Ga naar inhoud

Videokaart keuze


Aanbevolen berichten

Mijn huidige videokaart heeft onlangs het leven gelaten. Nu is dat niet zo heel erg want hij was toch wel aan vervanging toe. Nu kan ik alleen wel wat support gebruiken bij het kiezen van een nieuwe video kaart. Mijn systeem: Athlon 1600 XP K7T266 PRO (kan max. 2100 XP aan & Supports AGP 2.0 1x/2x/4x) 1 * 512 MB DDR (nog 2 sloten vrij) GF2 MX400 (kapot :)) Nu heb ik een budget van maximaal 200 euro (liever rond de 150 maar koop liever nu iets goeds dan iets wat over 2 maanden al weer verouderd is.) Ik vraag mij alleen af in hoeverre het handig is om een snelle video kaart te kopen omdat misschien andere onderdelen van mijn computer "te langzaam" zijn om optimaal de snelheid van de video kaart te benutten. Daarom de volgende vragen: - Welke videokaart (met DVI) sluit het beste bij mijn budget / systeem aan ? - Is het hierbij handig om ook andere onderdelen van mijn systeem te updaten (cpu of geheugen?) Nog even mijn wensen voor de computer: - Geschikt voor gamen op "redelijk" grafisch niveau - Geluidsstil - Stabiel omgeving (dus geen overclocken, flashen, tweaken or whatsoever van de video kaart ;)) Alvast super bedankt voor de reacties!
Link naar reactie
[quote:e67807dc52="Vandread"][quote:e67807dc52="Melancholy"]Dan zou ik zelf voor de 9800Pro gaan....net binnen het budget van 200 Pleuro[/quote:e67807dc52] dan zou ik helemaaaaal voor een 6800le gaan :-? die is namelijk 199 bij de juist winkels en is sneller :o (vobis, paradigit geloof ik)[/quote:e67807dc52] en dan kan je van die 1 euro die je ove houdt nog een pakje kauwgom kopen :lol:
Link naar reactie
damm wat een hoop reacties alweer! Echt toppie forum dit. Anyway, als ik zo jullie reacties zie kan ik het beste kiezen tussen de radion kaarten ergens tussen de 9600 pro - 9800 pro in of voor een Nvidia FX6800LE. Nu wil de kaart a.s. zondag op de HCC beurs aanschaffen, klopt het dat je daar wel goed spul voor mooie prijzen kan krijgen? En uhm, nou las ik laatst ergens dat Nvidia kaarten nogal veel herrie maken. Is dat ook het geval bij de FX6800LE ?
Link naar reactie
Als ik jou was zou ik de 9600Pro vergeten en je keus maken uit de overige 2 ! Op de HCC dagen tref je inderdaad vaak leuke dingen voor weinig, ik was zelf ook van plan om morgen even te gaan rondneuzen. Qua lawaai van de kaarten kan ik je weinig melden maar ik denk dat dat best wel mee valt.... maar goed, wie kan er hier meer over vertellen ?
Link naar reactie
[quote:ca49db437a="ice4002"] en dan als ik een 9800 pro doe zeker 1tje met 128 mb geheugen? [/quote:ca49db437a] Yup, de meeste spellen gebruiken toch niet meer dan 128MB. En je hebt meer aan 128MB snel geheugen dan aan 256MB langzamer geheugen. Let er wel op dat het een kaart met 256-bit geheugenbus betreft, een kaart met 128-bit geheugenbus is ook een stuk trager. Maar als het kan, toch liever die 6800LE.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...