Ga naar inhoud

Indesit win 121 storing help!!!


Aanbevolen berichten

Hoi, sinds gisteren gaan de lampjes tijdens het programma knipperen. Het horloge symbool en het toerental symbool, samen met de aan uit knop. Na stekker eruit en reset doet hij soms wel wat, soms nier. Handmatig kan ik m weer verder laten centrifugeren en afpompen. Wie weet of dit het einde is van de machine of wie weet hoe ik t kan oplossen. Alvast bedankt voor de input!
Link naar reactie
Foutcode F09: Elektronica fout. Controleer de beide electronica modules, met name de gene die onder in de machine zit. Hier zitten een zwart 4-kant onderdeel op in een voetje. Druk deze eens goed aan. (knijp hem in de voet door je duim er op te houden en je vinger aan de anderekant van de print. Mogelijk hoor je hem iets kraken. (dat is goed...) Zit hij niet in een voetje dan kun je de hem door (laten) solderen. Controleer de beide printen ook op losse contacten en koolborstel gruis. Dit geleid en geeft vreemde problemen.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Hier ook een indesit win 121 met problemen. Aan het eind van het korte programma (stand 9 en 30 graden) blijft het aan lampje knipperen en nog 1 lampje. Als ik me goed herinner het horloge symbool. Wat kan dit betekenen? Als ik hem nu aanzet, vult de machine met water. Vervolgens hoor je schakelklikjes. Maar de motor doet helemaal niks, geen geluid of wat dan ook. De machine pompt ook nog af. Je moet wel de machine resetten (en even de stekker er uit om hem af te laten pompen. Iemand enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn? Dank, Erik Visser
Link naar reactie
Het "klokje" is de meest linkse van de liggende lampjes. Klopt dat? Dat is dan F08 maar dat is verwarmings gerelateerd. Dat strookt niet met het niet draaien van de motor. Zeker weten dat het dat lampje is? Controleer voor de zekerheid eerst de lengte van de koolborstels maar eens. Indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen.
Link naar reactie
Het bleken idd de koolborstels te zijn. Achter gekomen dankzij een zeer behulpzame reparateur, die me op afstand via de telefoon coachte (hij had zijn auto even aan de kant gezet, echt super!). Hij liet me met een multimeter (ohm meting) de koolborstels doormeten. En die bleken idd geen contact meer te maken. Heel even kreeg ik ze weer goed, en toen voorzichtig de machine weer rechtop gezet. En tada! De motor draaide weer! Morgen even nieuwe koolborstels halen voor 21,50 en klaar is kees. Als ik het goed gezien heb, zitten die maar met 1 kruiskop vast. Dus das zo gebeurt. Alleen jammer dat ik met het rechtopzetten van de machine de manchet los trok. En de manchet er weer op zetten vind ik een rotkarwei. Kostte me bijna een uur om die weer goed te krijgen. Steeds als de irritatie te hoog oploopt weer even pauze, en na 5 of 6 pogingen, kreeg ik hem er eindelijk weer op.
Link naar reactie
Nee, manchet is prima. Heb de truc een keer afgekeken van een wasmachine monteur. Alleen……… Net de nieuwe koolborstels gemonteerd. Pfffff…… dat viel niet mee! Je kan er bijna niet bij. Eruit ging veel makkelijker dan er weer in. Moest me enorm inspannen om de boutjes niet kapot te draaien. Maar goed na een uur klungelen zitten de 4 boutjes vast. Dus ik dacht: hoera…..!!!!!! Maar……. de motor maakt nu veel herrie…….. Een soort ratelend/raspend geluid. Het anker van de motor (zo heet dat toch?) heeft natuurlijk "ribbeltjes". En de nieuw koolborstels zitten daar nu natuurlijk vrij strak tegenaan omdat ze nog nieuw en lang zijn. Maar het lijkt wel alsof er metaal tegen het anker aankomt… Of er een los schroefje/boutje tussen zit. De koolborstels zitten in een metalen omhulsel, en dat is weer met rood kunststof omhuld. Het metaal steekt een heel klein beetje uit het rode kunststof. En het lijkt wel (klinkt) alsof dit metalen omhulsel tegen het anker aankomt. Of zou dat niet kunnen? Gekke is dat de koolborstels er maar op 1 manier in kunnen. Aan de onderzijde van de rode behuizing van de koolborstels zitten namelijk pennetjes, en die pennettjes vallen in gaatjes. En dat zit goed. En de boutjes passen er ook maar op 1 manier in. Dus je zou denken dat het goed zit. Maar die herrie…….. Ze moeten misschien een beetje inslijten, maar het geluid is me net wat te heftig. Het klinkt bijna alsof er ergens een schoefje/boutje aanloopt, dat ik in de motor heb laten vallen of iets dergelijks. Maar er kwamen 4 boutjes uit de koolborstels en die zijn er alle 4 weer in gegaan. Ik mis niks…. Maar geen vonken of iets dergelijks de motor loopt wel. Graag jullie reactie, Erik
Link naar reactie
Ik ga er van uit dat je de juiste borstels hebt.... http://www.europart.nl/wasmachine+onderdelen/koolborstels/aeg/4006020152+00147342/ De motor mag eerst een iets schurend geluid geven maar dat moet vrij snel over zijn. Anders zit er toch iets niet goed gemonteerd of is het anker beschadigd of verbrand en hoor je niet een mechanisch geluid maar een kortsluiting. Draai de motor met de hand en je weet het.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • 11 maanden later...
Hallo, Wij hebben indi een week nu dat onze indesit win 121 blijft hangen in het tweede programma. Hij blijft maar ronddraaien enwater afpompen. De eerste 2 lampjes blijven continu branden, machine voelt wel warm en de was na het uitzetten ook (wat ik dus moet forceren). Was ruikt muf en is nog nat dan. Wat zou dit kunnen zijn?
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Niet 100% zeker maar is volgens mij foutcode F02 wat meestal een koolborstel probleem is. Controleer de lengte hiervan en indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen. Achter paneel er af en je kunt er bij. Zie http://www.youtube.com/watch?v=7dZ4iuqBUus Maar het kan ook foutcode F04 zijn wat staat voor een probleem met de waterhoogte meting. Blaas hiervoor het slangetje van de nivo regelaar eens goed door. Bovenblad er af halen, de nivo regelaar zit dan rechts boven. Trek het slangetje er af, blaas het slangetje goed door en zet hem weer terug.
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Hallo, onze wasmachine win121 stopt tijdens programma 6 en 8 (beide 40gr) bij het spoelen. Van de 3 controle lampjes brand de bovenste (was) en knippert de middelste (spoelen). Je moet weer op start drukken en hij gaat verder. Enig idee wat er mis kan zijn? Hij doorloopt wel netjes het programma, denken we, maar best irritant omdat we er vaak pas na een tijd achter komen. Nog niet aan gesleuteld, hebben m tweedehands sinds een week.
Link naar reactie
@ Nick: is bij 7 en 11 ook zo. Is de bedoeling ook. Bij deze programmas is dat een ingebouwde spoelstop. Het wasgoed blijft in het water staan en aan de gebruiker de keus om verder te gaan met een centrifuge gang of alleen afpompen. Zie https://www.gebruikershandleiding.com/Indesit-WIN121/preview-handleiding-537958.html vanaf pagina 54 en de uitleg van de functie "kreukvrij" op pagina 55.
Link naar reactie
@HarryO, bedankt voor je antwoord. Nog nooit meegemaakt bij een wasmachine, maar snap de achterliggende gedachte wel. We waren wel blij met de tijd voor het programma van 71 minuten, alleen vervelend als je 'm elke keer weer aan moet zetten. Dan maar een iets langer programma kiezen. Mooi dat ie iig niet defect is, weer een zorg minder.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...