Ga naar inhoud

goedkope flatscreen of dure CRT?


Aanbevolen berichten

Ik zou persoonlijk niet voor een 15 inch TFT gaan, dan liever een CRT. Spaar anders nog wat door en koop later een goede 17 inch TFT. Om te gamen is een CRT nog steeds het beste maar de TFT komt wel heel dicht bij. Tja wat wil je verder, qua ruimte is een TFT natuurlijk ideaal maar qua gamen en kleurechtheid en resolutie een CRT.
Link naar reactie
Staat of valt met de vraag waar je hem voor gebruikt. Doe je aan natuurfotografie, dan wint de CRT het nog steeds (betere kleurenweergave). Voor office-toepassingen sowieso flatscreen, daar is perfecte kleurenweergave niet echt een prioriteit, en profiteer je volledig van het rustiger beeld van TFT. Voor de meeste andere toepassingen komen de kwaliteiten steeds dichter bij elkaar. Met spelletjes (pardon games :-? ) heb ik geen ervaring.
Link naar reactie
Een tft hoort ook gewoon op max. resolutie te draaien, ik ben ook van een 19" CRT overgestapt naar een 17" tft, en deze overstap bevalt mij prima, beidde draaiden op 1280x1024. Een 17" tft op een lagere res. is dan ook niks. Een 15" tft hoort dan ook gewoon op 1024x768 te draaien en niet lager! In dit geval zou ik gewoon eventjes doorsparen, voor +/- 300 heb je al best een leuke 17" tft!
Link naar reactie
Ik draai vaak in games op een lagere resolutie (800x600) omdat mijn pc het niet aan kan. Dan ziet alles er toch wel minder mooi uit als je echt gaat vergelijken. Onder het spelen zul je het niet zo heel snel merken, maar dat ligt er maar aan hoe goed de interpolatie is van het scherm. Er zijn overigens ook mensen die 1280x1024 veel te klein vinden om makkelijk van te lezen (ik niet overigens ;)).
Link naar reactie
[quote:cecec01444="matel"]Ik draai vaak in games op een lagere resolutie (800x600) omdat mijn pc het niet aan kan.[/quote:cecec01444] Dat zal normaal geen probleem zijn (Athlon64 3500+ en 6600 pci-e kaartje) ik denk toch om een tft te nemen, het is een rustiger beeld en zoo veel plaats heb ik ook niet (jullie mogen blijven met argumenten posten heh, misschien zit er een bij dat mij volledig kan doen omslaan van gedacht!)
Link naar reactie
[quote:104e266b11="matel"]Ik draai vaak in games op een lagere resolutie (800x600) omdat mijn pc het niet aan kan. Dan ziet alles er toch wel minder mooi uit als je echt gaat vergelijken. Onder het spelen zul je het niet zo heel snel merken, maar dat ligt er maar aan hoe goed de interpolatie is van het scherm. Er zijn overigens ook mensen die 1280x1024 veel te klein vinden om makkelijk van te lezen (ik niet overigens ;)).[/quote:104e266b11] Da's vreemd. Mijn CRT staat op 1280 x 960 en niks is uitgerekt..
Link naar reactie
[quote:d19c0e862e="AswinW"][quote:d19c0e862e="matel"]Ik draai vaak in games op een lagere resolutie (800x600) omdat mijn pc het niet aan kan. Dan ziet alles er toch wel minder mooi uit als je echt gaat vergelijken. Onder het spelen zul je het niet zo heel snel merken, maar dat ligt er maar aan hoe goed de interpolatie is van het scherm. Er zijn overigens ook mensen die 1280x1024 veel te klein vinden om makkelijk van te lezen (ik niet overigens ;)).[/quote:d19c0e862e] Da's vreemd. Mijn CRT staat op 1280 x 960 en niks is uitgerekt..[/quote:d19c0e862e] Dat zeg ik toch ook niet :roll: Ik heb het hier over een TFT scherm die ik in lagere resolutie draai in games. Mijn CRT werkt overigens ook gewoon op 1280x1024. Best wel fijne resolutie, behalve in games, waar ik dan wel 1280x960 gebruik omdat je anders vervorming kunt zien.
Link naar reactie
Games zijn nooit verekt op 1280x1024, alleen je desktop is dat. in een game word gewoon alles gerendeerd op 1280x1024, het spel houd er rekening mee en zorgt dat een bal wel rond is op 1280x1024 door de bal rond te renderen. met een foto op je desktop is dat heel anders. Het is dus grote onzin dat een 1280x1024 resolutie verkeerd beeld zou geven in games, dat zou niet best wezen voor al die mensen met een 17"of 19"TFT scherm ;) :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...