Ga naar inhoud

X800XT PE overklokken


Aanbevolen berichten

Doom 3 op 1280x1024@Ultra en 6xAA ging goed :wink: Nvidia zou veel sneller zijn op OpenGL gebied dan Ati. Ik merk daar althans bar weinig van als het vergelijk met mijn oude 6800le en prestatieverhouding. Doom 3 is OpenGL Het komt erop neer dat ik kijk naar wat ik uit kan geven en welke prestatie ik wens. Mijn ogen zijn gelaserd en ik zie weer als een havik. Dat betekende dus dat ik anti-aliasing wou gebruiken en dat kon. Volgens mij belast anti-aliasing alleen je videokaart en dat moet ie kunnen.
Link naar reactie
Anti-Aliasing is inderdaad belasting voor je grafische kaart, als je dat graag gebruikt zit je met een X800XT PE goed. Zelfde geld voor Anisothropische filtering. maar dat staat standaard op 8x met Doom 3 in High Quality Ultra Qualty moet je niet gebruiken, daar heb je een 512mb kaart voor nodig en bied grafisch bijna geen vooruitgang op HQ
Link naar reactie
Ik draai op 1280x1024@2xAA zonder temporal. Ik zie weinig verschil tussen 2 en 6xAA, maar het is er wel. Ik speel een oud spelletje dat 800x600 doet en dat ziet er heel wat beter uit op 2xAA. Echt groot verschil door interpolatie. Mijn oude 6800le vond 2xAA met UT2004 ONS-Sunrise niet zo leuk :lol: Nu.. vloeiend :roll:
Link naar reactie
Temperal AA gebruik ik nooit, je hebt dan minimaal een gemiddelde fps van 60nodig, het liefst hoger zodat je fps als minmum 60fps is. Als je dat niet hebt dan werkt Temperal AA niet goed aangezien er bij Temp AA gebruik word gemaakt van dubbele frame's die elkaar overlappen, je kan ook nooit het effect van Temp AA zien met behulp van een screenshot. een 6800LE is te traag om goed AA weer te geven op hoge resolutie's, die AA2x hakt er direct in. een 6800 of 6800GT heeft daar een stuk minder problelem mee. Overigens zijn de Onslaught velden van UT2004 behoorlijk CPU gelimiteerd. Voorheen gebruikte ik een 3ghz p4 in mijn test pc maar met de A64 3500+ draait UT2004 een stuk beter.
Link naar reactie
Het klinkt allemaal lekker RD. Met Onslaught heeft mijn PC geen moeite meer. UT2004 loopt heerlijk hier en met een proef op Temporal haal ik met gemak 60fps constant. Ik zie alleen idd het verschil niet. Dus uit die handel. Nu is het geld helaas wel een beetje op. Mijn huis, de auto en de vrouw hebben ook centjes nodig om te blijven functioneren [img:1fd1f3d6e4]http://images.fok.nl/s/emo.gif[/img:1fd1f3d6e4]. De bijna altijd gezellige aanwezigheid van mijn andere helft is ook zijn prijs waard, dan maar geen 3500+. Al beneid ik de computercapaciteit van RD behoorlijk :oops: SLi zal hier heel voorlopig niet komen.
Link naar reactie
Een Vrouw en een dure pc (pc's) kan prima samen gaan hoor, dat doe ik ook thuis. Voordeel is alleen dat ik mijn uitgaven kan aftrekken van mijn inkomsten belasting omdat ik ze nodig heb voor mijn werk voor Computer!Totaal ;) :) Maar goed, dit gaat wel erg off-topic, we hadden het over je X800XT PE en je avondturen in 3D-land ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...