Ga naar inhoud

asus of XFX of Aopen


Aanbevolen berichten

hallo. Kan iemand mij meschien vertellen wat het verschil is tussen deze kaarten..en welke ik het best kan nemen ze zijn alle 3 even duur en hebben de zelfde chip set en 128 mb ram Aopen Aeolus 6600GT DV Asus N6600GT/TD Leadtek 6600GT TDH deze is 209euro XFX 6600GT/TD ps.nog een vraagje ik zag dat je bij leadtek een A400 LE TDH (retail) met 6800LE chipset voor 229 had en A400 LE TDH (bulk) met 6800LE chip set had voor 219 euro wat is het verschil tussen deze 2? En is 1 van deze karten beter als de andere kaarten>? Alvast bedankt ;) finalmen
Link naar reactie
In dit topic is ook al wat gezegd over het verschil tussen de XFX en de Leadtek. http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=138982 Verder bestaat er naar mijn weten geen Extreme-versie op AGP, alleen op PCI-E. Tenslotte: Bij een retailverpakking zitten meestal leuke goodies als OEM-versies van bepaalde spelletjes. Een bulkverpakking is een stuk kariger. Qua kwaliteit zou het in principe niet uit moeten maken, maar het kan zijn dat een Bulk-versie niet alle testen doorstaan heeft die een Retail-versie wel dient de doorstaan.
Link naar reactie
[quote:498b0d1135="Obi-wan-kenobi"]maar het kan zijn dat een Bulk-versie niet alle testen doorstaan heeft die een Retail-versie wel dient de doorstaan.[/quote:498b0d1135] huh? hier heb ik nog nooit van gehoord en het lijkt me ook sterk dat dit ook echt zo is, net alsof retail videokaarten niet hevig gebruikt worden of niet veel gebruikt worden ofzo. Ik kan er overigens ook naast zitten maar waar heb je dit vandaan en zijn hier andere mensen die wat meer hierover kunnen zeggen?
Link naar reactie
Nog even over het verschil tussen de XFX 6600GT AGP en Leadtek 6600GT AGP. Beide kaarten hebben 500mhz core maar de XFX heeft ook nog eens 1000mhz geheugen snelheid, bij Leadtek is dat 900mhz. Er is volgens mij alleen een extreme edition van de PEG uitvoering van de Leadtek 6600GT. Ik zou dus qua snelheid voor de XFX gaan.
Link naar reactie
[quote:a61efb95ba="Red Dragon"] Beide kaarten hebben 500mhz core maar de XFX heeft ook nog eens 1000mhz geheugen snelheid, bij Leadtek is dat 900mhz. Er is volgens mij alleen een extreme edition van de PEG uitvoering van de Leadtek 6600GT. [/quote:a61efb95ba] Klopt. Heb blind vertrouwd op de specs die de leverancier heeft op z'n site heeft staan, maar je moet natuurlijk naar de specs van de fabrikant kijken. :roll: http://www.leadtek.com/3d_graphic/winfast_a6600_gttdh_2.html
Link naar reactie
[quote:090e093fca="Vandread"] [quote:090e093fca="R-bin"] huh? hier heb ik nog nooit van gehoord en het lijkt me ook sterk dat dit ook echt zo is, net alsof retail videokaarten niet hevig gebruikt worden of niet veel gebruikt worden ofzo. [/quote:090e093fca] Lijkt me ook een broodje aap verhaal :roll: [/quote:090e093fca] Ja, hopelijk is het ook een broodje aap verhaal. Maar ik vind het niet toevallig dat retailversies iha. beter overclocken dan bulkversies (met mijn ervaringen dan). Hetzelfde geldt voor 'Boxed'- en 'Tray'-processoren. :roll:
Link naar reactie
[quote:35256c9c42="Obi-wan-kenobi"][quote:35256c9c42="Vandread"] Heb nog nooit een verband gezien. [/quote:35256c9c42] Ok, 't zal wel tussen m'n oren zitten dan. :P [size=9:35256c9c42]<= en die zijn best groot trouwens. :lol: [/size:35256c9c42][/quote:35256c9c42] Is niet een broodje aap: Een tijdeje geleden was er een discussie hierover op dit forum. Ga maar zoeken. Retail moet het doen, bulk behoort het te doen. Heeft te maken met de productie processen (normen, tolerantie, uitval). Dit is niet alleen voor pc producten maar voor alle industriele producten. In hoeverre commercie hier de hand mee ligt zal altijd in het ongewisse blijven. Net zoals dat fabrikanten nooit zullen zeggen dat de kwaliteit van hetzelfde product kan verschillen.
Link naar reactie
[quote:31a0bde99a="Bosje"] Is niet een broodje aap: Een tijdeje geleden was er een discussie hierover op dit forum. Ga maar zoeken. Retail moet het doen, bulk behoort het te doen. Heeft te maken met de productie processen (normen, tolerantie, uitval). Dit is niet alleen voor pc producten maar voor alle industriele producten. In hoeverre commercie hier de hand mee ligt zal altijd in het ongewisse blijven. Net zoals dat fabrikanten nooit zullen zeggen dat de kwaliteit van hetzelfde product kan verschillen.[/quote:31a0bde99a] Zou kunnen maar hoe produceren ze dan? Ati (of moet hier asus/sapphire enzo staan?) produceert 1000 kaarten achter elkaar waarvan er 100 voor bulk zijn en de rest voor retail? Als dat zo is dan kan dat dus niet aangezien het dezelfde productie is. Of worden er 500 bulk kaarten gemaakt en daarna worden er 100 retail kaarten gemaakt? (waarbij de normen en tolerantie anders zijn). Dan zou het namelijk wel weer kunnen. Het lijkt mij eigenlijk logisch dat er gewoon een x aantal worden gemaakt waarvan een deel voor bulk is en een deel voor retail.
Link naar reactie
ik kan niet kijken hoe de fabrieken produceren. Normaliter zou heeft de retail lijn een langer (ander) proces. Echter : er komen ook andere factoren bijkijken. Als je toeleverancier ben van zeg DELL, dan lever je wel bulk, maar zal je aan die productielijn waarschijnlijk extra normen instellen, want je wil je contract niet kwijtraken. Einde discussie : Persoonlijk : ik koop een aantal onderdelen altijd als retail (bijgeloof ?), andere altijd bulk (vb ben weer afgestapt van de boxed, want die maken teveel lawaait, zonde vh geld) en belangrijk voor mij is bij wie ik koop. Afkloppen, ik heb nog nooit rot spul in handen gehad, maar ik zal bulk eerder kopen bij Mycomm en Computerland, dan een "onbekende "winkel. Geheugen(kaartjes) ben ik geneigd altijd retail te kopen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...