Ga naar inhoud

storing zanussi ZWF 5140 P


Aanbevolen berichten

  • Reacties 117
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 2 maanden later...
Wij hebben geen storing maar vinden de tijd dat de machine de deur ontgrendeld (vrij geeft) erg lang nadat we de machine op pauze zetten tijdens bijv. tijdsuitstel of draaien van een was en je wilt nog een kledingstuk toevoegen in de machine. Is er via een knoppencombinatie mogelijk de pausetijd te verkorten of een andere truuk om dit aan te passen? Alvast bedankt voor uw reactie.
Link naar reactie
Staat voor foutcode EC4: motor neemt veel te veel stroom op waardoor deze terug schakelt naar max 150 toeren. Controleer alle stekker verbindingen tussen de motor en de elektronica module(s). Volg vanaf de motor de kabels en controleer of er niets beschadigd is of los zit. Controleer ook of de motor niet nat geweest is of onder het zwarte koolborstel gruis zit. Kun je de trommel soepel draaien af gaat dit heel zwaar?
Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 2 weken later...
E31: onjuiste waterhoogte meting en valt daarom in zijn beveiliging. Blaas als eerste het slangetje van de nivo regelaar eens door. Bovenblad er af halen, de nivo regelaar zit rechts boven. Trek het slangetje van de nivo regelaar en blaas goed in het slangetje. Zet slangetje terug en probeer de machine nogmaals.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Niet met extra water wassen (hogere waterstand bedoel ik dan) maar wel een extra spoelgang. Daarvoor druk je de toetsen Start uitstel en Extra kort samen in en houd je ze een paar seconden ingedrukt. Het lampje extra spoelen gaat dan branden. Om dit op te heffen opnieuw de beide toetsen samen ingedrukt houden totdat het lampje weer uit gaat.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Hoi Ik heb ook zo'n wasmachine. Als ik de mijne aanzet geeft ie wel water maar de trommel gaat niet draaien en aan het eind van de programma zit er nog een klein laagje water in. Of de kleding is nog harstikke nat. Na mij gevoel doet het centrifuge het niet en pomt ie ook niet alles af. Wat is hier het probleem van Mvg
Link naar reactie
Meerdere oorzaken mogelijk. Niet draaien/centrifugeren: kan een koolborstel probleem zijn. Water laten staan: kan een afvoerpomp probleem zijn. Beide kunnen ook veroorzaakt worden door een onjuiste waterhoogte meting. Lees de foutcode even uit. Zet de machine aan en druk dan de toetsen Start/Pauze en Extra Kort samen in en houd ze ingedrukt. Je krijgt dan een rood/groen knipper patroon. Wat is dit patroon ?
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...