Ga naar inhoud

XFX geforce 5200 128MB, maar komt zn prestaties niet na??


Aanbevolen berichten

Hey allemaal ik heb een XFX geforce FX5200 128MB. Dual 350 MHZ ramdac's en nog meer van dat soort dingen rest van mn systeem: Asrock P4S61 motherboard 512 MB DDR400 Intel Pentium 4 3,0GHZ 800FSB, 1MB cache. maar ik kan call of duty (favo game) niet eens op normal textures enzo spelen, terwijl ik op een andere computer in huis die een video van Nvidia Geforce TI 4200 128MB heeft, perfect op high resolutie kan spelen enzo. iemand die de oorzaak weet??? alvast bedankt
Link naar reactie
[quote:5c8586ce13="Indy-jones"]ik heb een XFX geforce FX5200 128MB. Dual 350 MHZ ramdac's en nog meer van dat soort dingen [/quote:5c8586ce13] Een bekend geval van : goh veel getallen dus die moet wel snel zijn, had je nog geinformeerd en rondgekeken of die getallen wel degelijk wat betekenden qua prestaties? Een google zoektocht met de key woorden : REVIEW + "type / merk videokaar" doet wonderen over het algemeen :) Of kijk eens op een site als anandtech.com of tomshardware.com Voor een algemeen idee: http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/index.html
Link naar reactie
[quote:22371007a6="Comp-Freak"]Dit komt omdat de FX5200 ook alle DirectX 9 effecten erbij rekend. Dat doet de GF4 TI niet, omdat dat een DX8 kaart is. Eigenlijk is een FX5200 gewoon niet krachtig genoeg om DX9 effecten uit te rekenen en ook nog een beetje een hoge framerate te halen.[/quote:22371007a6] Zelfs in zonder DirectX 9 of 8 features is de FX5200 langzamer dan de TI 4200
Link naar reactie
ik heb de kaart dan ook niet gekocht, ik kreeg em gratis bij alle onderdelen die ik los had gekocht, en voor die onderdelen heb ik wel degelijk heel goed gezocht of het een goeie samenstelling is, maar ik kreeg die kaart er gwoon bij, dus ik denk laat ik et maar even proberen. maar in ieder geval bedankt, en ik ben mixien van plan om een Saphire radeon 9600XT 128MB te kopen, mixien zelfs 256MB als et binne me budget blijft, maar is dat volges jullie een goeie kaart??? keb weliswaar ghoord dat ie ckr niet slecht is, maar gwoon even voor de vraag :P of is de radeon 9800 LE sneller?? de pro is net ff buiten me budget :P
Link naar reactie
[quote:66b0ebc6ab="Indy-jones"] maar in ieder geval bedankt, en ik ben mixien van plan om een Saphire radeon 9600XT 128MB te kopen, mixien zelfs 256MB als et binne me budget blijft, maar is dat volges jullie een goeie kaart??? of is de radeon 9800 LE sneller?? de pro is net ff buiten me budget :P[/quote:66b0ebc6ab] 256 meg kaarten in de range van een 9600 zijn nutteloos, zit vaak trager geheugen op met een kaart die geen baat heeft bij zo'n hoeveelheid geheugen. Wat is een 9800 LE? die ken ik namelijk niet, wel de SE en om eerlijk te zijn is momenteel de Nvidia 6600GT echt een aanradertje.
Link naar reactie
[quote:2977175b2f="Vandread"][quote:2977175b2f="Indy-jones"] maar in ieder geval bedankt, en ik ben mixien van plan om een Saphire radeon 9600XT 128MB te kopen, mixien zelfs 256MB als et binne me budget blijft, maar is dat volges jullie een goeie kaart??? of is de radeon 9800 LE sneller?? de pro is net ff buiten me budget :P[/quote:2977175b2f] 256 meg kaarten in de range van een 9600 zijn nutteloos, zit vaak trager geheugen op met een kaart die geen baat heeft bij zo'n hoeveelheid geheugen. Wat is een 9800 LE? die ken ik namelijk niet, wel de SE en om eerlijk te zijn is momenteel de Nvidia 6600GT echt een aanradertje.[/quote:2977175b2f] De 256 MB heeft net zo snel (128-bit, 325MHZ) geheugen als de 128MB, dus kdenk dat dat weinig uitmaakt, maar de LE is volges mij de gwone 9800, maar dan in een mooi doosje :P en ik zal even kijken wat een 6600GT allemaal is oja en nog iets, kan dat verschil met de TI4200 etzelfde geval zijn dat iemand die ik ken een radeon 9250 256MB, dus dat die kaart ook de DX9 effecten niet doet?? want die gozer speelt alles op zn aller-aller hoogst, behalve de resolutie van 1024x768, en vind geen enkel probleem
Link naar reactie
[quote:c76e04302b="Comp-Freak"]Dit komt omdat de FX5200 ook alle DirectX 9 effecten erbij rekend. Dat doet de GF4 TI niet, omdat dat een DX8 kaart is. Eigenlijk is een FX5200 gewoon niet krachtig genoeg om DX9 effecten uit te rekenen en ook nog een beetje een hoge framerate te halen.[/quote:c76e04302b] maar als ik DX8 weer installeer, is ie sneller, maar kan ik wellicht veel games, waaronder COD:UO, niet meer spelen?
Link naar reactie
Ok, ik wist niet dat de FX5200 echt zo langzaam was. Verder, het geheugen van een 256 MB versie draait misschien wel op de zelfde clocksnelheid, maar vaak met hogere timings, dus toch minder prestaties. Aangezien zo'n "trage" kaart toch nooit zovel mem nodig heeft, heeft het dus totaal geen zin en ben je slechter uit met een 256 MB versie, waar je vaak ook nog meer voor betaald.
Link naar reactie
[quote:3e222c955b="Aljosja"]De geforce 6600GT is de beste kaart die r ooit is uitgevonden!!! Ik heb m nu en voor zo'n bedrag is t echt een topkaart :D . Gewoon kopen dus, zoals je al van plan was. Als rechtgeaard gamer kan ik je heb heeeeeeel erg aanraden.[/quote:3e222c955b] Duke flashback :roll: "de beste ooit" ... proest ...
Link naar reactie
LOL, beste kaart ooit :) :) het is inderdaad een goeie kaart zonder twijfel, beste kaart ooit is overdreven, die moet nog uitgevonden worden ;) @SDH DirectX 9.0c (Shader Model 3.0) geeft geen betere texture, het zorgt er slechts voor dat dezelfde texture sneller word verwerkt, dat doet Shader Model 2.0b (ATi Radeon X800) ook. leuk maar niet een reden waarom de GF6600GT zo goed is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...