Ga naar inhoud

geen mooie resultaten met ati 9800 pro???


Aanbevolen berichten

heb een p4 3Ghz met 512 mb geheugen asrock moederbord en een ati 9800 pro videokaart, alleen als ik ut 2004 speel dan zie ik als ik beweeg langs de randen (van bomen, rotsen dergelijke) dan schuiven er lagen langs elkaar (flikkert) kan het niet echt goed beschrijven, maar heeft iemand idee van wat ik bedoel? en wat ik eraan kan doen?
Link naar reactie
Tearing is het effect wat je krijgt als je FPS (frame per seconde) niet gelijk loopt met je refresh rete (vernieuwings frequentie) van je beeldscherm. Bij tearing lijkt het of het beeld verschuift, of er scheuren ontstaan in het beeld. Als je dit wilt voorkomen kan je met je refresh rate spelen, deze hoger zetten, of bij de optie "render x frame ahead" het aantal seconden verhogen. Om er helemaal van af te zijn moet je Vsync AAN zetten, dit gaat tenkoste van je prefromance maar voorkomt tearing volledig. Als VSync aan staat worden de FPS gesynchroniseerd met je refreshrate.
Link naar reactie
1 'Als je dit wilt voorkomen kan je met je refresh rate spelen, deze hoger zetten', maar hoe bedoel je dit precies? kan ik de refresh rate van het beeldscherm verhogen??? 2 de optie 'render x frame ahead' waar kan ik die vinden? 3 ik heb ook een functie anisotropic filtering gevonden. waar is dat voor? 4 en de functie TRUFOR(tm) waar is die voor? 5 functie wachten op verticale synchronisatie ook maar aanzetten of niet? 6 smartshader waar is dat voor? ps: ik heb idd de verticale synchronisatie aangezet en dat levert een behoorlijke verbetering! maar zie het nu horizontaal lichtelijk schokkeren.
Link naar reactie
[quote:5cb3268f4f="gvhl"]1 'Als je dit wilt voorkomen kan je met je refresh rate spelen, deze hoger zetten', maar hoe bedoel je dit precies? kan ik de refresh rate van het beeldscherm verhogen???[/quote:5cb3268f4f] Als je kan de refresh rate van je beeldscherm hoger en lager zetten, dit verschilt per beeldscherm natuurlijk, door de juiste refreshrate te vinden kan je er voor zorgen dat je geen last van het eerder genoemde tearing hebt, mijn voorkeur ligt echter bij Vsync aan. [quote:5cb3268f4f]2 de optie 'render x frame ahead' waar kan ik die vinden?[/quote:5cb3268f4f] Deze optie zit volgens mij niet in de ATI drivers, voor zover ik weet is dit een functie die alleen bij de nVidia drivers zit, ik noemde het in mijn post omdat de post een algemeen stukje was. [quote:5cb3268f4f]3 ik heb ook een functie anisotropic filtering gevonden. waar is dat voor?[/quote:5cb3268f4f] Anisothropische filtering is een beeld verbeterende functie, het zorgt er voor dat het beeld scherper word en mooier, dingen die op afstand zijn en normaal scherp cq wazig zijn worden met deze functie wel goed zichtbaar. Deze functie gaat ten koste van je performance, alleen aan te raden als je een goeie videokaart hebt en zat FPS in je games haalt. [quote:5cb3268f4f]4 en de functie TRUFOR(tm) waar is die voor?[/quote:5cb3268f4f] Truform is een techniek van ATI om hoekig beelden af te ronden, leuk voor oude games als CS of Quake 1 en 2 en zo, voor moderne games niet aan te raden aangezien het erg veel performance wegneemt. [quote:5cb3268f4f]5 functie wachten op verticale synchronisatie ook maar aanzetten of niet?[/quote:5cb3268f4f] Deze functie heb ik net uitgebreid behandeld, dit is de Vsync waar ik het over had. [quote:5cb3268f4f] 6 smartshader waar is dat voor?[/quote:5cb3268f4f] Met SmartShader kan je je beeld aanpassen, als je de ATI CCC installeert kan je de afzonderlijke effecten uitproberen op het preview beeldje. Met Smartshader kan je er bijvoorbeeld voor zorgen dat alles in zwart wit word gerendeerd of dat het lijkt dat er mist hangt e.d. Niet interessant voor games maar leuk voor videobewerking e.d. [quote:5cb3268f4f]ps: ik heb idd de verticale synchronisatie aangezet en dat levert een behoorlijke verbetering! maar zie het nu horizontaal lichtelijk schokkeren.[/quote:5cb3268f4f] Zoals gemeld gaat Vsync ten koste van je performance, probeer een lagere resolutie in het spel waar je schokken hebt. Ik hoop hiermee wat duidelijkheid hebben verschaft, de antwoorden zijn nogal kort en bondig namelijk
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...