Ga naar inhoud

X800XT PE overklokken


Aanbevolen berichten

Ik denk als je wilt gaan overklokken dat je zowieso de standaard koeler moet vervangen door een van zalman of artic, deze koelen veel beter. Overdrive kijkt als ik het goed heb naar de temperatuur van de core en als die te hoog wordt, wordt de snelheid lager gezet. Misschien moet je het eens proberen met Atitool, dit programma kijkt niet naar te temperatuur van de kaart maar of de kaart fouten gaat maken(atifacts), mogelijk dat je dan verder komt.
Link naar reactie
Overdrive is een waardeloze manier van overklokke, als je de Catalyst 5.1 drivers met CCC (catalyst control panel) download heb je al een iets betere overdrive tool (versie 3). Je kan beter ATITool 0.0.23 downloaden, zie FAQ lees ook het overklok verhaaltje in Computer!Totaal nr. 1 2005 (januari nummer) en de FAQ over overklokken-
Link naar reactie
Atitool weet de core met 12 Mhz op te schroeven en het geheugen 20 Mhz. dat is zeer weinig lijkt me. Betekend dat problemen in de zomer en is het dan garantie? Ik overklok de kaart niet. Is een 12 cm fan achterin de kast die lucht wegzuigt afdoende in combinatie met mijn frontfan die lucht inblaast? Ik hoop heel erg dat iemand wil antwoorden.
Link naar reactie
Precies, die kaart van je is toch al te snel voor je 3ghz cpu, overklokken heeft totaal geen zin, die CPU overklokken wel. Die X800XT PE is in games net zo snel als een 6800GT of X800XT e.d. dit komt omdat je CPU gewoonweg niet snel genoeg is. overklokken van je X800XT PE is totaal nutteloos, tenzij je een hoge score wilt halen met 3dmark '05 :)
Link naar reactie
Oké, ik zal luisteren :wink: Ik overklok hem niet meer. Als ik al zie dat ik zonder overklokken sowiezo spellen goed kan spelen op 1280x1024@2xAA. Het was om gewoon even te kijken hoe ver zo'n kaart kon gaan. Je kent het wel :wink: Nieuwsgierig. Denk toch dat er in de lente een casefan bij komt en een andere CPU koeler. Dan CPU omhoog :D Eerder blijf ik van mijn al 57 graden wordende CPU af (in stress). Kan ik een P4 presscott multiplier unlokken tzt?
Link naar reactie
Ik heb de videodrivers op factory settings getest en op 2xAA als enigste optie gewijzigd. 3dmark01 met 19359 zonder 20185 =96% met 2xAA 3dmark03 met 10737 zonder 12148 =88% met 2xAA 3dmark05 met 5334 zonder 5586 =95% met 2xAA Je ziet bij 3dmark03 een performancedrop. Hoe kan dat? Ik heb een X800XT op een P4 press. 3 Ghz en 1024 MB ram draaien
Link naar reactie
In 3D Mark 2001 is het logisch, die test is tegenwoordig meer CPU dan GPU afhankelijk. Met mijn systeem heeft het overklokken van de GPU veel minder zin dan de CPU, daarom zal je haast niets merken van AAx2 In 3DMark05 weet ik het eigenlijk niet zo goed, had wel een grotere klap verwacht, vergelijkbaar met 03, hiervoor moet je denk ik bij RD zijn :wink:
Link naar reactie
Het is moeilijk te verklaren waarom 3dmark '03 meer preformance verlies geeft met AA 2x dan de rest, zoals CV al aangeeft is 3dmark 2001se cpu afhankelijk en voor de grafische kaart een eitje, als je dan AA op 2x zet heeft dat weinig invloed. 3dmark '03 is erg divers, test 1 is directX 7 en CPU gevoelig, test 2 en 3 zijn DirectX 8 en met een X800XT PE heeft een snelle cpu ook invloed op beide testen. test 4 is half DirectX 8 en half DirectX 9. Je moet voor de goede orde eens kijken in welke van de 4 testen AA2x de meeste impact heeft, dan kan ik veel beter een theorie geven voor het prestatie verlies. Ik vermoed dat 3dmark '05 al zwaar genoeg is voor je grafische kaart dat AA2x niet zoveel meer uitmaakt. Als je echt een goed antwoord wilt kan je het beste je vraag stellen op het forum van www.futuremark.com
Link naar reactie
Kan ik eens doen. Spellen lopen overigens wel schhitterend. Ik heb temporal AA ook aanstaan en die lockt je op 60 fps [size=9:09c415b2dd](meer kan mijn TFT toch niet aan)[/size:09c415b2dd]. Nu haal je een nog lagere score, maar dan is het niet eerlijk. Als ik jouw topic lees, Red dragon dan denk ik dat 3Dmark03 het meest betrouwbare is. Het test het systeem heel divers. Ik denk zo, als de kaart ooit te langzaam wordt met AA dan kan ik het altijd nog uitschakelen :wink:
Link naar reactie
Ik vind betrouwbaar niet het goede woord, alle drie de 3dmarks zijn namelijk onbetrouwbaar ;) :) Het goede woord is geschikt. 3dmark 2001se is geschikt om je CPU/geheugen/moedebord overklok resulaten te benchmarken. 3dmark '03 voor je totale systeem incl grafische kaart (mitst je een snelle DirectX 9 kaart hebt) 3dmark '05 voor het overklokken van snelle directX 9 kaarten (langzame DirectX 9 kaarten zijn niet itteressant voor deze benchmark) 3dmark is leuk maar zegt eigenlijk niets over je prestatie in games e.d. Dan moet je toch echt in games zelf benchmarken, zoals al gezegd, alle 3dmarks zijn onbetrouwbaar.
Link naar reactie
Oké, zoiets dacht ik ook al. Dan is 3Dmark03 het betrouwbaarste van wat je betrouwbaar noemt. Welke instellingen ik gebruik interesseert met niet zo heel veel. Als ik merk dat mijn videokaart het over een tijdje niet meer trekt dan zet ik AA uit en weer een jaar later kan ik nog de details van een spel lager zetten. Zo'n lange levensduur heeft die kaart van mij. Alleen ben ik erg geschrokken van mijn realisatie dat het een AGP kaart is :oops: Ik zing AGP helemaal uit. Ik rek het met mijn kaart zolang als mogelijk. Heb helaas geen geldboom :cry:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...