Ga naar inhoud

1600x1200 resolutie valt buiten het beeld


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds vandaag een (tweedehands) Iiyama MF8617T Monitor staan. [url=http://img.photobucket.com/albums/v605/magicmissile/image002.jpg]scan van de specificaties[/url] Dit is een 17" monitor met een resolutie tot 1600x1200. Mijn laptop met ATI Mobility 9000 grafische kaart ondersteund deze resolutie ook, voor de externe monitor althans. Nu komt het. een 1280x1024 resolutie past heel mooi op de monitor. Maar de maximale 1600x1200 resolutie valt er voor een groot gedeelte naast. Als ik dan met de cursor bij de randen van de (fysieke) beeldrand kom, scrollt het beeld mee op de monitor. Wie weet hoe ik dit op kan lossen, ik wil de 1600x1200 resolutie nl. wel erg graag draaien, voor mijn CAD software.
Link naar reactie
Je hebt een (virtuele) desktop van 1600x1200 gecreerd terwijl de monitor (via je OS) staat ingesteld op een lagere resolutie (bv 1200x960). Wordt je monitor goed herkend? Het kan zijn dat de ATI driver dit automatisch doet als deze weet dat een monitor de gekozen resolutie niet aan kan. Bij je monitor hoort een diskette met een inf-file die aangeeft welke resoluties je monitor aankan; deze moet je 'installeren' (kun je denk ik wel downloaden van de site van iiyama indien hij er niet meer bij zit). Oh ja, refresh rates zullen het niet oplossen.
Link naar reactie
Gaat het dan om de driver die bovenaan deze pagina genoemd staat? [url]http://www.iiyama.nl/default.asp?SID=&NAV=1192&PCAT=0[/url] verder kan ik op hun website niets vinden in deze richting. Ik heb die file van hun site gedownload > geunzipped > map CRT/overige crt's ( oid) opgegeven bij driver updaten. Maar tot nu toe geen resultaat. Edit: De monitor word door XP herkend als een Iiyama MT8614E/T Visionmaster
Link naar reactie
YAY, het is gelukt. De oplossing lag in de driver/menu van ATI. in het menu ( let op) Start/control panel/display/settings/monitor2/advanced/displays/Monitor is een instelling voor de maximale resolutie en refreshrate. En die resolutie stond op 1280x1024. Als je hem verteld dat hij niet naar andere dingen moet luisten, maar dat je het zelf toch echt beter weet, dan kun je die vrij instellen. Wim bedankt, door jouw tip ging ik in deze richting zoeken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...