Ga naar inhoud

Miele novotronic V8830 blijft water geve


Peet-2

Aanbevolen berichten

Onze Miele Novotronic V8830 vult zich steeds met water, ook als deze uit staat. Vorige week hadden we de deur open laten staan van de wasmachine. De machine stond uit (aan/uit knop), de programma knop stond op einde/reset. Bij thuiskomst lag er een behoorlijke plas met water op de vloer en de trommel stond vol met water. Met andere woorden, de trommel had zich gevuld en was overgelopen waardoor het water over de rand is gaan lopen. Wij dachten dat dit een eenmalig probleem was, maar dit blijft zich herhalen. De laatste dagen uit veiligheidsoverwegingen hadden we de deur goed dicht gedaan. Vandaag stond het water tot boven in de kuip/trommel. Na 2 x afpompen was het water pas weg. De steker zat overigens nog wel in het stopcontact. Ik weet dat waar de waterslang de machine ingaat een zogenaamd electronisch waterslot zit. Deze zou in ruststand de watertoevoer dicht moeten houden en pas open moeten gaan als er spanning op gezet wordt. Als ik nu ga kijken dan laat het waterslot op dit moment geen druppel door. Dit gebeurd altijd als we de deur uit zijn. Ik heb geen idee wat dit kan zijn, en wat hetgeen is dat zomaar spanning op het waterslot zet om de toevoer te openen. Spoken? Nee daar geloof ik niet in! Hopelijk kan iemand mij op weg helpen om dit te verhelpen. Ik weet het is een oudje maar voor de rest werkt deze machine perfect. Heb vorig jaar nog de schokbrekers vernieuwd. Alvast bedankt, Peet
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...