Ga naar inhoud

storing zanussi ZWF 5140 P


Aanbevolen berichten

  • Reacties 117
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 3 weken later...
Als jij ook een ZWF5140P hebt dan klopt dat helaas. Bij die machine zit het filter onder de trommel en niet aan de voorkant zoals normaal. De enige manier om bij de pomp te komen is verwijderen van het achter paneel. Je ziet dan de pomp zitten. Mogelijk heeft de machine geen bodemplaat, je kunt hem dan ook achterover tegen bv een muur laten kantelen. Haal de pomp los en controler hem op soepel draaien. Laat de machine wel eerst geheel leeg lopen door de afvoerslang in een emmer te leggen anders word het een zwembad.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Goedeavond mijn zanussi ZWF 5140 P wil niet meer centrifugeren, daarbij geeft hij fout code 52 (5xrood 2xgroen). De koolborstels zien er echter prima uit en de motor is schoon, heb toch alles nog extra schoon geblazen de borstels gedemonteerd en schoongemaakt 1 is wel wat langer dan de ander, het motor gedeelte waar de borstels op slepen ook even goed schoongemaakt, weerstand van magneet gemeten 175 ohm echter blijft de machine de zelfde code geven en centrifugeert niet echter laat de motor de trommel wel een aantal keer draaien hij start met draaien stopt dan en doet vervolgens niets, wat kan het zijn toch de koolborstels of iets met de printplaat, de machine is nog geen 4 jaar oud.
Link naar reactie
Begrijp ik hieruit dat hij wel (beide kanten op ) draait tijddens het wassen maar niet draait bij centrifugeren? Wil hij wel centrifugeren als hij leeg is en hoor je achter het bedienings paneel dan wat tikken? Controleer de elektronica module (s) op losse soldeer contacten, vooral bij de relais. Blaas ook het slangetje van de nivo regelaar eens door. Bovenblad er af halen, nivo regelaar zit rechts boven. Slangetje er aftrekken, doorblazen en terug plaatsen.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 1 maand later...
Beste Harry, Ook mijn wasmachine maakt storing. Altans hij stopt er gewoon mee :( Bij het aanzetten van een was, pakt hij water en slaat verder op slot. Hij draait de trommel niet. Ook niet als ik het programma centrifugeren aanzet. De deur blijft vergrendeld. Bij pompen gaat het water weg maar deur blijft vergrendeld. Ik heb gereset volgends de reactie 6 en dan gaat de deur open. Nogmaals geprobeerd, zelfde storing. Ik heb de filter schoongemaakt. Als ik de storing probeer uit te lezen zoals u eerder bij iemand heeft uitgelegd krijg ik niks. Geen rode lampjes geen gele het hele lampje gaat gewoon uit. Als ik het blijf proberen dan komt er geel geknipper in beeld. De pauzeknop denk ik want deze blijft knipperen dus geen storingscode ( :) of er moet een code zijn van 30 x geel knipperen ;)). Zelf vond ik de binnenkant van de klep wat viesig.... denk van de wasmiddel. Hoe kan ik dit nu het beste schoonmaken? Nu hij niet draait? Kan het zijn dat er iets verstopt zit van binnen? Nu heb ik de wasmachine 2 jaar, gebruik hem iedere dag van 1 tot 3 keer. Kan je me helpen? Kan het zijn dat hij aan vervanging toe is? IK hoop dat je me kan helpen want de was stapelt zich hier al weer op :( zie bijna niks meer
Link naar reactie
Je vermeld geen type nummer, ik ga dus even uit van een ZWF 5140P. Als hij wel water in neemt en dit ook kan afpompen maar de trommel niet laat draaien dan zijn meestal de koolborstels versleten. Alleen kan dit nog niet naar 2 jaar. Controleetr ze toch maar voor de zekerheid. Indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen en dan na een paar dagen gebruiken controleren of de borstels erg vonken.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Die foutcode bestaat niet. Goed geteld en met de juiste kleuren combinatie? Andersom is het EC1 wat staat voor "er komt water de machine binnen zonder dat het programma hier de opdracht voor geeft" Klopt dat, blijft hij water nemen en pompt hij dit dan gelijk weer af? Zo ja: doe de stekker er eens uit, blijft het water dan binnen stromen?
Link naar reactie
hoi Harry, blijkt dat de afvoerfilter los zat. deze blokkeerde de trommel. de blauwe pin van deze filter blijkt afgebroken. de witte filtergedeelte kan nog wel vast in de trommel. kan ik de wasmachine dan alsnog gebruiken? En is deze filter los verkrijgbaar in de winkel?
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...