Ga naar inhoud

Primeur! nForce4 + 6600GT/6800GT SLI-test uit nummer 2!


Aanbevolen berichten

dat kan, als je SLI niet inschakelt heb je gewoon 2 kaarten, die dus 2 schermen per stuk ondersteunen. 2x2 = 4 omdat je dan 2 snelle kaarten in je pc kunt zetten kun je probleemloos die 4 schermen aansturen. Of je 4 schermen in SLI kunt, ik dacht het NIET.. maar daar kan iemand anders iets meer over vertellen ?
Link naar reactie
  • Reacties 157
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    158

Ik heb sinds verleden week dezelfde setup als computer totaal en ik moet zeggen dit is gewoon een ramp. Die kaartjes die zij gebruiken (6600GT van Club-3D) zijn niet SLI ready. http://www.nvidia.com/object/nzone_hardware_certified.html Wat wil dat zeggen, u kan ze in SLI modus laten draaien maar je prestaties worden er niet beter op dan met 1 van zulke kaart. Snap dan ook niet dat computer totaal een deftige test heeft kunnen doen of ze moeten van de fabrikant andere kaarten gekregen hebben. Nogthans zet Club3D het volgende op hun dozen: Note to Power users and 3D Freaks: For SLI functionality, you will need a mainbord with two x16 lane PCIe slots and a second identical Club-3D GeForce 6600GT. Na dagen rond te surfen op verschillende fora heb ik al tientallen mensen leren kennen met hetzelfde probleem. Hopelijk doet Club3d er nu iets aan want dit is echt wel balen :evil:
Link naar reactie
[quote:c650fe71c2="Jackson5"]Waar ik nu heel benieuwd naar ben, en dat heb ik in geen artikel nog duidelijk kunnen lezen, is of je met twee videokaarten die dus NIET gekoppeld zijn, 4 monitoren/TFT's kunt aansturen. En dan wel op zo'n manier als de Matrox Parhelia dat doet. 8) Ik wil dit weten om dat ik nu met de Matrox in Flightsimulator op een resolutie van 3840 x 1024 werk, uitgespreid over drie schermen dus. Als ik nu datzelfde grapje met de SLI configuratie zou kunnen uithalen, kan ik dus in Flightsim op een resolutie van bijv. 5120 x 1024 = 4 schermen gaan werken ! Wie kan mij uit ervaring vertellen of dit gaat werken ????? (ik wil het wel zeker weten voor ik een hoop geld ga uitgeven....)[/quote:c650fe71c2] Zoals NoepZor reeds aangeeft kan je inderdaad 4 beeldschermen aansturen als je 2 PCI-Express kaarten in je SLI moederbord plaatst. je schakeld dan SLI niet in en hebt dan gewoon 2 grafische kaarten en kan dan inderdaad 4 beeldschermen gebruiken.
Link naar reactie
[quote:5c26e0cb57="JinXx"]Ik heb sinds verleden week dezelfde setup als computer totaal en ik moet zeggen dit is gewoon een ramp. Die kaartjes die zij gebruiken (6600GT van Club-3D) zijn niet SLI ready. http://www.nvidia.com/object/nzone_hardware_certified.html Wat wil dat zeggen, u kan ze in SLI modus laten draaien maar je prestaties worden er niet beter op dan met 1 van zulke kaart. Snap dan ook niet dat computer totaal een deftige test heeft kunnen doen of ze moeten van de fabrikant andere kaarten gekregen hebben. Nogthans zet Club3D het volgende op hun dozen: Note to Power users and 3D Freaks: For SLI functionality, you will need a mainbord with two x16 lane PCIe slots and a second identical Club-3D GeForce 6600GT. Na dagen rond te surfen op verschillende fora heb ik al tientallen mensen leren kennen met hetzelfde probleem. Hopelijk doet Club3d er nu iets aan want dit is echt wel balen :evil:[/quote:5c26e0cb57] Ik ben de schrijver en de tester van dit artikel, ik kan je vertellen dat ik de twee GeForce 6600GT kaarten rechstreeks van Club-3d heb ontvangen en deze kaarten probleemloos in SLI draaiden. In de gevanceerde eigenschappen van de driver moet je SLI inschakkelen, maar dan ben je er nog niet, na het herstarten van je PC en als SLI dan is ingeschakkeld moet je nog een keer aangeven dat je SLI wilt gebruiken maar nu op een andere plek, namelijk bij de 3d optie's waar je ook Anti-Ailiasing en Anisothropische filtering kan in en uitschakelen, als je in dat gedeelte van de driver zit kan je geavanceerde functies aanvinken, als je dat vervolgens hebt gedaan kan je ook SLI op single of dual card zetten.
Link naar reactie
[quote:bb4a8df53f="Safihre"][quote:bb4a8df53f="JinXx"]Dank je Red Dragon voor je snelle respons, ik post dit artikel direct op de andere fora. bedankt :D[/quote:bb4a8df53f]Dus het heeft geholpe?[/quote:bb4a8df53f] Kan ik je nog niets over vertellen want ik heb juist mijn processor verkocht, ik laat je wel weten of het bij de anderen is gelukt. Edit// Ik heb juist een mailtje teruggekregen en blijkbaar niet: Hoi JinXx Ik ben bekend met hetgeen wat je me net mailde. Dat had ik ook al gevonden! Toch hartelijk bedankt. Mensen die met het probleem meedenken is fijn! Ik ben bezig met een andere BIOS in te flashen, maar op dit moment gaat dat nog niet wegens problemen met het flashprogramma. Ik mail met de maker van het programma om het wel werkend te krijgen en ik heb Club3D gemaild met het verzoek voor een nieuwe BIOS, want het werkt gewoon weg niet. Ook de maker van het flashprogramma is bekend met het probleem en we proberen een geeditte BIOS te fixen! MVG Stinger666 / Steven
Link naar reactie
Ik ben Raymond Koning, Product Manager Club-3D Sli werkt in principe met elke nVidia grafische kaart mits het identieke kaarten zijn. Enige prikkels in dit concept zijn meestal gerelateerd aan het geval "nieuwe techniek". Ik heb samen met Michiel twee Club-3d 6600GT kaarten aan de gang gekregen. Het enige probleem waarmee wij geconfronteerd werden was dat het moederbord blijbaar niet consequent reageert op wie is nu "master"en wie is "slave". In ons geval was dit dus precies anders om dan bij de 6800GT. Wat opviel met Sli is dat het vaak een BIOS geknoei is van nVidia dat nog wel enige fine tuning nodig heeft. Dus mocht je over een dergelijk moederbord beschikken, dan moet je regelmatig je BIOS updaten mocht je problemen ondervinden.
Link naar reactie
[quote:5c3880b152="JinXx"] Ik ben bezig met een andere BIOS in te flashen, maar op dit moment gaat dat nog niet wegens problemen met het flashprogramma. Ik mail met de maker van het programma om het wel werkend te krijgen en ik heb Club3D gemaild met het verzoek voor een nieuwe BIOS, want het werkt gewoon weg niet. Ook de maker van het flashprogramma is bekend met het probleem en we proberen een geeditte BIOS te fixen! MVG Stinger666 / Steven[/quote:5c3880b152] Ik neem aan dat dit over het moederbord gaat? Het is namelijk niet nodig om de VGA te flashen, dat heeft zich namelijk al bewezen dat het werkt. [color=red:5c3880b152]Mocht je toch denken dat dat nodig is, backup dan ALTIJD eerst je oude BIOS!!!![/color:5c3880b152]
Link naar reactie
[quote:2b14d4858b="NoepZor"]kan ook alsnog aan de drivers liggen, heb je de nieuwste drivers voor je moederbord en vga kaarten ? en stel ze goed in! :)[/quote:2b14d4858b] Stinger666 die mij de mail stuurde dat deze oplossing niet werkte heeft zijn 1ste moederbord (asus A8N-SLI) een paar dagen geleden omgeruild voor een nieuw exemplaar. Hij is er niets mee gebaat aangezien hij nog altijd dezelfde problemen heeft. Ik kan je nog niet zeggen of de huidige oplossing zal werken op mijn Asus A8N-SLI aangezien ik nog even moet wachten op een nieuwe processor. @ NoepZor, ik heb idd alle nieuwe drivers al geprobeerd en waren correct ingesteld. De mogelijke oplossing die Red Dragon aanhaalde staat nergens beschreven dus ja daar had ik overgekeken. :wink:
Link naar reactie
[quote:7e824bec3f="Slashhead"]Ik ben Raymond Koning, Product Manager Club-3D Sli werkt in principe met elke nVidia grafische kaart mits het identieke kaarten zijn. Enige prikkels in dit concept zijn meestal gerelateerd aan het geval "nieuwe techniek". Ik heb samen met Michiel twee Club-3d 6600GT kaarten aan de gang gekregen. Het enige probleem waarmee wij geconfronteerd werden was dat het moederbord blijbaar niet consequent reageert op wie is nu "master"en wie is "slave". In ons geval was dit dus precies anders om dan bij de 6800GT. Wat opviel met Sli is dat het vaak een BIOS geknoei is van nVidia dat nog wel enige fine tuning nodig heeft. Dus mocht je over een dergelijk moederbord beschikken, dan moet je regelmatig je BIOS updaten mocht je problemen ondervinden.[/quote:7e824bec3f] Hallo Raymond en users.... Ik ben de desbetreffende Stinger666 die met hetzelfde probleem zit als JinXx. Ik heb ook de A8N SLI Deluxe met de laatste BIOS en zelfs laatste Beta BIOS'en. Ik weet wat ik doe en heb veel ervaring met flashen e.d. Ik heb hier twee 6600GT's van Club3D en die werken niet in SLI met de A8N. Nu kan er makkelijk worden gezegd dat het aan het moederbord ligt maar ik vraag me dan geijk af waarom een SLI opstelling met Leadtek, Asus, MSI of een ander merk wel werkt en er in NL al twee personen zijn met Club3D kaarten waarbij het niet werkt? Ik zou dit niet zo makkelijk aan nVidia afschuiven! Ik snap de gedeelde verantwoordelijkheid van developer en re-vendor. Jullie moeten zorgen dat jullie kaarten ook met SLI werken! En niet alleen nVidia. Die moet voor goede driver support zorgen. Als de rest wel werkt en Club3D niet (En jah de rest werkt ook met reference design kaarten) dan moet Club3D voor een werkende BIOS zorgen. Als Club3D graag kaarten verkoopt en dat wil blijven doen dan kunnen ze beter zorgen dat het werkt. Gaan ze ook bij nVidia van de lijst af als een niet werkende kaart! Oftewel kunnen ze wel op deze lijst worden vermeld want dat is nu niet zo namelijk! : http://www.nzone.com/object/nzone_hardware_certified.html Owhjah ik heb de kaart geflashed en de oude BIOS gebackupped hoor. Er draait nu een Gigabyte BIOS in maar dat levert geen prestatie winst op. Misschien moet ik de kaartjes toch maar RMA sturen en een ander merk halen of Club3D zou me misschien kunnen helpen! De andere BIOS mocht niet baten. Het levert geen prestatiewinst. Dus SLI werkt niet. Ook het weer terugflashen van twee identieke Club3D Biosen levert geen resultaat. SLI werkt niet met 2 Club3D kaarten op een A8N-SLI en dat ligt niet aan de Asus! Owhjah en voordat iemand denkt dat een van de kaarten mogelijk defect is en ik onzin zit te vertellen. De kaarten werken afzonderlijk uitstekend en halen wat ze moeten halen. Maar in SLI doet het het gewoon niet.
Link naar reactie
Ik wil hier verder geen discussie over voeren (of Club-3D nu goed of slecht is). Ik geef hier mijn visie en ervaringen van het verhaal. Doe ermee wat je zelf goed dunkt. technisch inhoudelijk wil ik graag een steentje bij dragen als dat kan, maar zal in geen enkel opzicht ingaan op merk gerelateerde postings. Vriendelijke groeten, Raymond
Link naar reactie
[quote:0edabd8f44="Slashhead"]Ik wil hier verder geen discussie over voeren (of Club-3D nu goed of slecht is). Ik geef hier mijn visie en ervaringen van het verhaal. Doe ermee wat je zelf goed dunkt. technisch inhoudelijk wil ik graag een steentje bij dragen als dat kan, maar zal in geen enkel opzicht ingaan op merk gerelateerde postings. Vriendelijke groeten, Raymond[/quote:0edabd8f44] Hoi Raymond dat moet je zeker niet doen in jou positie maar je hebt helaas in een posting hiervoor het verhaal al proberen door te schuiven naar Asus ;) Asus is idd ook niet het beste stukje hardware op aarde maar die gasten komen elke week wel met een nieuwe (Beta) BIOS. Ik ben altijd een tevreden gebruiker van Club3D geweest, maar ik verwacht wel een stukje service van Club3D uit. Ze mogen van mij met een nieuwe BIOS komen waarmee het allemaal wel werkt. Maar ik wacht al een week op mailtje van de TD van Club3D. Owjah Noepzor waar kan ik die nieuwe BIOS dan wel halen waarmee het wel werkt? Ik heb alle beta biosen van Asus al geprobeerd ook de laatste 1003-005 en dat mocht niet baten.
Link naar reactie
[quote:e0b70376d8="Red Dragon"]Ik kreeg van Asus een nieuwe bios om SLI aan de praat te krijgen, met die nieuwe bios lukte het wel, neem eens contact op met Asus, ik denk namelijk zelf dat het aan de Bios van het moederbord ligt en niet aan de Club-3d kaarten. Ik zelf vond het Asus moederbord nog niet helemaal lekker lopen.[/quote:e0b70376d8] Dat al geprobeerd? Kan het niet opmaken uit je verhaal. [quote:e0b70376d8="Stinger666"]Asus is idd ook niet het beste stukje hardware op aarde maar die gasten komen elke week wel met een nieuwe (Beta) BIOS. [/quote:e0b70376d8] is dat goed ofzo :lol:
Link naar reactie
[quote:827e28b148="Vandread"][quote:827e28b148="Red Dragon"]Ik kreeg van Asus een nieuwe bios om SLI aan de praat te krijgen, met die nieuwe bios lukte het wel, neem eens contact op met Asus, ik denk namelijk zelf dat het aan de Bios van het moederbord ligt en niet aan de Club-3d kaarten. Ik zelf vond het Asus moederbord nog niet helemaal lekker lopen.[/quote:827e28b148] Dat al geprobeerd? Kan het niet opmaken uit je verhaal. [quote:827e28b148="Stinger666"]Asus is idd ook niet het beste stukje hardware op aarde maar die gasten komen elke week wel met een nieuwe (Beta) BIOS. [/quote:827e28b148] is dat goed ofzo :lol:[/quote:827e28b148] Als je goed leest had je kunnen lezen dat ik alle beta's van Asus al heb geprobeerd... ook de laatste nieuwe official release! Nee het is idd niet goed dat Asus met zoveel BIOS'en komt maar ze doen het wel ;) En anders wil ik die BIOS van Red Dragon wel hebben! Dus bij deze komt u maar op ;)
Link naar reactie
[quote:1b806d5950="Stinger666"]En anders wil ik die BIOS van Red Dragon wel hebben! Dus bij deze komt u maar op ;)[/quote:1b806d5950] [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/privmsg.php?mode=post&u=7033]PBtje[/url] doet wonderen [img:1b806d5950]http://gathering.tweakers.net/global/smileys/smile.gif[/img:1b806d5950]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...