Ga naar inhoud

blijft water afpompen


dash118

Aanbevolen berichten

Als de pomp door blijft draaien is er of een lekkage geconstateerd of ziet de nivo regelaar een onjuiste water hoogte. Verwijder het paneel aan de achterzijde. Zie je ergens water? Zo nee: verwijder het bovenblad. Rechts boven zit de nivo regelaar (=ronde schijf met een paar draden en een rubber slangetje) Trek het slangetje er van af en blaas deze goed door. Zet het slangetje terug en probeer de machine opnieuw.
Link naar reactie
pressostaat:als ik in blaas,dan hoor ik geen klik of een piep toon,en hij kan ook geen lucht kwijt,het is precies het zelfde als ik in een fles blaas.maar hoor wel heel zacht memnraan naar boven bewegen als ik door heen blaas. vandaag heb ik weer handmatig water gedoseerd,de trommel draait niet!hij blijft draaien tot zijn eindtijd is bereikt,en ik blijf dan ook water toevoegen handmatig,want anders maakt de pomp lawaai.op het moment dat de laatste minuut ingaat stopt de pomp,hij doet dan helemaal niks,als ik dan water blijf doseren wil hij wel ontploffen
Link naar reactie
citaat:[B]Je moet niet in de prestostaat blazen maar in het slangetje. Het slangetje zit mogelijk deels verstopt door aangekoekt (vloeibaar) wasmideel waardoor de prestostaat dus een onjuiste waterhoogte meet[/B] als ik de slang loskoppel op plaats waar die vast zit aan de pressostaat,en ik blaas in de slang naar de trommel,ik kan gewoon doorheen blazen,hij is niet verstopt,maar pressostaat daar kan ik niet doorheen blazen,want normaal hoor ik een klik te horen maar dat hoor ik niet!
Link naar reactie
hij klikt helemaal niet,wat ik alleen hoor is membraan.normaal moet die goed hoorbaar zijn als je erin blaast. oja van heb ik pressostaat losgekoppeld,en wasmachine aan gezet,hij bleef gewoon water weg pompen,wat normaal niet hoort mijn inziens,want pressostaat is losgekoppeld dan moet die stoppen met wegpompen. ik zal nummer controleren
Link naar reactie
hoi heb dat ding afgehaald,maar serie nummer en voltage komen niet overeen. vandaag heb ik een progje geprobeerd,die 2 minuten duurt.na afloop kreeg ik melding dat op display dat de wasmachine klaar is,en als ik die bijv op een andere progje zet dan begint die gelijk met water weg pompen,hoewel trommel gewoon leeg is, graag wie wil mij verder helpen
Link naar reactie
oke, is er misschien een meting ik eventueel kan verrichten?om zeker van te zijn dat die kapot is? als ik die loskoppel van de luchtslang die van de trommel komt,blijft deze gewoon pompen!(mijn inziens is er geen druk in pressostaat,dan hoort deze niet door te pompen) als ik doorgeen blaas,hoor wel iets omhoog gaan(membraan)na 2 sec blazen kan die geen luchtkwijt
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Hoi allemaal, wie o wie kan mij vertellen waarom bij mijn indesit iwb 6165 wasmachine bij welk programma dan ook als het wordt aangezet de waterpomp begint te draaien en eerst water wil wwegpompen en waarbij de pomp blijft draaien zelf al is het water al weg?? Kan dit probleem zijn veroorzaakt doordat de kraan voor water aanvoer gesloten was bij het starten vd wasmachine ?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...