Ga naar inhoud

Onboard uit -> AGP aan?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik zit met een probleem namelijk dat ik een andere VGA in mijn broertje's pc wil zetten maar nou draaiden die pc eerst op een onboard VGA. Dus ik eerst in de BIOS gekeken of je hem uit kon schakelen (onboard) dat kan dus niet. En aangezien er geen handleiding bij het mobo zit, wel van de "PC" maar niet van het mobo. Betreffende "PC": IBM Netvista (831352G) Celli 1.7 Met obnboard VGA Dus niet de vraag: Hoe kan ik dat ding uitschakelen en ervoor zorgen dat de AGP als 1e komt te staan? Met vriendelijke groet, Marfie :wink:
Link naar reactie
Wil je een[b:76f5319b8f] AGP[/b:76f5319b8f] of een [b:76f5319b8f]PCI[/b:76f5319b8f] videokaart plaatsen? In configuratiescherm>Eigenschappen voor beeldscherm> geavanceerd>adapter> eigenschappen>stuurprogramma>Installatie ongedaan maken? en/of in apparaatbeheer> beeldschermadapters>beeldschermadapter verwijderen ? Uitschakelen en nieuwe videokaart plaatsen en starten,na toch de bios nog een keer doorgenomen te hebben, daar moet toch ergens iets staan om AGP of PCI te kiezen,misschien werkt het alleen in de pci stand?
Link naar reactie
Wat ik zo lees is dus door IBM de AGP poort uitgeschakeld. Het werkt ook niet als de bios op PCI staat? Het kan op 2 manieren uitgeschakeld zijn, hardwarematig, of softwarematig. In dat laatste geval is het waarschijnlijk met een bios update in te schakelen. Dan moet je alleen dus wel een goede bios hebben. Ik denk idd dat een telefoontje naar de TD van IBM het beste idee is.
Link naar reactie
Nee, het werkt ook niet als je voor PCI kiest, overigens neem ik het topic wel over, Marvin gaat veel te verwarrend vind ik. Ik heb al voor BIOS updates gekeken, ik heb ook de goede wel. Alleen staat er niet bij dat hiermee de AGP enabled zal worden, dus vraag ik me af of het wel zin heeft om m te flashen. Want als het niet kapot is fix je het niet.. :wink:
Link naar reactie
Hier is nog een filmpje hoe je een AGP-Kaart plaatst, daar hoef je m alleen maar in te prikken > http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-52396 Maar ik heb 2 kaarten (die het sowieso doen) geprobeerd en geen beeld. (Jaja, goed ingestoken.. :wink: ) [Edit]http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/53714_agp_port.jpg Deze heb ik er ook uitgehaald, dat zal dan wel die "lock" zijn.[/Edit]
Link naar reactie
Dat zou ik niet weten. Maar er zat een dekseltje op dus ik had dat ding er gewoon vanaf gehaald (ik dacht: vast beveiling ofzo) En toen die kaart erin geprikt.. Maarja dan maar een PCI kaart :cry: Maar hoe wil je hem dan zelf aansluiten? Dat word wel erg moeilijk denk als je die dingen wel gaan solderen (onmogelijk lijkt me)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...