Ga naar inhoud

Geforce 6800Le stottert bij Doom 3 UQ?


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een paar maandjes de Leadtek Winfast A400LE TDH gekocht met GF6800LE GPU, waarvan ik echt heel veel verwachtte. Dat was dan ook zo, veel spellen werken uitstekend snel en hij klokt genadeloos hard over. Nu heb ik kort geleden een Doom 3 demo geleeched (retail versie kwijt :cry: :) ) en deze helemaal op Ultra Qualities gezet (optie bij System). Toen ik het toen probeerde te spelen haperde het spel echt HEEL erg, noepzor zou het een powerpoint-spel kunnen noemen :) .. Dat lijkt mij toch echt niet helemaal de bedoeling met de onderstaande config... Dus heb ik ook even het nVidia demo clear sailing en de bioloog-met-de-mier (ben ff de naam kwijt...) demo's geleeched en daar hapert alles nogsteeds behoorlijk... En ik geloof ook in 3DM05. Hoort dit nou echt of......?? Ik heb dit alles getest met de standaardsnelheden van alle hardware Config: AMD Athlon XP 2600+ @ stock speeds 512mb PC3200 400Mhz Twinmos mem GF 6800LE 128 MB met laatste nVidia driver Asus A74600 S-A KT600 Verder staat het gewoon allemaal in mn specs (zie sig). Alvast bedankt
Link naar reactie
Ligt niet aan je videokaart, zoals hierboven al vermeld zou 512mb erbij geen kwaad kunnen maar ik denk dat het een heel ander probleem is... Ik heb dit nou al een stuk of drie keer meegemaakt dat het spel hevig stottert terwijl het normaal 100% vloeiend loopt! :-? Oplossing: spel afsluiten en opnieuw opstartte, probleem opgelost.
Link naar reactie
[img:e97f7f2c40]http://forum.computertotaal.nl/phpBB/templates/ct/images/lang_dutch/icon_edit.gif[/img:e97f7f2c40] Mooie knop he :wink: Euhm, dat moet ik nu zowieso, want Windows XP heeft het weer eens voor elkaar gekregen het zich op een zeer misterieuze manier van zich af te laten weten toen ik CS: Source aan het spelen was en de pc toen met "De Knop" uit moest zetten (poes zat te kotse dus moest snel ter plekke zijn :) ) en toen is windows gecrashed bij de volgende opstart... Maarja, ik morgen reinstallen en dan zien we wel. Alvast bedankt :wink: [/img]
Link naar reactie
Ultra Quality... tsss dat is voor grafische kaarten met 512MB, dat moet je helemaal niet gebruiken met een 6800LE :roll: Ligt dus zeker wel aan je grafische kaart.: Ultra Quality gebruikt ongecomprimeerde texturemaps met een grote van 300 tot 500mb, dit past niet in het geheugen van de kaart. High Quality gebruikt gedeeltelijk gecomprimeerde texturemaps met een grote van 100 tot 200mb, hier is een 256mb kaart voor aan te raden, maar met een 128mb kaart wil het ook nog wel Kwaliteits verschil tusse UQ en HQ is te verwaarlozen, alleen een purist ziet het verschil. je kan dus het beste HQ 1024x768 spelen. overigens geen AA gebruiken in doom 3, HQ en UQ zijn standaard Aniso-thropische filtering op 8x, als je dan ook nog eens AA2x of 4x aan zet kruipt het spel vooruit.
Link naar reactie
[quote:2bec21b99b="carlobernardini"]Dat lijkt mij toch echt niet helemaal de bedoeling met de onderstaande config... [/quote:2bec21b99b] Uhm, zo'n topsysteem heb je ook niet :roll: en staat dat er niet bij dat die Ultra settings voor 512 meg kaarten bedoeld is (of heb ik dat gewoon al ergens gelezen, stond iig een heel verhaal over op [url=http://www.hardocp.com/article.html?art=NjQ0][H]ard|OCP[/url] ) De nieuwste benchmarks zoals 3dmark05 zijn gewoon heeeeel zwaar omdat die benchmark weer een tijdje mee moet en er alle mogelijke effecten naar je 3d kaart worden gegooid om hem tot het uiterste te testen.
Link naar reactie
[quote:d9108b4af7="Vandread"][quote:d9108b4af7="carlobernardini"]Dat lijkt mij toch echt niet helemaal de bedoeling met de onderstaande config... [/quote:d9108b4af7] Uhm, zo'n topsysteem heb je ook niet :roll: [b:d9108b4af7]en staat dat er niet bij dat die Ultra settings voor 512 meg kaarten bedoeld [/b:d9108b4af7]is (of heb ik dat gewoon al ergens gelezen, stond iig een heel verhaal over op [url=http://www.hardocp.com/article.html?art=NjQ0][H]ard|OCP[/url] ) De nieuwste benchmarks zoals 3dmark05 zijn gewoon heeeeel zwaar omdat die benchmark weer een tijdje mee moet en er alle mogelijke effecten naar je 3d kaart worden gegooid om hem tot het uiterste te testen.[/quote:d9108b4af7] ..dat geeft Doom3 aan zodra je settings op ULTRA zet, dus heb je goed gezien inderdaad!
Link naar reactie
[quote:f044804a5c="Red Dragon"]Ultra Quality... tsss dat is voor grafische kaarten met 512MB, dat moet je helemaal niet gebruiken met een 6800LE :roll: Ligt dus zeker wel aan je grafische kaart.: Ultra Quality gebruikt ongecomprimeerde texturemaps met een grote van 300 tot 500mb, dit past niet in het geheugen van de kaart. High Quality gebruikt gedeeltelijk gecomprimeerde texturemaps met een grote van 100 tot 200mb, hier is een 256mb kaart voor aan te raden, maar met een 128mb kaart wil het ook nog wel Kwaliteits verschil tusse UQ en HQ is te verwaarlozen, alleen een purist ziet het verschil. je kan dus het beste HQ 1024x768 spelen. overigens geen AA gebruiken in doom 3, HQ en UQ zijn standaard Aniso-thropische filtering op 8x, als je dan ook nog eens AA2x of 4x aan zet kruipt het spel vooruit.[/quote:f044804a5c] idd, met mijn videokaart (128 mb) draait hij op high quality nog best goed ( gemiddeld 20 fps) Als ik hem op ultra quality zet, dan loopt hij constant vast als je een nieuw ruimte inloopt... :cry:
Link naar reactie
2x 6600GT is nog steeds geen 256mb geheugen, je hebt dan 2x 128mb voor elke kaart, maar dan kan je nog steeds geen texture maps van 500mb verwerken, ook niet met 2x 6800Ultra in SLI. Ultra Quality is leuk als je een ATI R520/ nVidia NV50 met 512MB GDDR3 hebt. Ik test voor Computer!Totaal en PCZone Benelux niet voor niks met HQ in de benchmarks, zelfs met de SLI testen heb ik dat gedaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...