Ga naar inhoud

Voor mij onbekende aansluitingen....


Aanbevolen berichten

Ik heb een laptop met een tv-out (ik vermoed s-video), en een tv met een kabel-aansluiting en eronder een andere aansluiting waarvan ik totaal niet weet welkeen het is... Doel: laptop op tv aansluiten natuurlijk... Ik heb van beiden me de webcam een foto getrokken, kwestie van het wat gemakkelijker te maken... [img:bf6492ca9a]http://www.wakke-toeke.be/Images/laptop.jpg[/img:bf6492ca9a] [img:bf6492ca9a]http://www.wakke-toeke.be/Images/tv.jpg[/img:bf6492ca9a] Welke aansluiting is dit, en hoe sluit ik laptop dan aan op tv? Merci!
Link naar reactie
Dat Antwoord kan vrij kort zijn. Niet Je laptop heeft inderdaad een S-VHS uitgang, maar je ( 15 jaar oude ) TV heeft niet zo'n ingang. Als je ook nog een Scart ingang hebt, zijn er wel adapters te koop, Scart is een platte brede stekker met 21 pinnetjes / gaatjes. Alhoewel, ik bedenk mij ineens dat er wel adapters zijn van SVHS naar composiet, en adapters van composiet naar DIN (die zit op je tv) Ik zou even naar een tv-zaak lopen en je probleem voorleggen, dan kunnen ze je vast aan de adaptertjes helpen.
Link naar reactie
Wel opmerkelijk dat zo'n 5-polige DIN-ingang inmiddels door veel jongeren niet meer wordt herkend. Destijds was deze 5-polige DIN-plug de standaard audioplug. Deze zat destijds (rond 15 jaar en langer geleden) ook op TV's voor het opnemen van geluidsfragmenten, voordat de videorecorder een grote vlucht nam. Er staat inderdaad ook heel duidelijk het symbool bij van een taperecorder, ook een attribuut dat naar mijn gevoel aan het verdwijnen is. Jan
Link naar reactie
Ok, ik heb volgende oplossing bedacht... Ik had nog een oude videospeler staan... Die kan ik dus aansluiten via de antenne-ingang... In de handleiding van die video staat dat je via een scartingang op de recorder ook vanop een digitale camera beelden kan bekijken... Dus dit moet veronderstel ik ook lukken dan via de laptop? Ik heb een tussenstuk van scart naar s-video al in mijn bezit, dus als dit zou lukken heb ik enkel nog een s-video kabel te steken tussen dit stuk en de laptop... Juist?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...