Ga naar inhoud

goedkope flatscreen of dure CRT?


Aanbevolen berichten

8) Hallo, Ik heb voor mijn PC een LCD scherm, Neovo F-15. En ook mijn laptop heeft natuurlijk een LCD scherm. Ik vind het beeld en de kleuren gewoon fantastisch, ook voor foto's en games. Wat ik altijd ondervind dat ik van achter een van mijn LCD schermen kom en dan naar de CRT monitor van mijn moeder haar computer kijk of de televisie, is dat het beeld altijd slechter en nerveuzer lijkt. Ik wil niets meer anders dan een LCD scherm. Enige minpunt vind ik de beperkte kijkhoek, het beeld en ook de kleuren dus veranderd als je beweegt. Maar dit zou opgelost zijn als de OLED schermen zouden uitkomen. Momenteel zijn OLED schermpjes al verkrijgbaar in sommige GSM's, autoradios en digitale fototoestellen. Ook hinder door lichtinval verdwijnt bij een OLED scherm. De opvolger van de huidige LCD/TFT?
Link naar reactie
[quote:32179bd03e="van"]Voor het bedrag jij noemt Tafelpoot koop je ook al een knappe 19" CRT.[/quote:32179bd03e] Het probleem met een knappe CRT (van meer als 17inch) is dat dit niet op mijn bureau past dus ik ben aangewezen op een TFT, het wordt (zals in het deelforum Moederborden, .... kan lezen het BENQ FP731S Silver 17INCH LCD scherm (1280x1024 16ms 0.264mm dpi 450:1)...
Link naar reactie
[quote:30a38ac880="Red Dragon"]een 17 en 19" tft heeft fisiek een verhouding van 1280 bij 1024 beeldlijnen, dat is dan ook de native resolutie, bij een CRT word het beeld heel anders opgebouwd, maar of dat de reden is?[/quote:30a38ac880] Ik zit nu achter mijn 17" TFT en heb net NFS:U2 gestart en getest. In 1280x960 (en soortgelijk) is alles juist vormgegeven. Maar in 1280x1024 niet. De auto is dan platter en lijkt daardoor breder. Ik heb dit gemeten met lineaal ;) edit: of moet ik misschien zeggen dat juist in 1280x1024 het wel goed wordt weergegeven en in de andere resoluties niet? ;) eindconclusie wordt volgens mij dat je op een crt een resolutie met andere verhouding moet gebruiken dan op een tft.
Link naar reactie
Dus NFS:U2 rekt het alleen uit :) Niet zoals andere games het doen met opnieuw renderen? Alleen in Windows is er geen vervorming. Ik teken bijvoorbeeld een circel in photoshop en hij is precies rond in 1280x1024, maar niet in andere resoluties. Dus een TFT heeft een andere fysieke verhouding omdat je op een CRT juist niet perfect rond krijgt op 1280x1024 (?).
Link naar reactie
ik bekijk het altijd zo: Heb je ruimte of je bureau? :CRT weinig ruimte? TFT Natuurlijk spelen ook nog andere zaken mee, zoals of het een goed kwaliteit beeld heeft, mooi eruit ziet, enz. Ik zou persoonlijk nog steeds voor crt gaan, omdat je een mooi, groot scherm dan kan kopen voor toch nog wat minder geld dan een goedkoope 15" tftje. Dus crt heeft mijn voorkeur.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...