Ga naar inhoud

Gekleurde puntjes met CRT-scherm


Aanbevolen berichten

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Na een tijdje gamen komt Asusprobe met CPU tot 73 en mobo tot 49. Hij staat in een bureau en het is een Prescott-proc. Maar de leverancier zei dat met een door hun geplaatste speciale cooler er geen problemen zouden ontstaan. Kan ik hem wel geloven? Er zit een fan op de proc en een achter de voeding, verder geen fans volgens mij. Overigens ben ik hardwaretechnisch een leek (al leer ik hier snel bij). Trouwens, mijn ADSL-modem wordt ook lekker warm (Zyxel).
Link naar reactie
Als de cpu echt 73 graden wordt, is dat veel te heet. 49 voor het moederbord is ook vrij warm. Ik denk dat je het meeste baat hebt bij (minimaal) een extra case fan. Een processorkoeler heeft niet veel effect, als de lucht in de kast te warm is. Hou er rekening mee, dat je videokaart te warm is geweest, en onherstelbaar beschadigd kan zijn.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Nou, ben inmiddels 2 keer teruggeweest bij mijn leverancier en: 1: van het frame waar het koelblok en de ventilator inzaten op de CPU op het mobo was een stukje afgebroken, na reparatie (meteen), blijft bij stressen de CPU-temperatuur nu op ongeveer 42 in rust en 55 bij stressen (laatste was 72/73). De artifacts kwamen daar niet voor, maar ik heb het scherm niet van dichtbij gezien. Maar dit euvel zou wel de oorzaak zijn. Niet dus, dus een dag later erg boos weer terug. 2: toen bleek het koelblokje op de RADEON los te zitten. Een RMA pikte ik niet (ik wilde het in een keer opgelost hebben) en een 9600 Connect3D was niet zomaar voorradig/bestelbaar. Toen werd aangeboden een (duurdere nieuwe) Connect3D 9550 met 256 Mb (geen SE). Volgens hun is die 30% sneller. En, ook niet onbelangrijk, de artifacts zijn verdwenen. Dus dat is nu ook opgelost. Ik heb nu 3DMark03 waarmee ik de boel stress en het gaat best wel OK, alleen verderop in de test wordt de framerate lager en wordt het beeld schokkerig en rafeliger; ligt dit aan de soort test? De begintests gaan zeer soepel. Is er nog wat mis of kan deze kaart die tests minder goed doorstaan, ik snap ook wel dat dit geen topgamekaart is. Peter.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...