Ga naar inhoud

Primeur! nForce4 + 6600GT/6800GT SLI-test uit nummer 2!


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort weer SLI en de zelfde problemen als Stinger en wat ik eerder met de 3D1 ook had. SLI wil niet werken in 3dmark '03 en nu ook in '05 niet meer. Ik heb wat gezocht op internet en het heeft waarscheinlijk te maken met de DVI uitgang. Ik ga vanavond testen via analoog signaal ipv DVI (mijn beeldscherm word nu DIgitaal aangestuurd). Vraag aan stinger is dan ook, gebruik jij een TFT met DVI?
Link naar reactie
  • Reacties 157
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    158

[quote:58a27170d7="Vandread"]Hip Hip Hurray RD is de ware 3d man des forums :D Je hebt wat leuke plaatsen op Mofoc echter heb ik wel het idee dat sommige mensen je met een heel schuin ook aankijken.... Wat is momenteel trouwes de beste gf6 driver?[/quote:58a27170d7] 71.24 driver. Als ze me daar schuin aankijken sturen ze daar maar een PB, ik weet wel wat je reden is (hun reden is) maar dat vind ik dus BS. Ik hou me aan de regels van Mofoc. Er staan ook Team scores bij hun, dat is voor mij het zelfde, Overigens ben ik bezig er voor te zorgen dat ik die XFX kaarten over kan kopen dus dan is dit speelgoed permanent. 8)
Link naar reactie
Die 71.80 heb ik wel gezien maar niet getest. 71.24 draaide bij mij zonder problemen in HL2 met de Gigabyte 3D1 Ik ben nu bezig voor een artikel voor PCZone Benelux, daar zijn die 2x XFX 6800 Ultra ook voor, ik gebruik voor dat artikel 67.66 drivers van www.nzone.com deze zijn niet zo snel als de 71.24 maar wel officieel van nVidia.
Link naar reactie
Heb sinds gisteren een 3200+ te leen gekregen en nog eens geprobeerd om SLI draaiende te krijgen. Wel het is me dan uiteindelijk toch gelukt en ik denk dat SP2 er voor iets tussen zat. Systeem draait nog niet zoals het zou moeten draaien (soms heb ik nog een bench onder de 4000) maar ik heb al 6878 punten gehaalt op 3dmark05 wat toch al een verbetering is tegenover de schamele 3000. http://users.telenet.be/Kiara_oliver/bench7.JPG
Link naar reactie
Ik snap de hele hype om dat sli verhaal niet, denk dat veel mensen zich weer in een marketing verhaal laten meeslepen.... Ten eerste dat iedere game expliciet in de drivers ingeprogrameerd moet worden om er zinvol gebruik van te maken is al een groot min punt.... Ten tweede de prijs, als ik zie wat een sli-board met adequate voeding en twee midrange kaarten al kost... (plus processor, processor kracht is ook nog een beperkende factor in het hele sli verhaal) en dan te bedenken dat een sli systeem met twee midrange kaarten niet voldoende is om de prestatie van een enkele 6800 ultra te halen.. bovendien denk ik dat de werkingsgraad in de toekomst als de spellen nog meer cpu-kracht verlangen alleen nog maar afneemt het enige wat ik eraan kan ontdekken is dat het technische aspect misschien interessant is. Een zinvol gebruik zou ik b.v in de CAD of VR wereld eventueel zien. maar daar zijn dergelijke technieken al lang(er) in gebruik. (denk bv aan de onyx4 serie van SGI die 32 ATI kaarten parallel schakelt)
Link naar reactie
Ik zelf vind SLI alleen maar leuk om meet te experimenteren, aangezien het mij niet zoveel geld kost kan ik dit doen, maar als ik heel eerlijk moet wezen vind ik het te duur voor wat je er voor terug krijgt. Het is alleen itteressant met 2x 6800GT (of Ultra) en dan heb je inderdaad een dure voeding, mobo, CPU e.d. nodig. Het is dus alleen wegegeld voor een aantal mensen die niet op een cent meer of minder kijken. 2x 6600GT vind ik niet de moeite, een 6800GT of X800XL is goedkoper en naar mijn inziens een betere keuze. Dan kom je inderdaad nog bij het punt wat jij als eerste opnoemt, het spel moet in de drivers worden ondersteund anders werkt het simpelweg niet. het hele SLI verhaal is te driver gevoelig, ik hoop echt dat ATI dit met Multi Rendering beter gaat aanpakken.
Link naar reactie
Ik heb even een foto gemaakt van alle High-end PCI-Express grafische kaarten die ik momenteel thuis heb liggen: [img:ef4afff52c]http://slashhead.homestead.com/files/Reddragon/Red_Dragon_PCI-Express_cards_gallore.JPG[/img:ef4afff52c] [size=9:ef4afff52c]2x XFX 6800 Ultra, 2x MSI 6800GT, 1x Club-3d X850XT, 1x ATI reference X850 PRO, 1x MSI X800XL[/size:ef4afff52c] Komt mij ook niet vaak voor dat ik voor ruim 3000 Euro aan grafische kaarten thuis heb ;) Ik ga van de week eens testen of 2x 6800GT en 2x 6800 Ultra nu veel uitmaken met een relatief langzame CPU, vervolgens ga ik nog een SLI gedeelte maken voor de FAQ
Link naar reactie
[quote:368df2ef5e="Red Dragon"]PE is heel erg moeilijk te krijgen, kan er zelfs niet een voor mijn artikel bemachtigen, zelfs ATI had er niet een voor me :( Dingen zijn enorm schaars, ach ik klok die X850XT wel over naar 540/590 voor dit artikel.[/quote:368df2ef5e] Dat bedoel ik, niemand kan zekerheid geven over die kaart, heb nu morgen een X850XT binnen, dan zie ik wel weer verder hoe het gaat. Kan niet 2 keer zo'n pech hebben ga ik maar van uit :roll: Moet toch eigenlijk die Computer! Totaal is gaan kopen om je artikelen te kunnen lezen he RD :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...