anoniem Geplaatst: 14 januari 2005 Delen Geplaatst: 14 januari 2005 wat is volgens jullie het beste? een goedkope ( :-?)15 inch flatscreen van 235euro of een dure 17 inch CRT van 205 euro? (flatscreen monitor zou Acer AL1511s 15 inch TFT zijn, de CRT monitor zou een LG F700P Flatron 17 inch CRT zijn. De prijzen komen van www.loveno.be) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2005 Ik zou persoonlijk niet voor een 15 inch TFT gaan, dan liever een CRT. Spaar anders nog wat door en koop later een goede 17 inch TFT. Om te gamen is een CRT nog steeds het beste maar de TFT komt wel heel dicht bij. Tja wat wil je verder, qua ruimte is een TFT natuurlijk ideaal maar qua gamen en kleurechtheid en resolutie een CRT. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2005 Staat of valt met de vraag waar je hem voor gebruikt. Doe je aan natuurfotografie, dan wint de CRT het nog steeds (betere kleurenweergave). Voor office-toepassingen sowieso flatscreen, daar is perfecte kleurenweergave niet echt een prioriteit, en profiteer je volledig van het rustiger beeld van TFT. Voor de meeste andere toepassingen komen de kwaliteiten steeds dichter bij elkaar. Met spelletjes (pardon games :-? ) heb ik geen ervaring. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2005 Ik zou voor de CRT kiezen. Deze heb ik ook en bevalt heel goed. Heb zelf ook een 17" TFT van Philips. Ook goed, maar nadeel vind ik dat lagere resoluties altijd minder mooi zijn op een TFT. Ook zie je vaak de kleine kleurverschillen moeilijker op een TFT. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2005 mee eens: zeker als je met foto´s rommelt is crt verre te prefereren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2005 Een tft hoort ook gewoon op max. resolutie te draaien, ik ben ook van een 19" CRT overgestapt naar een 17" tft, en deze overstap bevalt mij prima, beidde draaiden op 1280x1024. Een 17" tft op een lagere res. is dan ook niks. Een 15" tft hoort dan ook gewoon op 1024x768 te draaien en niet lager! In dit geval zou ik gewoon eventjes doorsparen, voor +/- 300 heb je al best een leuke 17" tft! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2005 idd, voor iets meer dan 300 euro is een BenQ met 12ms al te koop. Zijn erg goede schermen en lekker scherp geprijst. Of die CRT (als je ruimte hebt) of een betere TFT (dus iets langer sparen) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2005 Ik draai vaak in games op een lagere resolutie (800x600) omdat mijn pc het niet aan kan. Dan ziet alles er toch wel minder mooi uit als je echt gaat vergelijken. Onder het spelen zul je het niet zo heel snel merken, maar dat ligt er maar aan hoe goed de interpolatie is van het scherm. Er zijn overigens ook mensen die 1280x1024 veel te klein vinden om makkelijk van te lezen (ik niet overigens ;)). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2005 [quote:cecec01444="matel"]Ik draai vaak in games op een lagere resolutie (800x600) omdat mijn pc het niet aan kan.[/quote:cecec01444] Dat zal normaal geen probleem zijn (Athlon64 3500+ en 6600 pci-e kaartje) ik denk toch om een tft te nemen, het is een rustiger beeld en zoo veel plaats heb ik ook niet (jullie mogen blijven met argumenten posten heh, misschien zit er een bij dat mij volledig kan doen omslaan van gedacht!) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2005 Ik zou voor CRT gaan en als je nog een beetje leuk budget hebt, (je hebt het over een dure CRT) zou ik voor een Iiyama gaan 17" van de Hm serie van ze. of nog beter 19" kost nu 380 euro geloof ik, maar is het beste crt beeldscherm op de markt heb ik bij THG mogen lezen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2005 [quote:104e266b11="matel"]Ik draai vaak in games op een lagere resolutie (800x600) omdat mijn pc het niet aan kan. Dan ziet alles er toch wel minder mooi uit als je echt gaat vergelijken. Onder het spelen zul je het niet zo heel snel merken, maar dat ligt er maar aan hoe goed de interpolatie is van het scherm. Er zijn overigens ook mensen die 1280x1024 veel te klein vinden om makkelijk van te lezen (ik niet overigens ;)).[/quote:104e266b11] Da's vreemd. Mijn CRT staat op 1280 x 960 en niks is uitgerekt.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 [quote:d19c0e862e="AswinW"][quote:d19c0e862e="matel"]Ik draai vaak in games op een lagere resolutie (800x600) omdat mijn pc het niet aan kan. Dan ziet alles er toch wel minder mooi uit als je echt gaat vergelijken. Onder het spelen zul je het niet zo heel snel merken, maar dat ligt er maar aan hoe goed de interpolatie is van het scherm. Er zijn overigens ook mensen die 1280x1024 veel te klein vinden om makkelijk van te lezen (ik niet overigens ;)).[/quote:d19c0e862e] Da's vreemd. Mijn CRT staat op 1280 x 960 en niks is uitgerekt..[/quote:d19c0e862e] Dat zeg ik toch ook niet :roll: Ik heb het hier over een TFT scherm die ik in lagere resolutie draai in games. Mijn CRT werkt overigens ook gewoon op 1280x1024. Best wel fijne resolutie, behalve in games, waar ik dan wel 1280x960 gebruik omdat je anders vervorming kunt zien. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 1280x960 is 4:3 verhouding, net zoals 800x600 en 1024x768 1280x1024 is dat dus NIET, dat kan er dan voor zorgen dat het beeld iets verrekt kan zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 Games zijn nooit verekt op 1280x1024, alleen je desktop is dat. in een game word gewoon alles gerendeerd op 1280x1024, het spel houd er rekening mee en zorgt dat een bal wel rond is op 1280x1024 door de bal rond te renderen. met een foto op je desktop is dat heel anders. Het is dus grote onzin dat een 1280x1024 resolutie verkeerd beeld zou geven in games, dat zou niet best wezen voor al die mensen met een 17"of 19"TFT scherm ;) :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 ik geef alleen aan waar het aan zou kunnen liggen, heb het zelf nog niet kunnen vaststellen of het vervormt :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 Het beeld vervormt dus in je desktop, probeer het maar eens, teken maar een rondje met Paint of zo en bekijk hem vervolgens op 1280x1024. in games is alles echter normaal, bij Half-Life 2 staat er niet voor niets (LCD) achter 1280x1024. deze resolutie word gewoon zonder vervorming gerendeerd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 Ik heb wel last van vervorming op 1280x1024 op mijn CRT. In NFS:U2 is dat heel duidelijk te zien aan de auto. In games als FarCry, Doom III, Half-life 2 valt het niet op / is er geen vervorming. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 Ik heb NFSU2 ook, ik speel echter op 1600x1200, maar ik zal hem eens testen op mijn andere tft op 1280x1024, kan me haast niet voorstelen namelijk dat dit zo is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 Heeft een TFT fysiek geen andere verhoudingen van het beeld? Dan kan namelijk 1280x1024 wel goed beeld geven op een TFT, maar bij een CRT vervorming. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 een 17 en 19" tft heeft fisiek een verhouding van 1280 bij 1024 beeldlijnen, dat is dan ook de native resolutie, bij een CRT word het beeld heel anders opgebouwd, maar of dat de reden is? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen