videorecorder veel werk is en er niet uitziet willen we het graag op de pc bewerken, zodat we er muziek/aankondigingsvensters enzo in kunne krijgen. Maar hoe gaan we dit doen?? 1. Hoe krijg ik de analoge gegeven van de camera's naar de pc? (heb TVout op Geforce 3) 2. Als ik daar een tv-kaart voor nodig heb, welke moet ik dan nemen(tegen een redelijke prijs)? 3. Met welk programma kan ik dat het beste gaan bewerken?? "Movie Maker" van Microsoft is volges velen te simpel hiervoor, zelf geen ervaring mee dus... 4. Hoe krijg ik de bewerkte gegevens weer goed terug op de camera zodat ik het op videoband kan zetten?? BVD, Mark _________________ Abit KG7, AMD Thunderbird @1530, Corsair 256 MB PC2400, Leadtek Geforce 3 250/550 [ Dit bericht is bewerkt door: 2FAST op 2002-04-09 21:06 ]
Link naar reactie
Aan de TV-OUT heb je niet veel om de video data van je camera naar je pc te sturen. Een TV kaart die capturing ondersteunt van een videorecorder zal meer succes hebben. Een van de beste programma's om video te bewerken op de PC is Adobe Premiere. Op de website van Adobe is een 30 dagen probeer versie te downloaden. Dit is een geheel werkende versie. Wellicht dat 30 dagen genoeg is om je project af te maken. Succes
Link naar reactie
[quote:8dd2c900a2] Op 11-04-2002 16:11 schreef mastergeek: Aan de TV-OUT heb je niet veel om de video data van je camera naar je pc te sturen. Een TV kaart die capturing ondersteunt van een videorecorder zal meer succes hebben. [/quote:8dd2c900a2] Welke TV kaart zou ik dan aan moeten schaffen (die capturing van een videorecorder ondersteunt)?? [quote:8dd2c900a2] Een van de beste programma's om video te bewerken op de PC is Adobe Premiere. Op de website van Adobe is een 30 dagen probeer versie te downloaden. Dit is een geheel werkende versie. Wellicht dat 30 dagen genoeg is om je project af te maken. Succes [/quote:8dd2c900a2] Oke dan ga ik deze downloaden! De 30 dagen versie zal idd meer dan genoeg zijn..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...