Ga naar inhoud

Nieuwe TFT of nieuwe CPU/Mobo?


Aanbevolen berichten

Ik ben 13 maart jarig! :P Nou denken jullie natuurlijk whatever :roll: ... maar dan heb ik ook weer eens wat geld te besteden aan mijn pc :) en nu ben ik aan het twijfelen tussen een nieuw TFT scherm of een nieuwe CPU en moederbord. Mijn huidige TFT is een 15" Dell. Ik ben daar best tevreden mee maar hij is een tikkeltje klein en dan is een nieuwe TFT misschien een verstandige investering! Mijn huidige CPU is een AMD athlon xp mobile 2500+ die loopt @ 12*200=2400Mhz. Op het moment voldoet hij nog wel (ik haal in alle zware games, half life 2, doom 3, NFSU 2, far cry, een minimaal aantal frames per seconden van 30 of net iets hoger dus dat is wel netjes maar ik denk dat die binnekort (half jaartje ofzo) niet meer voldoende is. Ook denk ik dat mijn videokaart niet helemaal tot zn recht komt, het maakt namelijk geen drol uit of ik de gpu core 70Mhz overklok bij 3dmark2001 of niet, de cpu is gewoon de bottleneck. Maar nogmaals nou voldoet die nog voor games. Ik wil dus binnekort een upgrade doen (en dan is weer een jaartje het geld op) en nou weet ik zelf niet wat het verstandigste is. Upgrade optie's: *19" TFT 8ms benq *AMD 64 3200+/3500+ winchester met MSI K8Neo 2 met OCZ ddr booster (voor mn BH6) suggesties alsjeblieft...
Link naar reactie
[quote:ec85e802b9="HardTrance"]het maakt namelijk geen drol uit of ik de gpu core 70Mhz overklok bij 3dmark2001 of niet, de cpu is gewoon de bottleneck. [/quote:ec85e802b9] Beetje vreemd argument, omdat 2001 niet echt relavant meer is, ben benieuwder naar game performace invloed etc ;) Maar wat wil je zelf? Een hogere resolutie (hoeveel is die 15" ?) want die 19" is zeker 1280x1024 als standaard dus moet je er rekening mee houden dat dat een aardige impact heeft op je performance (omdat op andere reso's het beeld vaak niet echt tot z'n recht komt ? correct me if i'm wrong) Lastige keuze, eigenlijk vult de een de ander juist goed aan ;) Kom op ff door sparen :P
Link naar reactie
ik zou voor de tft gaan. als ik zo je score zie in 3dmark03 (11000 plus) dan is je systeem (inclusief) videokaart nog snel genoeg. Dan zou ik toch maar voor een grotere tftscherm gaan. als je namelijk je mobo plus cpu zou upgraden dan is hij misschien sneller in spellen, maar aangezien je tft geen hogere resolutie aan kan heb je er ook weer niet zo heel veel aan....... Dan is je systeem weer veel te snel waardoor je niet het max uit je systeem kan halen door je scherm.
Link naar reactie
[quote:21c993e92f="Vandread"][quote:21c993e92f="HardTrance"]het maakt namelijk geen drol uit of ik de gpu core 70Mhz overklok bij 3dmark2001 of niet, de cpu is gewoon de bottleneck. [/quote:21c993e92f] Beetje vreemd argument, omdat 2001 niet echt relavant meer is, ben benieuwder naar game performace invloed etc ;) Maar wat wil je zelf? Een hogere resolutie (hoeveel is die 15" ?) want die 19" is zeker 1280x1024 als standaard dus moet je er rekening mee houden dat dat een aardige impact heeft op je performance (omdat op andere reso's het beeld vaak niet echt tot z'n recht komt ? correct me if i'm wrong) Lastige keuze, eigenlijk vult de een de ander juist goed aan ;) Kom op ff door sparen :P[/quote:21c993e92f]Hoezo niet meer relevant? 3dmark01 is wel zeer cpu afhankelijk en dus kan ik uit die benchmark afleiden dat mijn cpu de bottleneck is. 15" TFT heeft 1024*768. Ik snap dat dit wat meer van de videokaart vraagt maar aangezien mijn kaar (6800GE overgeklokt en gesoftmod) tussen een 6800GT en 6800Ultra in presteerd maakt mij dat niks uit. Op den duur schaf ik natuurlijk EN een nieuwe monitor EN een nieuwe cpu aan, maar zo'n aanschaf doe ik maar één keer per jaar! Dus het gaat mij eron wat op dit moment de beste keuze is.
Link naar reactie
Hmm ik heb nog even bedenktijd maar een nieuwe TFT is misschien idd een betere keuze. [quote:bda2b465cb]Misschien kan je ook iets van een 21" crt kopen ofzo dat is toch ook wel vet, met flatscreen ofzo. Persoonlijk vind ik dat beter dan een 17" tft'tje[/quote:bda2b465cb]Wie heeft het over een 17"? :lol: Als ik er 1 koop dan wel 19"! En als ik er echt niet uit kom dan word het een Sony PSP! :P
Link naar reactie
Ik weet het antwoord al maar ik vraag het toch.... is die 8MS 19" Benq de beste game monitor? En dan nog een vraag... hoe groot is eigenlijk de kans als je een monitor koopt op dode pixels? Mijn dell heeft er geen (wel 1 luie subpixel die na 1,5 jaar ontstaan is). Ik ben niet van plan 45euro te dokken voor een pixel garamtie als de kans op dode pixels niet groot is...
Link naar reactie
Tsja de kans is er, als ik persoonlijk een TFT zou kopen zou ik het overwegen, dooie pixels is natuurlijk jammer :) Maar die PC trekt alles nog wel aardig hoor, denk dat je met een mooie TFT (Zoals die BenQ, topscherm ;) zo'n beetje de beste en niet duur ) veel meer plezier hebt dan met een A64. Dat kan later nog als het te traag begint te worden, met zo'n TFT doe je nog wel een paar jaar! :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...