Ga naar inhoud

XFX 6600 GT / 3dmark03


Aanbevolen berichten

Sinds een week ben ik een trotse bezitter van bovengenoemde kaart. Alles ziet er gelikt uit en in doom/farcry/hl2. Echter loop ik tegen het volgende probleem aan met een benchmark in 3dmark03. Bij het opstarten van 3dmark zie je bij de specificaties dat de kaart loopt op 500/1000. Op het moment dat ie klaar is met de test en ik ga de gegevens publicen dan zie je ineens dat de kaart in de test op 300/1000 heeft gelopen. Ik heb dan ook maar een schamele 7100 punten Ok, de kaart gaat zichzelf een stuk lager klokken bij 2d applicaties en ik heb hem ook gezet op 3d, maar hoe zou het nou mogelijk kunnen zijn dat ie voor de test zichzelf toch terug klokt naar 300/1000. Laat ik coolbits het maximum zoeken dan loopt de test wel op het aantal opgegeven mhzzen. En dan haal ik met 560/1200 8345 punten. Ik heb ook nog drivers geprobeerd alles hoger dan 66.93 maar daar haalde ik over het algemeen lagere scores. Meer specs: Athlon XP 2600+ 1280 mb plankje weet ik ff niet zo snel uit mijn hoofd maar tis er eentje met nforce2
Link naar reactie
[quote:8c5e229ae5="Enios"] Ok, de kaart gaat zichzelf een stuk lager klokken bij 2d applicaties en ik heb hem ook gezet op 3d, maar hoe zou het nou mogelijk kunnen zijn dat ie voor de test zichzelf toch terug klokt naar 300/1000. [/quote:8c5e229ae5] Ook ik ben sinds een week de trotse bezitter van de XFX 6600GT /TD. 8) Gisteren vol verwachting erin gezet en met Rivatuner gekeken hoe snel die liep....... 299/1002 :-? Ik kon de kaart ook niet oc'en, alles is gelocked. Maar goed, dat was ik ook niet echt van plan. Ik wil wel dat de kaart op de normale/opgegeven snelheid loopt........ Wie weet wat het probleem kan zijn ? EDIT/ Ik hoor net dat kaart alleen in 2D 300 draait... zal gewoon 3dmark even moeten draaien (en beter moeten lezen :oops: ).
Link naar reactie
hoezo gelocked?? Op de cd staat een overclock registry entry "coolbits" die jou in staat stelt de klok/mem frequenties te verhogen, zowel handmatig als automatisch. @Rpcom: Hoe verklaar je het dan dat als ik de klok/mem op 505/1000 ( minimaal verschil met standaard waarden) ik 500 punten meer score...? Moet je voor de grap ook eens proberen.
Link naar reactie
[quote:156e8205fc="Enios"]hoezo gelocked?? Op de cd staat een overclock registry entry "coolbits" die jou in staat stelt de klok/mem frequenties te verhogen, zowel handmatig als automatisch. [/quote:156e8205fc] Ik heb het ook nog niet met "Coolbits" geprobeerd. Rivatuner stond nog op m'n systeem en met dat progje kon ik niets doen.... Maar ik ga vanavond is met Coolbits rommelen. :)
Link naar reactie
Ik ben ook sinds twee weken de trotse bezitter van de Leadtek 6600GT AGP. Ik heb ook dat probleem van dat ie op 2d op 299 mhz loopt. Maar ik als ik bij het bijgeleverde winfox kijk, staat er 2d 299/900 en bij 3d 500/900. Is het een optie om hem bij 2d over te clocken naar 500/900? En hoe warm mag een videokaart worden? Hij wordt nu in windows (dus 299/900) 38 graden. Kan iemand mij adviseren?
Link naar reactie
Heren heren, niets aan de hand, de kaart draait gewoon op 500/1000 (bij de XFX) en 500/900 (bij de leadtek) tijdens het 3dmarken, zodra 3dmark klaar is gaat hij direct over op de 300mhz core, dat is de standaard 2D instelling. Als je me niet geloofd moet je even rivatuner instaleren en de grafiek optie op de achterkant laten draaien. Dan kan je de temperatuur en core en mem speeds controleren over 15 minuten tijd en dit terug zien in een grafiek.
Link naar reactie
Ik heb zelf ook verschillende drivers geprobeerd en de 66.93 kwam bij mij het beste uit de test. het verschil was soms wel 300 punten. Heb je trouwens ook getest met een schoon systeem? @RD ik geloof je met mijn volle verstand, Rivatuner geeft inderdaad de e werkelijk gebruikte kloksnelheid. Maar waarom staat er dan in de compare URL wel 300mhz. Heeft dat te maken met het feit dat je in een 2D omgeving dat overzicht publiceert?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...