Ga naar inhoud

storing zanussi ZWF 5140 P


Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...
  • Reacties 117
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

E51: probleem met sluiting in de motor of de bekabeling van de motor naar de module of een defecte module. Ik ga er van uit dat je goed geteld hebt, deze fout komt nl niet vaak voor. Controleer als eerste de koolborstels. Indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen. Controleer de motor op aanwezigheid van zwart koolborstelgruis. Dit geleid en maakt sluiting. Blaas de motor goed door met een stofzuiger of hogedruk lucht slang. Controleer de motor op sporen van water lekkage. Controleer de kabel tussen motor en elektronica module op beschadiging. Controleer de elektronica module op aanwezigheid van zwart koolborstelgruis, losse contacten en gammele relais.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Goedendag Ik heb bijna hetzelfde probleem (foutcode 2x rood 1x groen)met mijn Zanussi zwf5140p als geeske1983 maar nu is mijn vraag is het mogelijk om de computer van de wasmachine zelf te resetten of moet je hier echt een monteur voor laten komen harryO ? ik hoor graag van u.
Link naar reactie
Beste Harry, Ook hier de storing met de code twee keer rood en één keer groen: de pomp. Dat idee had ik ook al, omdat de wasmachine bij meerdere pogingen op het moment van afpompen stopte en een licht zoemend geluid maakte - alsof hij wel wilde pompen maar dit niet lukte. Hierboven geeft u als tip om te controleren of de pomp niet te zwaar draait of verstopt zit. Hoe doe ik dit? Het water dat in de machine zat, heb ik eruit gekregen door aan de afvoerslang te zuigen, vervolgens kwam alles er wel uit. Verstopt lijkt hij dus niet te zitten. Maar hoe kan ik de pomp laten draaien? Alvast bedankt voor uw reactie.
Link naar reactie
Vertaald: Sluit de deur. Druk Start/Pauze en Extra kort samen in en houd ze ingedrukt en draai dan de programma knop 1 positie naar rechts (Katoen) Laat de toetsen los als de lampjes gaan knipperen (ongeveer na 3 seconden) Draai de programma knop nu door na de 10de positie (Centrifugeren) en druk dan Start/Pauze en Extra kort weer samen in totdat de lampjes uit gaan (na ongeveer 5 seconden) Draai dan de programma knop weer door naar de 0 stand. De machine zou nu gereset moeten zijn.
Link naar reactie
Hallo Harry, Als ik de filter eruit haal, zie ik helaas niets in het gat (alleen een metalen gat dat dieper de machine in leidt) en kan ik ook niets voelen dat op een schoepje lijkt. Via de onderkant is de machine inmiddels wel open geweest en bleek er niets te zitten dat de pomp blokkeerde. Inmiddels heeft de wasmachine soms losse programma's kunnen draaien (pompen, centrifugeren), maar soms doet hij helemaal niets (ook bij deze losse programma's). De pomp werkt dus wel af en toe, maar niet altijd. Bij het aanzetten van een volledig programma lijkt hij steeds te stoppen voordat de wasverzachter mee gaat. Enig idee waar ik nu nog naar kan kijken om het op te lossen? Alvast bedankt.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
E23: Afvoer pomp zit vast/verstopt of de elektronica is defect. Controleer eerst de pomp zelf op verstopping/vast zitten. Laat de machine geheel leeg lopen via (indien aanwezig) het slangetje naast de pomp of door de afvoer slang in een afwasteiltje te leggen. Open dan het filter, controleer deze op zaken die er iet in horen en controleer of je het schoepje van de pomp met je vingers kunt draaien. Voor meer hulp het lange nummer uit de deurrand vermelden.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Het programma start gewoon, maar kort daarna stopt het watertoevoer en springt het programma op einde.Dit zou betekenen dat de deur niet goed sluit? Maar hij klikt gewoon dicht en er zit niets in de rand. Heb de extra kort en startknop ingedrukt. 6 keer rood en 6 keer groen. Wat kan het zijn? Alvast bedankt voor de reactie.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...