Ga naar inhoud

zanussi zafiro 2 1400


varrica

Aanbevolen berichten

hoi Harry ik heb alles nagekeken alles is oké ik heb nieuwe niveauregelaar maar geen verbetering en ook nieuwe deurvergrendeling maar is nog zelfde storing 3x start/eind. ik heb nog gereset maar ook niets.en als ik de wasmachine wil starten gaat direct naar eind, en ook 3x eind
Link naar reactie
Dit is het vervolg op het https://www.wasmachines.nl/forum/2428-zanussi-zafiro-2-1400/. Lees de foutcode nogmaals uit. Zonder foutcode kan ik je niet verder helpen. Dus deur dicht, machine op bv 60 graden Katoen en starten. Even wachten en dan de toetsen Start/pauze en Extra Spoelen samen indrukken en ingedrukt houden. Controleer de elektronica module ook op losse contacten, verkleurde/gesmolten relais en koolborstel gruis. Hoe heb je de machine gereset?
Link naar reactie
hoi HarryO ik heb de foutcode gelezen op 60 katoen is 3x start en 3x eind. Hoe heb ik de machine gereset,Start/pauze en Extra Spoelen samen indrukken op 90 katoen +-twee seconden ingedrukt houden daarna 10 stap naar voren en ook +- twee seconden ingedrukt houden , dat was het:)
Link naar reactie
Reset procedure klopt, alleen moet de laatste stap geen 2 seconden zijn maar minimaal 5. De lampjes moeten dan weer gaan knippperen. E33 kan ook nog het aardlek in het verwarmings element zijn. Contoleer hiervan de weerstand tussen de buitenste aansluitingen en aarde. Dit moet oneindig zijn. Controleer ook de elektronica print op losse contacten, gesmolten/verkleurde relais en koolstof poeder. Koolstof poeder geleid en geeft de vreemdste klachten.
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
Goedemiddag, wij hebben dezelfde machine en ook af en toe storing waarbij het programma niet afgemaakt wordt. Foutcode is 2x beide lampjes + 3x lampje `einde`. Foutcode E52...? Vorig jaar de koolborstels vervangen, daarna een tijdje minder storing gehad. Wat nu? groeten Frans
Link naar reactie
Eerst weer naar de borstels kijken. Kunnen best weer versleten zijn door een beschadigde collector. Als ze nog goed zijn en ook goed contact maken met de collector controleer dan de stekker verbinding van de motor en de tacho spoel op de kop van de motor. De spoel moet tussen de 100 en 500 Ohm zjn (afhankelijk van het type motor) en een kleine spanning opwekken als je de motor met de hand draait. Het magneetje in de spoel moet goed vast zitten op de motor as en mag niet gescheurd zijn. Als dit ook goed is dan de elektronica module controleren op losse contacten, gammele relais en koolborstel gruis.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Sorry voor de late reactie, ivm vakantie nu pas tijd ;-) Vandaag de koolborstels gemeten: 24 en 25mm lengte dus dat is in orde lijkt me. Daarna op jouw advies de tachospoel gecontroleerd (visueel prima) en doorgemeten. Weerstand is 0,2 Ohm en bij handmatig draaien van de as een kleine verhoging. Ik ben geen deskundige met doormeten dus daarom foto`s hoe ik gemeten heb. Heb ik dit goed gemeten? Is de tachospoel kapot? weer bedankt voor je hulp!
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Hoi Harry, zojuist tot en met de printplaat nagekeken en schoongemaakt. Zaten 2 plekken op die bedekt waren met zwart. Die schoongemaakt. Helaas blijft het probleem bestaan, foutcode blijft 52 en hierbij is ook gekomen dat de trommel niet meer wil draaien in de programma's. Handmatig draait de trommel wel soepel. Wat nu?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...