Ga naar inhoud

videokaart koeling voor 6600gt


Aanbevolen berichten

hoi mensen ik weet niet zeker of dit in het videokaarten forum of in het oc forum moet dus heb ik het maar hier gezet. ik heb sinds 2 maanden een club3d nvidia geforce 6600gt. nou wil ik hem een beetje gaan overklokken niet veel maar een beetje. maar ik heb hier een paar vraagjes over. -ik moet waarscheinlijk een nieue koeler erop? zo ja welke zou passen en welke is het beste voor wat ik wil. -welk oc progamma kan ik het beste gebruiken voor mijn kaart ( er zijn er namelijk zoveel). alvast heel erg bedankt voor jullie antwoorden, mini me specs: als it nodig is: mobo: asus p4s8x-x cpu: celeron 2,4@3,0Ghz werkgeheugen: 256+512 mb pc 3200 (256 = Vdata)(512 = Crosair value select) hdd 40gb+200gb allebij maxtor 7200 rmp voding: 480watt
Link naar reactie
topic verplaatst naar videokaarten door mij, past daar toch beter thuis. Voor overklokken kan je het beste Rivatuner gebruiken. Een andere cooler op de 6600GT AGP is lastig, je zit namelijk met de HSI, de HSI word nu gekoeld door een passive heatsink, als je een andere koeling op je kaart wilt zetten zit die in de weg. verder zit de NV43 core op een lastige plek, standaard Arctic en Zalman coolers zullen daardoor niet passen. Ik raad aan te doen wat koene zegt, doe wat AS5 eronder en gebruik de standaard koeling. De standaard koelers op de 6600GT zitten op een wat rare manier gemonteerd, (geld niet alleen voor club-3d) als je ze niet goed terug plaatst maken ze niet goed contact, dit ligt aan het ontwerp van nVidia. Hou er dus erg goed rekening mee dat het koelblok goed contact moet houden.
Link naar reactie
er is een zalman cooler die op de 6600gt agp past. ik ben er ook naar op zoek gegaan. weet niet meer zo welke. moet ik even opzoeken. verder was het niet 100% compatible, je moest wel wat gaan zagen op de passieve ram cool blokjes (ik weet niet zo hoe dat heet :P ) voor oc'en heb je nTweak geloof ik. gebruik het zelf ook. Deze voegt veel extra's toe aan het geavanceerde instellinge schem, waaronder ook de clock settings. DEze zijn evt. ook met een verandering in het register te toveren. moet ik ook evne opzoeken..
Link naar reactie
dus die koeler past op mijn kaart? als ik er wat aan zaag en vijl zoals ik zag op de fotos? die blauwe koelblokjes bedoel ik. maar dan nog een vraagje dan heb je je dpu gekoeld maar hoe zit het dan met de externe pasieve koeler die er standaard op zit? dit is namelijk de gene die het meest warm word in mijn pc. niet geoc brande ik er nog bijna mijn vingers aan. is hier ook een oplossing voor? alvast heel etrg bedankt voor jullie antwoorden Mini Me
Link naar reactie
sry dpu = gpu ik heb een club 3d editie die ziet er heel ande4rs uit dan de xfx enzo. mijn koeler die de gpu koelt staat schuin. en aan de kant waar de lucht van het fanetje er niet uit kan ziet een koelblokje zonder fanetje (ik d8 dat dat passief hete :oops: ) ik kan niet echt een duidelijke foto vinden maar ik geef een link ik weet niet of je het erop kan zien. [url]http://www.club3d.nl/productshow_vga.php?ordercode=CGN-G668TVD&show=&p=[/url]
Link naar reactie
[quote:f611860cf2="Mini Me"]ik heb een club 3d editie die ziet er heel anders uit dan de xfx enzo. mijn koeler die de gpu koelt staat schuin. en aan de kant waar de lucht van het fanetje er niet uit kan ziet een koelblokje zonder fanetje (ik d8 dat dat passief hete :oops: )[/quote:f611860cf2]Een XFX ziet er ook zo uit hoor, alleen dan met blauwe pcb en een ander plaatje. (ik heb er 2 gehad, dus ik weet het zeker :wink:) Ik denk dat je de PEG en de AGP versies door elkaar haalt. De 6600GT is eigenlijk een PEG chip. Om hem op een AGP kaart te laten werken is er een bridgechip nodig, de HSI. Dat is dat ding met dat passieve blokje er op. Omdat het met de ruimte ofzo anders niet goed paste hebben ze de boel er schuin op gezet. Dat is dus zo bij alle AGP 6600GT's.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...