Ga naar inhoud

nieuwe videokaart voor WoW ?


Aanbevolen berichten

Ik heb nu het volgende systeem: Pentium 4 2.8GHz, 800fsb, 512 cache 2x256MB Dual Channel PC3200 2x80GB S-ATA in RAID0 Gigabyte Radeon 9800PRO 128MB MSI 875P Neo moederbord Creative Audigy 1394 5.1 geluidskaart ik heb nu World of warcraft (EU) gepreordered, en nu vroeg ik me af of het verstandig is om een nieuwe videokaart te kopen, om het spel een beetje goed en mooi te spelen, of is het misschien verstandiger om er nog 512mb bij te prikken? Ik wil WoW op 1280X1024@85hz met details minimaal op medium spelen, als het kan. Als het een nieuwe videokaart wordt, welke adviseren jullie dan? Ik zat te denken aan wellicht een X800Pro, maar zijn deze goed verkrijgbaar, of is de Geforce 6600GT niet ongeveer even snel en een stuk goedkoper + aantrekkelijker voor mijn systeem ? Het hoefd geen top model te zijn, aangezien mijn cpu dan de bottleneck wordt. Boven de 350~400 euro wil ik echt niet gaan, maar ik denk dat ik daar lang niet boven kom, omdat mijn systeem daarvoor te langzaam is. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Van een 9800pro naar een 6600GT is nogal marginaal lijkt mij. Als je nou gewoon es wacht tot je dat spel binnen hebt en even test, hoe later je een kaart nu kan bestellen des te goedkoper ben je waarschijnlijk uit ipv nu een kaart kopen die alleen maar meer kost en dat terwijl die misschien ook wel op je 9800pro speelbaar was... [quote:03170aff9b="RPcom"]Ga je voor een nieuwe graka (oeps dat mocht hier niet he... :oops: ) grafische kaart dus..., dan zou ik eens serieus aan een XFX 6600GT denken.[/quote:03170aff9b] Zeker de forum toneel speler ... *backspace* of *delete* doet wonderen :roll: [color=red:03170aff9b][mod-edit]RD: Of anders komt Red Dragon gewoon inbreuk maken in je post ;)[/mod-edit][/color:03170aff9b] Ennuh ondersteun je keuze eens ;) je kan netzo goed zeggen: ik zou serieus denken aan een x800pro.... Zoiets heeft toch niet zo veel nut? Zeker voor iemand die zich wellicht niet verdiept in de materie. Aangezien een x800pro dus wel degelijk sneller is zou ik die eerder aanraden, maar omdat een x800pro ongeveer even duur is als een 6800gt zou ik die aanraden omdat die weer net iets vaker wat sneller is.
Link naar reactie
Goed idee inderdaad. Ik wacht eerst maar even af hoe het spel draait op mijn 9800PRO. Ik verdiep me wel degelijk in de grafische kaarten, dus ik weet wel of die ene kaart sneller is dan die andere, maar het gaat er mij om welke kaart het beste bij mijn systeem past, ik wil namelijk het maximale prestaties uit de kaart halen, maar tegelijk ook het maximale uit mijn systeem, want dit ga ik voorlopig nog niet upgraden.
Link naar reactie
Als je upgrade zou ik beginnen met wat extra geheugen, die 512 MB is te krap voor de nieuwere spellen. En dan inderdaad kijken wat je 9800 pro doet bij die spellen. Mocht het je niet vloeiend genoeg gaan dan zou ik overstappen naar een 6800 GT en niet de 6600GT, dat verschil met je 9800 pro is er wel, maar niet zoveel dat het 220 euro waard is. Dan zou ik gaan voor de 6800GT tegen die tijd. Sneller overigens niet, want dan wordt de rest van je systeem de bottleneck.
Link naar reactie
Ik heb het spel ook gespeeld om mijn pc en daar draaide ie prima op met de details op z'n hoogst. Volgens mij had ik toen nog niet 1 gig geheugen maar 512mb erbij zal iig de nuttigste upgrade zijn en er voor zorgen dat je het spel prima kan spelen. Overigens ben ik niet op grootse locaties geweest met veel object/units dus misschien dat het nog een btje traag kan worden maar de kans lijkt me klein want zo grafisch zwaar is dit spel niet.
Link naar reactie
dat 9800XT bios draait er denk ik wel op, ik heb die zilveren zalman cooler+fan, maar die heb ik er nadat de kaart terug kwam van RMA niet opnieuw opgezet. Bij de fan is 1 vinnetje afgebroken, dit heb ik nog wel, maar zou de fan uit balans raken, en zo de kaart kunnen beschadigen? ik ga denk ik inderdaad nieuw ram kopen, ik verkoop dan mijn 2x256mb cl3 geheugen, en koop 2x512mb Twinmos pc 3200 cl2,5. Ik ben niet van plan om mij cpu te gaan overclocken. Nu draait de cpu stabiel op iets meer dan 3 ghz, met het geheugen op 430mhz. Als ik dat twinmos op cl3 zet, kan hij denk ik wel wat hoger aan of niet ?
Link naar reactie
Dat zou best eens zo zijn, echter werken 2 losse modules 99,9% altijd samen. Op [url=http://forum.tweakzone.nl/topic/43135]Tweakzone[/url] is een redelijk begrijpelijk topic erover. Waaruit valt op te maken dat dus reepjes wilt met op het witte labeltje bij het P/N (part nummer) AA4T op het einde. Deze zijn het snelst. En ik heb even gecheckt en jou mainboard ondersteund een stevig voltage namelijk 3,3 volt en dat heb je bij dit geheugen echt nodig! Dus das mooi :) (menig mainboard gaat maar tot 2,9)
Link naar reactie
ik ga van dat TwinMos speed premium geheugen kopen :) dan mijn p4'tje lekker overclocken en een 9800XT bios op me 9800PRO (toch maar weer mijn Zalman cooler erop doen). dan kijk ik of WoW goed draait. zo niet, dan ga ik toch maar kijken naar een nieuwe video kaart nog een vraagje, zijn die speed premium geheugens speciaal geselecteerd, of moet je geluk hebben dat het de goede chips heeft ?
Link naar reactie
tnx voor alle info... ik maak ff een topicje aan bij het moederborden/overclocking forum. Want ik lees allemaal dingen over "inbranden" en "memtest" op GoT en Tweakzone, maar ik begrijp hier niets van. Ik wil mijn computer best overclocken, maar niet zonder alles tot in de puntjes te weten, ik wil niets opblazen of zo :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...