Ga naar inhoud

storing zanussi ZWF 5140 P


Aanbevolen berichten

Dag Harry, Hier een soort gelijk probleem. Bij mij pompt het water niet weg en de wasmachine staat vol met water. Heb alle filters en buizen al een keer geleegd en schoongemaakt. Bij mij brand het storingslampje 2x rood en dan 1x groen. Wat betekend dit? Ik hoor het graag. Anita
Link naar reactie
  • Reacties 117
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

E21: machine pomp niet of niet snel genoeg af. In jou geval dus in het geheel niet. Ik ga er even van uit dat jij ook een ZWF5140P hebt. Als het filter er uit is zie je dan prut zitten? Zo niet dan blijft er niets anders over dan de pomp zelf te controleren. Laat de machine eerst geheel leeg lopen (slang in een afwasteil oid) Verwijder het achter paneel. Zet de machine op afpompen. Hoor je nu ook een pomp lopen? Dan draait hij in ieder geval nog en zit dan niet vast. Haal de slang los van de pomp en kuip: Is deze slang schoon? Haal de afvoerpomp los: is de pomp schoon en draait hij soepel.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 5 weken later...
Hoi Harry, Bedankt voor de tips. Ik heb alles nagekeken, er zijn geen filters verstopt, waterdruk is de normale waterdruk. Nu opnieuw geprobeerd en weer hetzelfde euvel. De machine start normaal, eerst pompen dan water invoeren en beginnen met draaien. Water stroomt er heel vlot in. Daarna stopt de machine met draaien en vult zichzelf tot ongeveer halfweg de trommel met water. Vervolgens stop hij en begint het rode lampje bij start/pauze te knipperen. Als ik vervolgens de foutcode uitlees is het wederom 1x rood en 1x groen. Heb je nog tips wat ik zou kunnnen proberen? Groeten Roel
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...