Ga naar inhoud

Primeur! nForce4 + 6600GT/6800GT SLI-test uit nummer 2!


Aanbevolen berichten

Helaas, helaas het werkt niet. Ik weet 100% zeker dat mn hardware correct staat ingesteld, dat mn jumper, verbindingsstukjes, SLIboard goed zit. Ik heb een 3500+ Winchester, 2x256MB OCZ PC3700EB, Maxtor DMax9 160GB SATA, Levicom 500W, en Thermalright SLK948u met Delta fan. Het eerste probleem wat ik zou kunnen bedenken is dat de Winchester de instructies niet begrijpt... Wat zou het probleem kunnen zijn? Ik zal eens met BIOS defaults testen. Dan maar geen instellingen voor bepaalde zaken. [edit] Ook met BIOS defaults werkt het niet [/edit]
Link naar reactie
  • Reacties 157
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    158

[quote:ee4c59a83a="Stinger666"]Helaas, helaas het werkt niet. Ik weet 100% zeker dat mn hardware correct staat ingesteld, dat mn jumper, verbindingsstukjes, SLIboard goed zit. Ik heb een 3500+ Winchester, 2x256MB OCZ PC3700EB, Maxtor DMax9 160GB SATA, Levicom 500W, en Thermalright SLK948u met Delta fan. Het eerste probleem wat ik zou kunnen bedenken is dat de Winchester de instructies niet begrijpt... Wat zou het probleem kunnen zijn? Ik zal eens met BIOS defaults testen. Dan maar geen instellingen voor bepaalde zaken. [edit] Ook met BIOS defaults werkt het niet [/edit][/quote:ee4c59a83a] Wat mij opvalt is dat wij toch wel een vergelijkbare setup hebben Stinger. 3000+ Winchester, 2x512 OZC PC3200EL, 2x36GB Raptor (SATA), Levicom 500W, Prometeia. http://users.telenet.be/Kiara_oliver/setup.JPG
Link naar reactie
Ik zal morgen eens benchen met OEM DDR latten en anders heb ik nogwel wat anders liggen. Maar ik begin zelf heel erg te denken aan de Winchester core van de AMD. Of zou het de voeding zijn (Lijkt me sterk maar ik hang er wel ff een losse 350W bij in. verder kan ik niks bedenken. Mn mobo is pas terug van RMA omdat ik eerst dacht dat het het mobo was maar dat bleek dus niet zo toen het nieuwe plankje exact hetzelfde presteerde.
Link naar reactie
YES!!! het is me gelukt, ik haal nu 14300 3dmark '04 met een Gigabyte 3D1 ipv de magere 10K Zo heb ik het gedaan: Gloednieuwe instalatie van windows XP PRO NL + SP2 Vervolgens de drivers geinstaleerd van de nForce 4 die bij het Gygabyte SLI bord worden geleverd. vervolgens de 71.24 drivers geinstaleerd Schone isntalatie van 3dmark '03 build 3.5.0 Windows Update uitgeschakeld Windows Firewall uitgeschakeld. Systeem Herstel uitgeschakeld Geen enkele andere software geinstaleerd. Nu haal ik dus wel een goeie score met SLI. Ook zijn mijn temperatuur problemen weg, in het begin werd de Gygabyte 3D1 erg heet, blijkbaar stuurden de drivers de kaart niet correct aan. Specs test pc: [list:fc86d843d2]Athlon 64 3500+ Socket 939 "newcastle" Gigabyte K8NXP-SLI Gigabyte GV-3D1 (2x 6600GT in SLI op een grafische kaart) 1024mb OCZ PC3700 EB (2x 512mb in Dual Channel) @ Cas 2.5 en 1T command. OCZ Powerstream 520watt (ATX12V 2.0 specs)[/list:u:fc86d843d2] Wat ik denk over SLI, het komt erg nauw hoe je je pc instaleerd, de drivers van het moederbord, de Bios van je moederbord en grafische kaarten en de drivers van je grafische kaart moeten allemaal goed op elkaar zijn afgestemd, zo niet krijg je erg snel prestatie verlies of andere problemen.
Link naar reactie
[quote:5b5cdc6470="Red Dragon"]Welke nForce drivers gebruik je voor het moederbord?[/quote:5b5cdc6470] Ik gebruik die van Asus die bij het moederbord zijn geleverd. Andere bijv de 5.10 van nVidia kan ik niet installeren want dat sluit de setup af. BTW leuk dat jij een Newcastle hebt ;) Ik ga er steeds meer aan denken dat het de CPU is. Ik ga wel weer voor de zoveelste herinstallatie dan. Maaruh moet je SP2 installeren? Ik vind dat maar niks maargoed.
Link naar reactie
Tijdens het maken van het SLI artikel gebruikte ik een A64 4000+ "Clawhammer", die werkt dus ook. De 5.10 drivers zijn niet goed voor de nForce4, je moet inderdaad de meegeleverde drivers gebruiken, dacht dat dat 6.3 of zo was. Ik heb een WinXP PRO NL cd waar SP2 al bij in zit, gaat dus standaard bij mij met een verse instalatie. Probeer gewoon zo te instaleren zoals ik gedaan heb, bij mij werkt dat erg goed., Opnieuw instaleren van je pc gaat met onze specs toch binnen een uurtje, dus dat boeit niet ;)
Link naar reactie
Forget what I said about the CPU, dat is het denk niet want op Tweakers is iemand met een Winchester waarbij het met twee Leadtek kaarten werkt. Het lijkt erop dat het werkt in 2K3. Installatie volgens Red Dragon met een beetje van Stinger (Ik moest eraan geloven dat SP2 dus nu maar wel erop) WinXP met SP1 Daarna SP2 Firewall uit, Updates uit. nForce 4 drivers van Asus v6.31 71.24 Forceware Verder geen progsels en SLI enabled en drivers ingesteld exact als voorheen. 13880 3DMark 2K3 MAAAARRR HELAAS ALWEER 2K5 werkt niet! 3300Punten en meer niet. :x :-? Zou het dan toch aan SP2 liggen? Ik had voorheen SP1 met DX9.0c los en toen werkte het niet. Maar er staat nergens dat het verplicht is SP2 te installeren. Wreemd wreemd, dat een WinXP install zo gevoelig is voor dit probleem? Of blijft het toch een BIOS probleem aangezien 2K5 weer niet werkt! Ik heb nu overigens Asus BIOS 1003-004 Beta en de Club3D standaard BIOS gebaseerd op SDP1 van nVidia. Voorheen deed ik exact hetzelfde alleen geen SP2 Waarom doet 2K5 het nou weer niet :(
Link naar reactie
Dat had ik ook, pc herstarten en nog een keer 3dmark '05 draaien. dat loste bij mij het probleem op. Ik draaide eerst 3dmark '03 met die Gigabyte 3D1 en haalde die 14300 punten (3D1 heeft sneller geheugen als een 6600GT) en daarna draaide ik 3dmark '05 en had ook een score van 3500 of zo. Nadat ik de pc herstarte en 3dmark '05 weer draaide had ik wel een score van 6000+
Link naar reactie
Helaas heeft rebooten niet geholpen! Ik heb net ook weer ff snel 1001-014 erin terug gestopt maar het werkt nog steeds niet. Ik ga maar weer Raymond zn BIOS'en testen en hopen dat het nu wel werkt. Ik wordt er echt gek van :o Update: Raymond zn BIOS'en helpen niet. Ook de BIOS van een Leadtek mocht niet baten. Ik denk dat ik het niet op Club3D zn kaarten mag afschuiven maar dat het een combinatie van factoren is! Maar als de Leadtek kaarten ook reference zijn en wel werken vraag ik me toch af waar het fout gaat....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...