Ga naar inhoud

[Voodoo 3] PC loopt vast voor windows! Temperatuur?


Aanbevolen berichten

Hoi ik heb een oud videokaartje liggen (Voodoo 3 3dfx, volgens mij 32 mb) waarmee ik nog wel iets mee wil doen. Alleen voordat de PC in windows is, is hij al vastgelopen door de videokaart. Ik heb het idee dat hij wel redelijk warm is, maar in de bios zie ik geen temperaturen. Op de videokaart zelf zit een passieve cooling, maar dat is ook normaal op een voodoo 3. Misschien moet deze vervangen worden door een ven, maar hoe moet dat dan? En weet iemand hoe ik de temperaturen wel kan bekijken? Alvast bedankt! Groeten DaSmile
Link naar reactie
[quote:75fbc23870="DaSmile"]Hoi ik heb een oud videokaartje liggen (Voodoo 3 3dfx, volgens mij 32 mb) waarmee ik nog wel iets mee wil doen. Alleen voordat de PC in windows is, is hij al vastgelopen door de videokaart. Ik heb het idee dat hij wel redelijk warm is, maar in de bios zie ik geen temperaturen. Op de videokaart zelf zit een passieve cooling, maar dat is ook normaal op een voodoo 3. Misschien moet deze vervangen worden door een ven, maar hoe moet dat dan? En weet iemand hoe ik de temperaturen wel kan bekijken? Alvast bedankt! Groeten DaSmile[/quote:75fbc23870]Temperaturen kan je niet bekijken, behalve als je er een tempsensor op plakt uiteraard ;) Maar je kan gewoon eens proberen een tafelventilator erop te richten, dan maak je in feite het blok ook actief.
Link naar reactie
[quote:7cc2727966="Interficior"] Temperaturen kan je niet bekijken, behalve als je er een tempsensor op plakt uiteraard ;) Maar je kan gewoon eens proberen een tafelventilator erop te richten, dan maak je in feite het blok ook actief.[/quote:7cc2727966] Oké het kan, maar heel handig is het nou ook weer niet :D moet ik nog zo'n normale ventilator gaan kopen ook! En die dingen zijn duurder dan een videokaart :wink:
Link naar reactie
[quote:0910dbb12f="matel"]Het ligt niet aan de temperatuur. Dat kun je zelf ook wel raden als de kaart standaard is uitgerust met passieve koeling... :) Ik denk aan een driver probleem of misschien een irq conflict.[/quote:0910dbb12f] Hmm ik ga die software proberen, ook al lijkt het me onwaarschijnlijk. Hij zal toch niet vastlopen als hij de drivers nog niet heeft? en al helemaal niet als windows nog niet is opgestart... maar jah iig proberen :D en irq??
Link naar reactie
Als je de 3dfx kaart zomaar inplugt, zonder eerst de drivers van de vorige kaart te verwijderen, loopt het gegarandeerd mis. Dus terug oude VGA kaart erin, en afhankelijk van welk OS je gebruikt, in "systeem" driver verwijderen en standaard Windows driver installeren. Rebooten. Afsluiten. 3dfx erin, herstarten en drivers van de voodoo installeren.
Link naar reactie
[quote:40fda1535f="Ochem@n"]In wat voor moederbord wordt de kaart geprikt? Oude kaart in nw. bord gaat niet altijd goed.[/quote:40fda1535f] Het is een (oud) intel moederbord, M6TLC. Niet al te nieuw dus :) [quote:40fda1535f="Eddy X"]Als je de 3dfx kaart zomaar inplugt, zonder eerst de drivers van de vorige kaart te verwijderen, loopt het gegarandeerd mis. Dus terug oude VGA kaart erin, en afhankelijk van welk OS je gebruikt, in "systeem" driver verwijderen en standaard Windows driver installeren. Rebooten. Afsluiten. 3dfx erin, herstarten en drivers van de voodoo installeren.[/quote:40fda1535f] Ok, ik probeer het morgen ofzo wel ff, heb vandaag nie zoveel tijd :( ... Post later of het gelukt is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...